آدرس یوسف آباد (تهران ،میدان سلماس ، ضلع شرقی میدان،پلاک 21،واحد 1 کلینیک پوست و مو رازی)

کاشت مو به روش FIT یا FUE( استخراج فولیکولی و افزایش زیبایی ظاهری)

منظور از کاشت مو به روش FUE یا FIT چیست؟

فهرست مطالب

تکنیک FUE (جداسازی واحدهای فولیکولی که بعضاً به آن کاشت واحدهای فولیکولی نیز گفته می‌شود) یک نوع جراحی کاشت مو است که طی آن، فولیکول‌های مو به صورت انفرادی از یک ناحیه اهدا کننده در سطح بدن که معمولاً اطراف یا پشت سر می‌باشد، برداشته می‌شوند. سپس این فولیکول‌های تکی در مناطقی از پوست سر که مشکل ریزش مو پیدا کرده است، کاشته می‌شوند. معمولاً در آقایانی که از ریزش مو با الگوی مردانه رنج می‌برند، این ناحیه به شکل حرف U در قسمت جلوی سر قرار دارد.

کاشت مو می‌تواند موجب افزایش قابل ملاحظه‌ای در زیبایی ظاهری و میزان اعتماد به نفس شما شود. درک این نکته اهمیت زیادی دارد که در تمامی روش‌های کاشت مو از موهای طبیعی خود شما استفاده می‌شود. هدف از انجام این درمان آن است که از موهای طبیعی خود شما به بهترین و مؤثرترین شکل، برای رفع طاسی سر بهره‌برداری شود. متخصصین کلینیک پوست و موی رازی توصیه می‌کنند که بهترین راه برای تعیین اینکه آیا شما فرد مناسبی برای کاشت مو هستید یا خیر، آن است که در یک جلسه مشاوره خصوصی شرکت کنید.

یک مشاور باتجربه و مجرب می‌تواند نکات لازم در مورد ریزش مو و نحوه درمان آن را برای شما شرح بدهد و سپس شرایط خاص شما را بررسی کند. به این ترتیب مشخص می‌شود که آیا شما متقاضی خوبی برای این روش هستید یا خیر. برای آشنایی با روش‌های کاشت مو و مراحل انجام آنها یا رزرو نوبت می‌توانید با شماره‌های 02188333259 – 02188334029 تماس گرفته، همکاران ما آماده پاسخگویی به سؤالات شما هستند.

 

منظور از کاشت مو به روش FUE یا FIT چیست؟


منظور از کاشت مو به روش FUE یا FIT چیست؟

روش جداسازی فولیکول‌های مو، که گاهاً به آن کاشت فولیکول‌های مو نیز گفته می‌شود، یکی از روش‌های پیشرفته برای کاشت مو است که نسبت به روش‌های رایج قبلی مانند برداشت نواری یا FUT (پیوند واحد فولیکولی)، پیشرفت چشمگیری داشته است. در روش کاشت مو با استفاده از تکنیک FIT، یک پزشک با تجربه در این زمینه، فولیکول‌های مو را از ناحیه اهدا کننده (معمولاً در پشت گردن) با استفاده از یک ابزار ویژه با قطر کمتر از 1 میلیمتر جدا می‌کند. سپس این فولیکول‌ها به ناحیه پذیرنده در پوست سر شما منتقل می‌شوند و با استفاده از یک استریو میکروسکوپ بسیار قوی به صورت دسته‌هایی که شامل یک تا چهار فولیکول هستند (مطابق با الگوی طبیعی رشد مو) در هر نقطه کاشت می‌شوند. این روش کاشت مو در واقع یک عمل جراحی با درجه تهاجم کم است و شما می‌توانید در طول کل فرآیند به طور کامل بیدار و هوشیار باشید، زیرا تنها از بی‌حسی موضعی برای انجام این درمان استفاده می‌شود. دوره بهبودی پس از این روش بسیار کوتاه و خطر عوارض ناشی از آن نیز کم است. پس از این درمان، ما به شما دستورالعمل‌ها و راهنمایی‌های لازم درباره مراقبت پس از عمل و همچنین داروها و پمادهای موضعی که باید استفاده کنید را ارائه خواهیم داد تا بهترین نتیجه ممکن را از این عمل بدست آورید.

متقاضی مناسب


متقاضی مناسب کاشت مو به روش FUE یا FIT

افراد مناسب برای کاشت مو باید موهایی سالم و دارای رشد خوب در قسمت پشت و اطراف سر داشته باشند تا بتوان از آن به عنوان ناحیه اهدا کننده استفاده کرد. نواحی اهدا کننده، آن قسمت‌هایی از پوست سر هستند که گرافت‌ها یا فولیکول‌های پیوندی از آنجا برداشته می‌شود. عوامل دیگری از قبیل رنگ، ساختار و میزان پیچش یا فر بودن مو هم می‌تواند بر زیبایی نتایج نهایی تأثیر بگذارد. برای کاشت مو از تکنیک‌های مختلفی می‌توان استفاده کرد. در بعضی موارد هم برای دستیابی به بهترین نتایج، از دو یا چند تکنیک به طور توأم استفاده می‌شود. به خاطر داشته باشید که از نظر کاری که از طریق کاشت مو می‌توان برای موهای شما انجام داد، محدودیت‌هایی وجود دارد. برای مثال به افرادی که موی بسیار کمی در ناحیه اهدا کننده داشته باشند، ممکن است توصیه شود که اصلاً این عمل را انجام ندهند.

فواید کاشت مو به روش FUE یا FIT 


فواید کاشت مو به روش FUE یا FIT

روش FUE با سایر روش‌های معمول کاشت مو چند تفاوت دارد. اولین تفاوت آن است که در این روش هیچ جای زخم مشهودی در ناحیه اهدا کننده یا پذیرنده باقی نمی‌ماند و هیچ تغییر قابل ملاحظه‌ای (به جز آغاز یک زندگی جدید با موهای جدید) به وجود نمی‌آید. علاوه بر آن، طول دوره بهبودی بعد از درمان در روش برداشت نواری در مقایسه با FUE خیلی طولانی‌تر است. در واقع در روش FIT ابتدا کمی خونریزی وجود خواهد داشت، اما معمولاً در عرض تنها 7 روز بهبودی کامل حاصل خواهد شد.

قبل از کاشت مو 


برای آنکه ما بتوانیم خدمات و مراقبت‌هایی با بالاترین کیفیت ممکن را به شما ارائه کنیم، رعایت توصیه‌ها و دستورات زیر از طرف شما اهمیت زیادی دارد:

  • بایدحداقل یک هفته قبل از کاشت مو مصرف داروهای رقیق کننده خون از قبیل وارفارین، کلاویکس و اکوترین را قطع کنید. البته باید قبل از قطع مصرف این داروها با پزشک خود صحبت کنید تا اطمینان حاصل کنید که قطع داروهای مصرفی ضروری است یا آنکه شما به درمان دیگری نیاز دارید. باید قبل از جراحی، مصرف بتا بلاکرها را تنظیم کنید زیرا باعث بروز اختلال در بیهوش شدن می‌شوند. باید یک هفته قبل از کاشت مو از مصرف مکمل‌های ویتامین B و E داروهای غیر استروئیدی ضد التهاب مانند آسپرین، ایبوپروفن و غیره خودداری کنید. باید حداقل به مدت دو هفته قبل و بعد از عمل از استعمال دخانیات خودداری کنید زیرا نیکوتین موجود در سیگار باعث تنگ شدن عروق خونی و کاهش سطح اکسیژن رسانی به بدن و به ویژه پوست سر می‌شود که این امر می‌‌تواند در فرآیند بهبود موهای پیوند شده تاثیر بگذارد. این امر می‌تواند ریسک ایجاد بافت اسکار و عفونت را افزایش دهد. معمولا مدتی طول می‌کشد تا نیکوتین از بدن خارج شود بنابراین بهتر است حداقل یک هفته قبل از کاشت مو از سیگار کشیدن خودداری کنید. هرچه مدت زمان بیشتری از دخانیات دور باشید فرآیند بهبود سریع‌تر انجام خواهد شد. روزی که قرار است کاشت مو انجام شود صبحانه سبک بخورید اما از خوردن کافئین خودداری کنید. به حمام بروید و مثل همیشه موهای خود را با شامپو بشویید اما از نرم کننده استفاده نکنید و به موهای خود ژل و تافت نزنید. لباس راحتی را انتخاب کنید که بتوانید به راحتی آن را در بیاورید، لباس‌هایی که دکمه دارند انتخاب مناسبی هستند. برای آخرین بار به ظاهر خود نگاه کنید زیرا قرار است پس از کاشت مو با ظاهر جدیدی مواجه شوید.

نحوه انجام کاشت مو به روش FUE یا  FIT


نحوه انجام کاشت مو به روش FUE یا FIT

کاشت مو به روش FITیک درمان جزئی است که با استفاده از بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. شما در طول مدت انجام درمان کاملاً بیدار خواهید بود و می‌توانید با جراح خود صحبت کنید. ابتدا بی‌حسی موضعی در ناحیه اهدا کننده در پشت سر تزریق می‌شود (تزریق بی‌حسی ممکن است کمی سوزش داشته باشد، اما کاملاً قابل تحمل است و خیلی زود برطرف می‌شود) و سپس فولیکول‌های مو به تعداد مورد نیاز، یکی یکی از پشت سر برداشته می‌شوند. برداشت فولیکول‌ها با دقت بسیار زیاد و به گونه‌ای انجام می‌شود که کاهش چشمگیری در تراکم موها در ناحیه اهداکننده به وجود نیاید.

در مرحله بعد، ناحیه پذیرنده بی‌حس می‌شود و سپس چندین برش بسیار ریز میکروسکوپی (میکرواینسیژن) با استفاده از سوزن‌های میکروسکوپی (میکرونیدل) که شکل مخصوصي دارند، در این ناحیه ایجاد می‌شود و گرافت‌ها در داخل این برش‌ها قرار می‌گیرند. بعد از گذشت حدود 3 تا 4 ساعت، اثر داروی بی‌حسی موضعی برطرف می‌شود و شما یک سوزش یا سفتی مختصر در پوست سر خود احساس می‌کنید. اما تا چند ساعت بعد این حس شما برطرف می‌شود و به حالت عادی برمی‌گردد. قرص پاراستامول یا کو-کودامول می‌تواند به تسکین سوزش و ناراحتی شما در این مدت کمک نماید. گاهی اوقات ورم مختصری هم در پوست سر مشاهده می‌شود که کاملاً طبیعی است. همچنین ناحیه مورد درمان در پوست سر تا یکی دو روز بعد، حالت قرمز یا صورتی‌تر از معمول دارد، اما به زودی خوب خواهد شد. موهای ریزی که در ناحیه پذیرنده کاشته شده‌اند، معمولاً بعد از گذشت چند هفته شروع به ریزش می‌کنند. این عارضه که اصطلاحاً به آن “شوک گرمایی” گفته می‌شود کاملاً طبیعی است و جای نگرانی ندارد. زیرا تقریباً 3 ماه بعد از آن، موهای جدید به طور عادی از ریشه همین موها رشد می‌کنند و از آن به بعد سرعت و مقدار رشد آنها درست مانند موهای طبیعی شما خواهد بود.

بعد از کاشت مو


پس از اتمام عمل کاشت مو، داروهایی مانند استروئید (ضد التهاب)، مسکن و آنتی‌بیوتیک (ضد عفونت) به شما تجویز می‌شود و دستورات لازم درباره زمان و نحوه مصرف این داروها به شما توضیح داده می‌شود. همانطور که پیشتر اشاره شد، روش FUE یک روش کاشت مو با درجه تهاجم کم است، اما با این حال، ایجاد یک مقدار قرمزی موقت در ناحیه اهدا کننده و ناحیه پذیرنده، امری طبیعی است و معمولاً در انتظار است. این عوارض بستگی به رنگ پوست طبیعی فرد و فرآیند طبیعی بهبودی او دارد و در چند روز به طور کامل بهبود خواهد یافت.

کاشت مو به روش FUE چقدر طول می‌کشد؟  


طول مدت زمات عمل FUE یا FIT می‌تواند در موارد مختلف متفاوت باشد، اما معمولاً به تعداد گرافت‌های مورد نیاز بستگی خواهد داشت. اگر عمل کوچکی باشد و تنها به حدود 200 گرافت برای انجام آن نیاز باشد، معمولاً در مدت یک تا دو ساعت می‌توان آن را انجام داد. اما عمل‌های بزرگتر که به 2500 تا 3000 گرافت مو نیاز دارد، ممکن است در چند جلسه در عرض دو روز متوالی انجام شود.

بهبودی


بهبودی بعد ازکاشت مو به روش FUE یا FIT

برای کاشت مو به روش FUE یا FIT نیازی نیست که فولیکول های مو از قسمت وسیعی از پوست برداشته شوند. همچنین هیچ گونه بریدگی خطی در پشت سر ایجاد نمی‌شود و در نتیجه، جای زخم خطی‌شکل هم در پشت سر باقی نخواهد ماند. از آنجا که فولیکول‌ها یکی یکی برداشته می‌شوند، جای زخم آنها به شکل یک سوراخ خیلی ریز خواهد بود که در حالت عادی اصلاً با چشم دیده نمی‌شود. بروز درد و ناراحتی شدید بعد از این عمل خیلی نادر است و دوره بهبودی بعد از آن به طور متوسط، کمتر از 7 روز طول می‌کشد.

هزینه‌ 


هزینه‌های کاشت مو به روش FUE یا FIT به عوامل زیادی از جمله سطح پیچیدگی درمان، خصوصیات طبیعی موهای هر فرد و تعداد فولیکول‌های لازم برای دستیابی به نتایج مطلوب بستگی خواهد داشت. برنامه‌ریزی مناسب برای این روش مستلزم آن است که احتمال ریزش بیشتر موها در آینده به دقت بررسی گردد و مشخص شود که چگونه باید از موهای ناحیه اهدا کننده به بهترین شکل استفاده کرد تا بتوان به نتایجی ماندگار تا پایان عمر فرد دست پیدا کرد.

سوالات متداول در خصوص کاشت مو به روش FUE یا FIT  


سوالات متداول در خصوص کاشت مو به روش FUE یا FIT

آیا لازم است بیمار پس از کاشت مو مرخصی بگیرد و در منزل استراحت کند؟  

اکثر افراد می‌‌توانند پس از دو روز به محل کار خود برگردد و فعالیت‌های روزمره خود را آغاز کنند زیرا درد ناشی از کاشت مو خفیف است و فرآیند بهبود به سرعت انجام می‌شود. بیشترین نگرانی افرادی که تحت جراحی کاشت هم قرار می‌‌گیرند این است که متوجه کاشت موی آنها شوند. اگر شما نیز در زمره این افراد قرار دارید بهتر است یک هفته مرخصی بگیرید تا پوست سر شما به طور کامل بهبود یابد و در این حالت شما شبیه افرادی خواهید بود که سر خود را با ماشین تراشیده‌اند. اگر اصلا این موضوع برای شما اهمیت ندارد می‌‌توانید یک روز پس از کاشت مو مجدداً به انجام همه فعالیت‌های روزمره خود بپردازید.

شب اول پس از کاشت مو باید چگونه خوابید؟ 

شما می‌توانید به پهلو یا به پشت بخوابید و سر خود را کمی بالاتر از سطح بدن نگه دارید. در صورت امکان سعی کنید نوع خوابیدن شما به صورتی باشد تا به موهایی که به تازگی کاشته شده‌اند فشار وارد نشود. خوابیدن روی موضعی که از آنجا موهای مورد نیاز برداشته شده است هیچ گونه مشکلی را ایجاد نخواهد کرد.

چگونه باید پس از جراحی موهای خود را شست؟ 

پزشک به شما راهنمایی‌های جامعی درباره مراقبت پس از کاشت مو ارائه می‌دهد. شستن یا خیس کردن موها در روز انجام عمل کاشت مو ضرورتی ندارد. در صورت امکان، پزشک توصیه می‌کند تا به مرکز کاشت مو مراجعه کنید تا موهای شما در آنجا شسته شوند و نحوه صحیح شستن آنها به شما آموزش داده شود. پس از برداشت بانداژ قدیمی، پزشک یک بانداژ جدید روی سرتان قرار می‌دهد. شما باید در مدت ۲ تا ۳ روز از شستن موهایتان خودداری کنید، اما در روز چهارم می‌توانید شروع به شستشوی موهای خود کنید.

چه موقع می‌توان به ورزش کردن پرداخت؟ 

شما می‌توانید پس از یک هفته به انجام فعالیت‌های سبک از قبیل پیاده روی و تمرینات کششی بپردازید. پزشک به شما پیشنهاد می‌کند که یک ماه پس از کاشت مو، تمرینات ورزشی سنگین از قبیل وزنه برداری یا بدنسازی را شروع کنید.

آیا می‌توان پس از کاشت مو به استخر، اتاق سونای خشک یا سونای بخار رفت؟ 

باید حداقل تا سه ماه از رفتن به سونای خشک یا سونای بخار خودداری کنید زیرا گرمای شدید باعث تداخل در رشد موهای جدید خواهد شد. باید به مدت دو هفته پس از کاشت مو از شنا کردن در استخر یا دریا خودداری کنید.

چه موقع می‌توان موهای خود را کوتاه کرد؟ 

اگرچه گرافت‌های پیوند شده پس از ۷۲ ساعت ثابت می‌شوند پزشک به شما پیشنهاد می‌کند که حداقل ۳ هفته صبر کنید سپس موهای خود را کوتاه نمایید. نباید تا شش ماه پس از کاشت مو از دستگاه شیو برقی در موضع تحت درمان استفاده کنید. به طور کلی شما می‌توانید پس از یک هفته نقاط گیرنده و دهنده مو را شیو کنید.

مشاوره رایگان
× مشاوره در واتساپ