آدرس یوسف آباد (تهران ،میدان سلماس ، ضلع شرقی میدان،پلاک 21،واحد 1 کلینیک پوست و مو رازی)

کاشت مو : انواع ،مراقبت ها، نتیجه نهایی و طریقه انجام (فیلم و عکس)

کاشت مو

فهرست مطالب

ریزش موو طاسی، بدون شک یکی از مشکلات ناخوشایندی است که در طول زندگی با آن مواجه می‌شویم. افرادی که با ریزش موی فراوان روبرو هستند، از نظر ظاهری ممکن است پیرتر از همسالان خود که موهایشان حفظ شده است به نظر رسند. این وضعیت ممکن است باعث افسردگی و کاهش اعتماد به نفس در فرد شود. بطور البته، ریزش مو در افراد مختلف واکنش‌های متفاوتی را ایجاد می‌کند. برخی از مردان توانسته‌اند مشکل طاسی را به خوبی پذیرفته و با آن کنار بیایند، اما در حال حاضر اکثر مردان تمایل دارند با استفاده از هر روش درمانی، از درمان‌های سنتی تا داروها و جراحی، موهای از دست رفته را بهبود بخشند. آن‌ها به این باور هستند که داشتن موی سر معادل جوانی، زیبایی و اعتماد به نفس است. در این شرایط، ما باید به دنبال بهترین راه حل باشیم و راه حل دائمی برای موهای از دست رفته، عمل جراحی  کاشت مو  است. این روش با پیوند موی سر، جوانی را به افرادی که با طاسی و ریزش مو مواجه هستند، بازمی‌گرداند.

کاشت مو

به طور کلی ریزش ۱۰۰ تار مو در طول روز کاملا طبیعی است اما در صورتی که ریزش مو بیشتر از حد طبیعی باشد به منزله یک اتفاق غیر طبیعی در نظر گرفته خواهد شد. در این حالت باید به پزشک مراجعه کنید تا علت ریزش موهای شما مشخص شود. می‌توانید برای تشخیص اولیه به پزشک عمومی مراجعه نمایید تا در صورت لزوم به متخصص پوست و مو یا متخصص کاشت مو ارجاع داده شوید. کاشت مو یک عمل جراحی می‌باشد. این جراحی یک عمل کوچک و سرپایی محسوب می‌شود اما حتما باید اصول اولیه جراحی و اتاق عمل رعایت شود. کاشت مو می‌بایست در اتاق عمل استریل بیمارستان یا مطب انجام شود و پزشک می‌بایست یا جراح باشد و یا با اصول اولیه جراحی آشنایی کامل داشته باشد. چرا که 90% سیستم کاشت مو سیستم اتاق عمل جراحی می‌باشد و 10% کار غیر جراحی می‌باشد. متخصصین کاشت مو در کلینیک رازی، کاشت مو را به بهترین نحو ممکن برای بیمار انجام داده و قدرت رفع مشکلات پس از عمل و عوارض احتمالی این عمل را دارند.  برای کسب اطلاعات بیشتر و یا رزرو نوبت با شماره‌های 0218833325902188334029 تماس حاصل فرمایید.

کاشت مو

چه عواملی باعث ریزش مو می‌شوند؟


چه عواملی باعث ریزش مو می‌شوند؟

در بخش زیر به شایع‌ترین علل ریزش مو اشاره می‌کنیم:

  • تنش فیزیکی به علت بیماری، تصادف، آسیب دیدگی، زایمان، اختلالات عاطفی و جراحی می‌‌تواند باعث ریزش مو شود.
  • مصرف قرص‌های ضد بارداری در زنان منجر به ریزش مو خواهد شد.
  • بارداری در زنان باعث ریزش مو می‌شود زیرا در این دوران تعادل هورمون‌ها به هم می‌خورد.
  • عفونت پوست سر مانند عفونت قارچی یا کرم حلقوی باعث ریزش مو خواهد شد.
  • رژیم غذایی نامناسب به ویژه مصرف ناکافی پروتئین می‌‌تواند باعث ریزش مو شود زیرا ساقه موها از پروتئین، کراتین، ساخته شده است.
  • استفاده بیش از حد از سشوار و رنگ کردن موها
  • سیگار کشیدن
  • ریزش مو ارثی
  • شیمی درمانی باعث ریزش مو به صورت نقطه‌ای یا طاسی کامل می‌شود.
  • مصرف بیش از حد مکمل ویتامین A باعث ریزش مو خواهد شد.
  • طاسی موی مردانه که به علت هورمون‌های مردانه و ریزش موی ارثی به وجود می‌آید.
  • طاسی موی زنانه که به علت ریزش موی ارثی به وجود می‌آید.
  • برخی از بیماری‌ها از قبیل کم خونی، سندرم تخمدان پلی کیستیک در زنان (PCOS)، بیماری تیروئید و اختلالات غذایی باعث ریزش مو می‌شود.
  • کاهش ناگهانی وزن به علت اختلالات جسمانی باعث ریزش مو خواهد شد.
  • وسواس کندن موهای یک اختلال خود کنترلی است که در این حالت بیمار اقدام به کندن موهای خود می‌کند.
  • بالا رفتن سن عاملی است که باعث ریزش موها می‌شود و معمولاً در دهه ۵۰ یا ۶۰ زندگی به وجود می‌آید.

 چه افرادی متقاضی مناسبی برای کاشت مو هستند؟


  • افرادی که به صورت مادرزادی خط موهای آنها بالا است و به اصطلاح پیشانی آنها بسیار بلند است.
  • افرادی که ریزش موی شدید دارند و دچار الگوی ریزش موی زنانه یا مردانه هستند و افرادی که در ناحیه دهنده مو به اندازه کافی موی مناسب دارند.
  • افرادی که به علت بالا رفتن سن خط رویش موهای آنها عقب رفته است.
  • افرادی که ترنس هستند و جنسیت آنها از مرد به زن تغییر کرده و در حال هورمون درمانی یا کنترل ریزش مو هستند.

 چه روش‌هایی برای کاشت مو وجود دارد؟


انتخاب یک روش جراحی مناسب مهمترین تصمیمی ‌است که باید در صورت تمایل به انجام جراحی کاشت مو بگیرید. به طور کلی سه روش متفاوت برای کاشت مو وجود دارد که می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید.

کاشت واحد فولیکولی (FUT)

کاشت واحد فولیکولی (FUT)

پس از تشخیص قسمت مناسب از پشت سر که دارای برداشت موی مناسبی است، پزشک یک نوار باریک را از آن قسمت جدا می‌کند و با استفاده از یک میکروسکوپ ویژه که برای جراحی کاشت مو طراحی شده است، آن را به واحدهای ۱ تا ۴ تایی فولیکولی تقسیم می‌کند. سپس جراح، محل مورد نیاز برای کاشت مو را بر اساس طرح و توافق با شما آماده می‌کند. در این مرحله، هنر به علم غلبه می‌کند. جراح کاشت مو یک هنرمند است که از اصول کلاسیک تقارن و نسبت استفاده می‌کند تا نتایج دقیق و قابل پیش‌بینی را در محل کاشت مو ایجاد کند و ظاهری طبیعی و مناسب با سن بیمار را به وجود آورد، همچنین تطابق بین صورت و سن فرد را مدنظر قرار می‌دهد. حتی در مواردی که تعداد موهای قابل کاشت در محل محدود باشد، یک جراح با تجربه می‌تواند نتایج بسیار عالی را به ارمغان آورده و بیمار را به رضایت کامل برساند. پس از آماده‌سازی گرافت‌ها، پزشک باید آن‌ها را در بخیه‌های کوچکی که در محل کاشت مو ایجاد شده است، قرار دهد. به طور کلی، این ناحیه تحت بیهوشی موضعی قرار می‌گیرد.

 یکی از معایب این روش این است که یک بافت اسکار خطی کوچک روی پوست باقی می‌ماند که بیمار باید موهای خود را خیلی کوتاه نکنند تا بافت ایجاد شده دیده نشود. در این روش نیازی به شیو کردن موهای پشت سر نیست.

 

 برداشت واحد فولیکولی (FUE)

برداشت واحد فولیکولی (FUE)

 

اگر شما تمایلی به داشتن موهای بسیار کوتاه یا حتی شیو کردن آنها ندارید، کاشت مو به روش برداشت واحد فولیکولی یک روش جراحی مناسب برای شما محسوب می‌‌شود. در این روش هیچ گونه بافت اسکار خطی روی پوست ایجاد نمی‌شود. در این حالت واحدهای فولیکولی به صورت مجزا از قسمت دهنده مو خارج می‌شوند و پزشک از یک دستگاه که به راحتی در دست قرار می‌گیرد برای استخراج آنها استفاده می‌کند. معمولاً موضع دهنده مو قبل از جراحی شیو می‌شود تا پزشک بتواند به خوبی کار خود را انجام دهد.

 اگر موهای شما خیلی بلند است می‌توانید متقاضی مناسبی برای کاشت مو به روش برداشت واحد فولیکولی باشید و در این روش نیازی به شیو کردن موها نیست.

پس از آنکه واحدهای فولیکولی آماده شدند جراح موضع گیرنده مو را همانند روش قبلی آماده می‌‌کند سپس در این روش جراحی گرافت‌های آماده شده را درون موضع مورد نظر قرار می‌دهد. در این روش از وسایل کاملاً تخصصی و دقیق استفاده می‌‌شود که این امر باعث شده است کاشت مو به روش برداشت واحد فولیکولی محبوبیت بسیار زیادی داشته باشد.

 

برداشت واحد فولیکولی به روش رباتیک

برداشت واحد فولیکولی به روش رباتیک

برداشت واحد فولیکولی به روش رباتیک شبیه برداشت واحد فولیکولی است و با استفاده از سیستم رباتیک انجام می‌‌شود که مجهز به سیستم راهنمایی برای تعیین موقعیت، شناسایی محل و استخراج واحدهای فولیکولی تحت نظارت دقیق جراح کاشت مو است. این روش از دقت بسیار بالایی برای کاشت مو برخوردار است. ربات تصاویر سه بعدی از سطح پوست سر را تهیه می‌کند، نقشه سر شما را آماده می‌کند، زوایا و مسیر قراردادن فولیکول‌ها را مشخص می‌نماید، و تراکم واحدهای فولیکولی و نحوه توزیع آنها را تعیین می‌‌کند. این دستگاه دارای الگوریتم‌های هوشمند است که عمق و نحوه توزیع هر یک از واحدهای فولیکولی را مشخص می‌کند. ربات می‌‌تواند بر اساس طرح و درخواست جراح به ایجاد و آماده سازی موزه گیرنده مو بپردازد.
آلرت شود

اگر شما قصد دارید موهای خود را کوتاه کنید به نحوی که پوست زیر آن مشخص شود کاشت مو به روش برداشت واحد فولیکولی برای شما کاملا ایده آل خواهد بود. انعطاف پذیری پوست سر عامل دیگری است که نقش بسیار مهمی را در کاشت مو ایفا می‌کند. سفت بودن پوست سر عاملی است که به خوبی به کاشت مو به روش نواری پاسخ می‌دهد. می‌توان از سیستم رباتیک برای آماده ‌سازی قسمت جلوی پوست سر به عنوان موضع گیرنده استفاده کرد.

 

مراقبت‌های قبل از کاشت مو


مراقبت‌های قبل از کاشت مو شامل موارد زیر می باشد:

  • برای ۱۰ روز قبل (و بعد از) پیوند و ترمیم مو از مصرف عوامل زیر خودداری شود:
  •  داروهای مسکن و ضددرد مثل قرص آسپیرین، بروفن، ایندومتاسین (استامینوفن اشکالی ندارد)
  •  قرص ویتامین E
  •  داروهای ضدانعقاد خون مثل وارفارین و هپارین
  •  سیر خوراکی
  • سیگار
  • در صورتی که داروی خاصی را به طور مرتب مصرف می‌کنید یا بیماری مهمی دارید حتما در جلسه مشورت ابتدایی، این موضوع را به پزشک اطلاع دهید.
  • قبل از مراجعه سر خود را با شامپو به طور کامل چند بار بشویید.
  • بهتر است وعده غذای قبل از پیوند مو مختصر ولی مقوی بوده و از نوشیدن مایعات زیاد و چای، قبل از کاشت مو خودداری کنید.
  • به دلیل اثر داروهای بی حسی و استرس عمل، رانندگی بلافاصله پس از کاشت مو به صلاح بیمار نیست.

مراحل  کاشت موی سر


مراحل کاشت موی سر

کاشت موی طبیعی در خانم‌ها و آقایان شامل دو قسمت می‌باشد، برداشت مو و کاشت. ابتدا برداشت انجام می‌شود و سپس موی برداشت شده کاشته می‌شود. فاصله برداشت و کاشت ریش و موی سر می‌بایست کوتاه باشد تا مدت زمانی که موها در خارج از بدن نگه داشته می‌شوند و احتمال مردن موها وجود دارد کمتر شود. پس هر چه تیم کاشت مو ورزیده تر و ماهرتر باشند سرعت عمل بالا رفته و مرگ و میر موها در حین جابجایی کمتر می‌شود. یعنی تقبل هزینه ترمیم مو پر ثمرتر بوده و پیوندها بهتر می‌گیرد. سه روش اصلی که در مورد استفاده از مزایای کاشت مو ذکر می‌شود در حقیقت مربوط به مرحله برداشت مو می‌باشد و موها با هر روشی برداشته شوند کاشت آنها تقریبا مشابه است و تفاوت زیادی ندارد.

مراقبت‌های بعد از کاشت مو


مراقبت‌های بعد از کاشت مو

جراحی کاشت مو یک روش دقیق و بسیار لذت بخش است و پیروی از نکاتی که پزشک در خصوص مراقبت‌های پس از کاشت مو به شما گوشزد می‌کند برای کسب نتایج بهینه اهمیت بسیار زیادی دارد.

داروهای خود را به موقع مصرف کنید 

داروهای خود را بعد از کاشت مو به موقع مصرف کنید

پزشکان این داروی مختلف را به شما می‌دهد که باید آنها را مصرف کنید. این داروها به شرح زیر می‌باشند:

  • پردنیزون: این دارو به جلوگیری از بروز تورم کمک می‌‌کند و حتی اگر هیچ گونه تورمی به وجود نیامده باشد باید به مصرف آن ادامه دهید و دز این دارو را طبق دستور پزشک مصرف کنید.
  • آنتی بیوتیک: پزشک به شما داروی آنتی بیوتیک می‌‌دهد که می‌‌تواند از بروز عفونت پس از جراحی کاشت مو جلوگیری نماید و باید این دارو را طبق دستور پزشک مصرف نمایید.
  • مسکن: داروهای مسکن شامل داروهای مخدر ضعیف است که می‌تواند به تسکین درد پس از جراحی کمک کند. شما می‌توانید طبق دستور پزشک هر ۴ تا ۶ ساعت، یک بار یک یا دو عدد از این داروها را استفاده کنید.

 از کمپرس یخ استفاده کنید

  1. به مدت سه روز و هر یک ساعت به مدت ۱۰ دقیقه کمپرس یخ را به طور مستقیم روی خط بخیه پوست سر خود قرار دهید.
  2. قبل از قرار دادن یخ روی پوست سر خود باید یک پد را روی پوست سر قرار داده سپس یخ را روی آن بگذارید.
  3. از قرار دادن یخ به طور مستقیم روی موضع گیرنده مو خودداری کنید. در عوض سعی کنید به مدت ۳ روز و روزی ۱۰ دقیقه کمپرس یخ را روی پیشانی خود قرار دهید. هر چه مدت قرار دادن یخ روی پیشانی شما بیشتر باشد ریسک بروز تورم کاهش خواهد یافت.

 از کمپرس گرم استفاده کنید 

تا چند هفته پس از جراحی می‌‌توانید شاهد موهای نروییده خود باشید که به صورت یک توده برجسته بدون درد در موضع دهنده و گیرنده مو به وجود می‌آیند. می‌‌توانید به مدت ۳ روز و روزی ۱۰ دقیقه کمپرس گرم را روی این ناحیه قرار دهید. در صورتی که پس از سه روز هیچ گونه بهبودی در این قسمت ایجاد نشد یا آنکه این ناحیه متورم، قرمز، ملتهب و حساس نسبت به لمس کردن باشد باید به پزشک خود تماس بگیرید.

از شنا کردن اجتناب کنید

شنا کردن در آب حاوی کلر ممنوع است به این ترتیب باید حداقل تا ۷ روز پس از جراحی از شنا کردن خودداری کنید. سه روز پس از جراحی شنا کردن در آب نمک پیشنهاد می‌شود اما هیچ گونه اجباری در این خصوص وجود ندارد.

به نحوه خوابیدن خود دقت کنید

حداقل ۳ تا ۴ روز پس از جراحی باید به نحوی بخوابید که سر و بالا تنه شما بالاتر از پایین تر باشد به این ترتیب باید چند بالش زیر سر خود قرار دهید. این کار از بروز تورم در پیشانی جلوگیری می‌کند. به طور کلی در صورتی که به مدت ۴۸ ساعت بالا تنه شما بالاتر از سطح قلب قرار داشته باشد شرایط بهتری برای شما به وجود خواهد آمد.

محل زخم را دستکاری نکنید

طی مدت ۲۴ تا ۷۲ ساعت پس از جراحی محل گرافت‌ها پوسته می‌بندد که پس از ۳ تا ۱۰ روز از بین خواهد رفت. پوسته‌های ایجاد شده از بین می‌روند که ممکن است شما شاهد ریزش مو به همراه این پوسته‌ها باشید که این امر کاملا طبیعی است و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد. از دستکاری کردن یا خاراندن آنها خودداری کنید زیرا این کار باعث بروز عفونت می‌شود و بقایای گرافت‌های پیوند شده را به خطر می‌اندازد. در صورتی که تا دو هفته پوسته‌های ایجاد شده از بین نرفته باشد باید از چنگ زدن شدید موهای خود در حمام اجتناب کنید. به خاطر داشته باشید که ۵ روز اول پس از جراحی اهمیت بسیار زیادی دارد و باید بر اساس دستور پزشک از شامپو برای تمی‌ز کردن سر خود استفاده کنید.

سایر اقدامات مراقبتی

  • تا ۴۸ ساعت پس از جراحی از برداشتن اجسام سنگین یا خم شدن به سمت جلو اجتناب کنید تا ریسک تورم یا خونریزی بیش از حد کاهش یابد. در این دوران به ویژه در هنگام خوابیدن باید سر و بالا تنه شما بالاتر از سطح قلب قرار بگیرد.
  • گاهی اوقات احتمال خونریزی از یک یا چند گرافت وجود دارد که می‌توانید به مدت ۵ تا ده دقیقه به کمک یک پارچه مرطوب و تمیز این نقاط را کمی فشار دهید اما احتیاط کنید که به گرافت‌های مجاور فشار نیاورید.
  • پس از دوش گرفتن با استفاده از گاز استریل یا حوله کمی روی گرافت را فشار دهید این کار باعث می‌شود که خون جمع شده در اطراف یا روی محل گرافت‌ها جذب شود.
  • اگر قصد استفاده از سشوار را دارید باید تا پنج روز پس از جراحی از باد خنک آن استفاده کنید. باد گرم سشوار می‌تواند باعث ایجاد خونریزی خفیف در محل یک یا چند گراف شود.

 در صورتی که با هرگونه مشکلی مواجه شدید که در این مقاله به آن پرداخته نشده است می‌توانید با پزشک خود تماس بگیرید. در روز جراحی پزشک اطلاعات کافی در خصوص نحوه تماس با مطبش را در اختیار شما قرار می‌دهد.

هزینه و قیمت کاشت موی سر

قبل از اطلاع‌یابی درباره قیمت کاشت مو طبیعی، مهم است بدانید که مو، ویژگی اصلی ظاهر شما را تشکیل می‌دهد. از دست دادن مو، باعث کاهش اعتماد به نفس فرد می‌شود. در سال‌های اخیر، هزینه کاشت مو به طرز قابل توجهی کاهش یافته است. به جز کیفیت بهبود یافته کار، هزینه گرافت‌ها نیز کاهش یافته است. برخی از کلینیک‌های معتبر در زمینه جراحی پیوند و کاشت مو، جلسات بیشتری به کاشت موی بیماران اختصاص می‌دهند که منجر به افزایش بازدهی این جراحی و ایجاد موهایی با ضخامت و تراکم بیشتر می‌شود. رقابت بیشتر در صنعت کاشت مو و قابلیت پرداخت آنلاین هزینه‌ها، منجر به کاهش قیمت‌ها شده است. در حال حاضر، بسیاری از کلینیک‌های کاشت مو جلسات مشاوره رایگان ارائه می‌دهند و هزینه کاشت مو بدون جراحی بر اساس تعداد جلسات یا تعداد گرافت‌های کاشته شده محاسبه می‌شود. همچنین، اغلب می‌توان هزینه را به صورت اقساط ماهیانه و با مبالغ کمی پرداخت کرد. هزینه جراحی کاشت مو قطعاً کم نیست، اما این روش بهترین راه برای بازسازی موی سر است و نتایج طبیعی و دایمی را به ارمغان می‌آورد.

سوالات متداول درباره کاشت مو


آیا از لیزر درمانی برای کاشت مو و ترمیم مو نیز استفاده می‌شود؟

یکی از پیشرفت‌های حائز اهمیت در زمینه درمان ریزش مو روش درمان خانگی با استفاده از لیزر درمانی کم توان (LLLT) است. از این روش درمانی در یک مدت معین استفاده می‌شده است اما میزان دسترسی به این روش درمانی کاملا متفاوت بوده است. درگذشته پزشک به بیمار توصیه می‌کرد که در طول هفته چندین بار برای انجام این روش درمانی به مطب مراجعه کند. پیشرفت‌هایی که امروزه در این زمینه به دست آمده است امکان طراحی این فناوری را به عنوان یک روش خانگی میسر کرده که استفاده از آن می‌تواند برای زنان و مردانی که دچار ریزش مو هستند بسیار سودمند باشد و به ایجاد نتایج مورد انتظار آنها کمک کند.

کاربرد پی آر پی در درمان ریزش مو چیست؟ آیا این روش نیز جز روش‌های کاشت مو محسوب می‌شود؟

کاربرد پی آر پی در درمان ریزش مو چیست؟

تزریق پلاسمای غنی از پلاکت یا پی آر پی یک روش بسیار عالی است که می‌تواند در عمل‌های جراحی به خلق نتایج عالی کمک کند. به طور کلی برخی از زنان ترجیح می‌دهند که بدون عمل جراحی و تزریق پلاسمای غنی از پلاکت بپردازند تا وضعیت ریزش موی خود را بهبود ببخشند. اگر شما نیز متقاضی درمان با این روش هستید می‌‌توانید به پزشک مربوطه مراجعه کنید تا اطلاعات کاملی را به دست بیاورید.

آیا پس از عمل کاشت مو نیاز به استفاده از کلاه گیس برطرف می‌شود؟

استفاده از کلاه گیس می‌‌تواند به افزایش تراکم مو در زنان کمک کند و شرایطی را به وجود بیاورد که ممکن است با کاشت مو محقق نشود. اگر شما یک خانم هستید و انتظارات واقعی در خصوص نتایج حاصل از کاشت مو دارید معمولاً نیازی به استفاده از کلاه گیس نخواهید داشت. در برخی موارد ممکن است زمانی که تراکم موهای آنها مناسب نیست همچنان به استفاده از کلاه گیس ادامه دهند اما کاشت موهای قسمت جلوی سر به ایجاد نتایج عالی کمک می‌کند و دیگر بیمار نیازی به استفاده از کلاه گیس نخواهد داشت. پس از مراجعه به جراح کاشت مو، اطلاعات کافی را در خصوص مناسب بودن خود به عنوان متقاضی درمان به دست خواهید آورد.

آیا پس از کاشت مو لازم است داروهای مخصوص ریزش مو را قطع کرد؟

ریزش مو می‌تواند یک بیماری پیشرونده باشد. در صورتی که مدت بسیار طولانی از شروع ریزش شدید موهای شما می‌‌گذرد بهتر است تحت درمان قرار بگیرید، استفاده از ماینوکسیدیل، هورمون درمانی، روش‌های گیاهی، لیزر درمانی، تزریق پلاسمای غنی از پلاکت و غیره می‌‌تواند از پیشرفت این اختلال جلوگیری کند. شما می‌‌توانید با دکتر جمیلی در خصوص مزایا و معایب هریک از این روش‌ها صحبت کنید و اطلاعات مناسبی را در خصوص شرایط ایده آل خود به دست بیاورید. استفاده از روش هورمون درمانی می‌‌تواند به بانوانی که دچار ریزش شدید مو هستند کمک کند و به این ترتیب استفاده از مکمل های جایگزین هورمون یک گزینه درمانی مناسب محسوب می‌‌شود.

تا چه مدت پس از کاشت مو نباید ورزش کرد؟

شما باید حداقل تا سه روز پس از کاشت مو از انجام دادن تمریناتی از قبیل دو، دوچرخه سواری، وزنه برداری و ورزش‌های مانند گلف، بیسبال و فوتبال خودداری کنید. در صورتی که زودتر از زمان تعیین شده به انجام این تمرینات بپردازید دچار خونریزی، ریزش گرافت‌های پیوند شده و ایجاد تورم شدید در اطراف چشم و پیشانی خواهید شد. باید تا یک هفته پس از جراحی از انجام دادن فعالیت جسمانی سنگین خودداری کنید.

چگونه باید پس از کاشت مو به شستن آنها پرداخت؟

تا ۲۴ ساعتپس از کاشت مو از شستن یا دستکاری کردن گرافت‌های پیوند شده خودداری کنید. پس از ۲۴ ساعت می‌توانید موهای خود را به آرامی با شامپوی معمولی بشویید، با آب خنک آبکشی کنید و از آب کم فشار برای شست و شو استفاده نمایید. باید این موارد را تا پنج روز پس از جراحی کاشت مو رعایت کنید. پس از این مدت می‌توانید موهای خود را به صورت عادی بشویید. بهتر است در طول روز از شامپوی مرطوب کننده قوی استفاده کنید تا محل پیوند گرافت‌ها به خوبی آب رسانی شود اما کاملا دقت کنید تا از جابجا شدن آنها جلوگیری گردد. ۵ دقیقه صبر کنید و به آرامی موهای خود را بشویید. این کار تشکیل پوسته روی گرافت‌ها را کاهش خواهد داد.

مشاوره رایگان
× مشاوره در واتساپ