آدرس یوسف آباد (تهران ،میدان سلماس ، ضلع شرقی میدان،پلاک 21،واحد 1 کلینیک پوست و مو رازی)

پروتز، بزرگ و خوش فرم کردن باسن: مزایا و عوارض

پروتز، بزرگ و خوش فرم کردن باسن

فهرست مطالب

عمل پروتز باسن يا بزرگ کردن باسن يک عمل جراحي است که به منظور اصلاح بدشکلي و ناهنجاري‌هاي مادرزادي باسن‌ها يا ناحيه مفصل ران (ناحيه گلوتئال) انجام مي‌شود. عمل بزرگ کردن باسن باعث مي‌شود که شکل ظاهري ناحيه باسن و لگن شما بهتر به نظر برسد و به شما کمک مي‌کند تا با خوش فرم کردن باسن خود، بسياري از مشکلاتي که بدشکلي باسن از نظر اعتماد به نفس براي شما به وجود آورده است را برطرف کنيد.

بهترين کانديداها براي عمل جراحي پروتز باسن


عمل جراحی پروتز باسن به منظور سفت شدن و تصحیح شکل طبیعی باسن در افرادی که از حجم و شکل منطقه باسن خود راضی نیستند، انجام می‌شود. همچنین، این عمل جراحی برای افزایش حجم و ایجاد شکل گرد باسن در افرادی که باسن صاف یا کوچک دارند، انجام می‌شود. افرادی که می‌خواهند برجستگی باسن خود را افزایش دهند و شکل آن را بهبود بخشند، کاندیدای مناسبی برای این جراحی هستند. باید توجه داشت که عمل جراحی پروتز باسن، برای حل مشکل بیمارانی که اضافه وزن دارند، مناسب نیست و همانند لیپوساکشن نمی‌باشد. در واقع، فقط افرادی که وزن ایده‌آل و در محدوده وزن سالم قرار دارند، می‌توانند این عمل جراحی را برای تغییر شکل مناطقی از باسن که اصلاح آن با ورزش و رژیم غذایی ممکن نیست، انجام دهند. به عنوان مثال، این عمل جراحی برای تغییر و تصحیح شکل ناحیه پایین کمر و بالای باسن‌ها انجام می‌شود.

انواع پروتز


پروتزهاي باسن در شکل‌ها و اندازه‌هاي بسيار متنوعي وجود دارند تا هر بيمار بر اساس فرم بدن خود و اهدافي که از انجام اين عمل در نظر دارد، بتواند نوع مناسب پروتز را انتخاب کند. اين پروتزها از جنس ماده نرمي به نام سيليکون ساخته شده‌اند که به آنها لطافت، شکل‌پذيري و حس کاملاً طبيعي مي‌دهد. دکتر به شما کمک مي‌کند تا بهترين نوع پروتز مناسب براي خود را انتخاب کنيد و با استفاده از آن بتوانيد به بهترين نتايج مورد نظر خود دست پيدا کنيد.

فرايند قبل از عمل جراحي


به منظور دستیابی به بهترین نتایج ممکن و تحقق بخشیدن به انتظاراتی که بیمار در مورد شکل باسن خود دارد، پزشک جراح یک برنامه جراحی واقع‌بینانه را تدوین می‌کند تا بتواند نقایص موجود در ناحیه باسن و لگن را برطرف نماید. موقعیت جای زخم‌هایی که بعد از جراحی پروتز بر روی باسن بیمار باقی می‌ماند، بستگی به هدف مورد نظر از انجام عمل باسن خواهد داشت. اما پزشک بهترین موقعیت را که به او امکان می‌دهد به نتیجه مورد نظر دست پیدا کند، انتخاب می‌نماید. قبل از شروع عمل باسن، نوع و مقدار مایعات حجم دهنده و داروی بی‌حسی مورد استفاده برای عمل به ترتیب توسط پزشک جراح و متخصص بیهوشی تعیین می‌شود تا از بروز هر گونه عوارض احتمالی از قبیل اوردوز جلوگیری شود. همچنین جراح می‌تواند قبل از تقبل قیمت پروتز باسن روی ناحیه‌ای از باسن که قرار است با انجام عمل پروتز شکل آن تغییر کند، علامت بزند و به بیمار نشان بدهد تا بیمار قبل از آنکه تحت بیهوشی یا بی‌حسی قرار بگیرد، بتواند آن را ببیند.

روش جراحی و فرایند عمل


روش جراحی و فرایند عمل پروتز باسن

برای انجام عمل بزرگ کردن باسن، بریدگی‌هایی به عرض ۵/۲ میلی‌متر در نقاطی از باسن که در ظاهر حالت مخفی داشته باشد، ایجاد می‌شود. سپس کانولا یا همان ابزار لوله‌ای شکل متعلق به دستگاه لیپوساکشن از طریق این بریدگی‌ها به داخل بافت باسن وارد می‌شود تا چربی‌های اضافی از این ناحیه حذف شود و باسن تا حدودی شکل بگیرد. چربی‌هایی که در این مرحله حذف می‌شوند، طی یک فرایند تخصصی آماده‌سازی شده و سپس دوباره در عضلات ناحیه باسن تزریق می‌شوند. عمل بزرگ کردن باسن از طریق کاشت پروتز را می‌توان برای افزایش حجم باسن به مقدار بسیار کم تا خیلی زیاد انجام داد. هزینه این عمل هم بسته به اندازه پروتز مورد استفاده، متفاوت خواهد بود. بعد از انجام این عمل جراحی، باسن شما شکل ظاهری کاملاً طبیعی و خوش‌فرم خواهد داشت.

در زمان انجام جراحی پروتز باسن


ابتدا بیمار بر روی تختی که برای او در نظر گرفته شده است می‌خوابد و سپس جراح بریدگی‌هایی در نقاط از قبل تعیین شده ایجاد می‌کند و عمل لیپوساکشن را برای برداشت چربی‌های اضافی از ناحیه باسن آغاز می‌نماید. بعد از آنکه کار لیپوساکشن به پایان رسید، جراح داروی بی‌حسی و محلول‌های حجم‌دهنده بافت را به داخل ناحیه باسن تزریق می‌کند. محلول حجم‌دهنده به آرامی و ملایمت در باسن تزریق می‌شود تا آسیبی به اعصاب و ساختارهای عمقی در عضلات ناحیه باسن (گلوتئوس) وارد نشود. نوع کانولای مورد استفاده برای این کار به شکل و موقعیت موضعی که باید شکل آن تغییر داده شود، بستگی دارد. پروتزها باید در نقاطی دورتر از اعصاب و استخوان‌های باسن قرار داده شوند تا بیمار در هنگام نشستن، احساس غیر طبیعی و آزاردهنده‌ای در ناحیه باسن و نشیمنگاه خود نداشته باشد. وقتی که پروتز در جایگاه تعیین شده قرار داده می‌شود، قسمت‌های بالا و خارجی باسن حالت سفت و برجسته‌ای پیدا می‌کند. عمل جراحی پروتز باسن در حدود یک تا دو ساعت زمان می‌برد و معمولاً تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود. در این عمل بریدگی‌های کوچکی در محل فرورفتگی‌ها و انحناهای طبیعی باسن ایجاد می‌شود تا جای زخم‌های ناشی از آن بعداً مشخص نباشد.

فرایند بعد از عمل


بعد از آنکه عمل جراحی پروتز باسن پایان یافت و اصلاحات مورد نظر در شکل ظاهری باسن انجام شد و تزریق چربی در نقاطی که لازم بود انجام گرفت، پزشک جراح یک معاینه دقیق بر روی بیمار انجام می‌دهد تا از بهبودی راحت و بدون مشکل بیمار اطمینان پیدا کند. بریدگی‌ها و زخم‌هایی که در زمان انجام عمل جراحی در ناحیه باسن ایجاد شده است، یک به یک مورد بررسی و معاینه قرار می‌گیرد تا از سلامت بخیه‌ها اطمینان حاصل شود. همچنین این کار باعث اطمینان از روند بهبودی عضلات ناحیه باسن و جلوگیری از هر گونه عوارض احتمالی در آینده خواهد شد. از انجام ورزش‌ها و سایر فعالیت‌های فیزیکی باید حداقل تا سه هفته بعد از عمل جراحی پروتز باسن خودداری کنید. پزشک جراح تمامی توصیه‌ها و آموزش‌های لازم در مورد نحوه مراقبت از زخم‌ها و طرز صحیح استفاده از پوشش‌های فشرده کننده (گارمنت) بر روی ناحیه باسن را به هر یک از بیماران خود ارائه می‌نماید. آگاهی داشتن از نحوه صحیح مراقبت‌های بعد از عمل و تلاش در جهت انجام صحیح آن می‌تواند تأثیر زیادی در دستیابی به نتایج بهتر از این عمل داشته باشد.

مراقبت‌های بعد از عمل


اولین آثار تغییر در شکل ظاهری باسن را می‌توان بلافاصله بعد از پایان عمل باسن مشاهده کرد. اما اصولاً پزشک جراح به بیمار توصیه می‌کند که برای مشاهده نتایج نهایی این عمل باید حداقل ۶ ماه منتظر بماند. البته طول این زمان به سرعت بهبود طبیعی بافت‌ها و شرایط بدنی هر بیمار بستگی دارد. همچنین زمان نمایان شدن نتایج نهایی این عمل بستگی به آن دارد که بیمار چقدر در مراقبت از خود و رعایت توصیه‌ها و دستوراتی که پزشک به او داده است، تلاش می‌کند. برای مثال بیمار باید حتماً از گارمنت یا پوشش فشرده کننده باسن استفاده کند تا ورم این ناحیه کاهش پیدا کند و حرکت شدیدی نداشته باشد. علاوه بر آن ممکن است بعضی از اقدامات مراقبتی نظیر ماساژ و درمان اولتراسوند نیز برای جلوگیری از ایجاد ناهمواری یا چین و چروک در ناحیه باسن و کاهش ورم آن برای بیمار توصیه شود. اگر بیمار این توصیه‌ها را دقیقاً طبق آنچه که پزشک به او گفته است انجام دهد، می‌تواند بدون هر گونه عوارض جانبی به نتایج مورد نظر خود دست پیدا کند.

عوارض ناشی از عمل جراحی پروتز باسن


هر عمل جراحی می‌تواند خطرات و عوارض خاص خود را داشته باشد. در مورد عمل پروتز باسن این عوارض در حد بسیار نادر می‌باشد و اغلب بیمارانی که عمل پروتز باسن یا جراحی لیفت باسن را انجام می‌دهند، از نتایج به دست آمده ابراز رضایت کامل کرده‌اند.

نتایج


نتایج و اثرات حاصل از جراحی پروتز باسن بستگی به نوع نقص یا عارضه خاصی دارد که بیمار قصد درمان آن را دارد. اگر بیمار تمایل دارد اندازه باسن خود را بزرگ‌تر کند یا شکل آن را اصلاح کند و پس از تلاش‌های مداوم از جمله رژیم‌های غذایی و ورزش‌های سخت نتوانسته به هدف خود برسد، جراحی بزرگ کردن باسن می‌تواند بهترین راه‌حل برای او باشد. با استفاده از پروتز، باسن به شکل جذاب‌تری تغییر می‌کند و چربی و سلولیت در ناحیه لگن و باسن کاهش می‌یابد. افرادی که این جراحی را انجام می‌دهند، از داشتن باسن کوچک و نازک خود را به شکلی بهتر و جذاب‌تر تغییر می‌دهند و از داشتن بدنی با ظاهری زیبا و ورزیده لذت می‌برند. جراحی پروتز باسن نتایج قابل مشاهده‌ای را بلافاصله پس از انجام آن به همراه دارد. با این حال، برای روشن شدن نتایج نهایی، باید چند ماه صبر کرده و منتظر شد تا ورم و التهاب در محل جراحی به طور کامل بهبود یابد.

مشاوره رایگان
× مشاوره در واتساپ