آدرس یوسف آباد (تهران ،میدان سلماس ، ضلع شرقی میدان،پلاک 21،واحد 1 کلینیک پوست و مو رازی)

هیدرودرم و آبرسانی به پوست

فهرست مطالب

تقریباً همه زنان در لحظه‌ای اولین باری را که چین و چروک‌های اطراف لبها، چشم‌ها یا تغییر رنگ پوست خود را در آینه می‌بینند، به خوبی به یاد می‌آورند. مهم نیست که چقدر از خود اطمینان داشته باشید و اجازه ندهید علائم خارجی زندگی شما را کنترل کنند، احتمالاً با دیدن اولین چین و چروک، اضطراب ناگهانی و سختی را تجربه خواهید کرد. اگرچه نمی‌توان از پیری جلوگیری کرد، اما با استفاده از برخی فرآیندهای درمانی زیبایی، می‌توان اثرات پیری را کاهش داد و به طور معکوس عمل کرد. فرآیندهای هیدرودرم و تغذیه پوست باعث لطافت دادن به پوست‌های ضخیم، کاهش جوش‌های سرسیاه و سرسفید و خطوط ریز می‌شود و جوانی را به چهره شما بازمی‌گرداند.

 اگر پوست شما مستعد آکنه است، یا پوستی حساس دارید و می‌خواهید که از روش‌هایی برای پیشگیری از آشکار شدن علائم پیری استفاده کنید، هیدرودرم می‌تواند به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کند. متخصصین کلینیک پوست و موی رازی می‌توانند روش درمانی هیدرودرم را متناسب با نیازهای صورت شما انجام دهند. پوست برای شاداب و سالم بودن نیاز به تغذیه دارد. برخی روش‌های لایه‌برداری، سایشی بوده و به پوست‌های حساس آسیب می‌رساند. هیدرودرم بلافاصله پوست را زنده کرده و آب ازدست‌رفته و تورفتگی‌های پوست را جبران می‌کند و با این کار ظاهر چین و چروک‌ها و خطوط صورت را کاهش داده و رنگ پوست را بهبود می‌بخشد. متخصصین کلینیک پوست و موی رازی پس از بررسی پوست و مشکلات آن، روش درمانی مناسب را پیشنهاد می‌دهند. هیدرورم یکی از جدیدترین روش‌های درمانی است که حتماً باید توسط پزشک متخصص انجام شود تا نتیجه دلخواه حاصل شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با شماره  02188333259 02188334029 تماس حاصل نمایید. همکاران ما جهت ارائه مشاوره یا رزرو نوبت شما را راهنمایی خواهند کرد.

 

هیدرودرم


در هیدرودرم، آب همراه با نوک الماس لایه از پوست را به آرامی برمی‌دارد. این روش قابل تنظیم بوده و می‌توان آن را از کاملاً ملایم تا بسیار شدید انجام داد که به میزان تحمل فرد و اهداف وی بستگی دارد. با این کار ما می‌توانیم از محصولاتی استفاده کنیم که به طور همزمان پوست را آبرسانی کرده، آن را درخشان‌تر و سفت‌تر کرده و منافذ پوست را بسته و همچنین آکنه را کاهش می‌دهند، در واقع با این عمل ما دو کار را به طور همزمان انجام می‌دهیم. حتی افرادی که پوست‌های بسیار حساسی دارند می‌توانند لایه‌برداری را که برای پوست آنها تنظیم شده است انجام دهند.

برخلاف میکرودرم ابریژن، هیدرودرم ترکیبی از لایه‌برداری غیرتهاجمی است که از طریق آن محلول مخصوص هر بیمار به طور مستقیم بدون استفاده از کریستال‌ها یا مواد شیمیایی لایه‌بردار دیگر وارد پوست او می‌شود. هیدرودرم صرفاً با استفاده از تجهیزات مخصوص با مدیریت پزشکی توسط کارکنان انجام می‌شود. این فرایند، غیرتهاجمی و حتی تسکین‌دهنده است و نتایج حاصل از آن بدون استفاده از مواد شیمیایی یا درمان‌های ناراحت‌کننده حاصل می‌شود. هیدرودرم ابریژن 30 دقیقه طول می‌کشد و بیمار می‌تواند بلافاصله به فعالیت‌های روزمره خود بپردازد.

مزایا


 هیدرودرم یک روش بسیار مؤثر برای بهبود بافت پوست، کاهش خطوط ریز و چین و چروک‌ها و آبرسانی به لایه‌های عمیق‌تر پوست است. گردش خون نیز بهبود یافته که باعث تولید بیشتر کلاژن می‌شود و رنگ پوست نیز بهبود می‌یابد. برخی دیگر از بیماری‌های مرتبط با پوست که ممکن است به کمک روش هیدرودرم ابریژن درمان شوند عبارتند از جای زخم و جای جوش، آکنه، پیگمنت‌های ناخواسته، جوش‌های سرسیاه و پف زیر چشم. با هیدرودرم می‌توان افراد مبتلا به آکنه، آفتاب‌سوختگی، هایپرپیگمنتیشن (تیرگی پوست)، لکه‌ها قهوه‌ای، چین و چروک‌های متوسط منافذ بزرگ پوست را درمان نمود. در هنگام استفاده از این روش درمانی می‌توان مکمل‌ها و مواد غذایی را نیز استفاده کرد. مزایای اصلی این روش درمانی عبارتند از:

  • افزایش جذب مواد
  • رفع چین و چروک‌ها و خطوط ریز
  • تغذیه سلول‌ها
  • افزایش بازسازی سلولی
  • تسریع روند بهبودی
  • آرام کردن، تسکین و بهبود پوست
  • جوانسازی پوست
  • نتایج پس از 24 تا 48 ساعت دیده می‌شود.

هیدرودرم برای چه کسانی مناسب است؟


افرادی که به دنبال کاهش چین و چروک‌ها، خطوط ریز، جای جوش، لکه‌های ناشی از پیری و آکنه هستند و تمایلی به روش‌های درمانی پیچیده ندارند، می‌توانند از هیدرودرم آبریزشی استفاده کنند. اما افرادی که دیابت، بیماری‌های خودایمنی، تبخال یا قبلاً در ناحیه مورد نظر تزریق ژل داشته‌اند، باید قبل از انجام هیدرودرم به پزشک خود اطلاع دهند. این روش قابل استفاده برای همه انواع پوست‌ها است.

نحوه انجام


متخصص پوست یک یا دو محصول ساخته شده و فرموله شدن ما را برای کاهش برخی از بیماری‌های پوستی انتخاب می‌کند و با کمک روش هیدرودرم این محصولات را به عمق پوست می‌فرستد که بسیار مؤثر است. پس از تمیز کردن و آماده‌سازی پوست، این فرایند به وسیله یک ابزار دستی مخصوص انجام می‌شود. در این روش درمانی برای لایه‌برداری پوست از یک سیستم وکیوم حلقه بسته شبیه به چوب استفاده می‌شود. تکنسین موضع مناسب برای برانگیختن پوست را انتخاب کرده تا سلول‌های جدید تولید شوند. با هر مرتبه گذراندن دستگاه از روی پوست، سلول‌های مرده پوست به طور کامل برداشته می‌شوند و حتی با استعمال محلول روی پوست، لایه‌ای از روی پوست برداشته می‌شود. بلافاصله پوست شما تمیزتر و درخشان‌تر شده و می‌توان آن را راحت‌تر آرایش کرد. بیمار می‌تواند پس از اتمام درمان فعالیت‌های روزمره خود را ادامه دهد. استفاده از آرایش‌های معدنی که پس از درمان باعث تحریک پوست نمی‌شوند و به بهبود و تسکین پوست کمک می‌کنند توصیه می‌شود با این روش می‌توان قرمزی پوست را پس از چند ساعت برطرف کرد.

 پس از درمان


یکی از مزایای هیدرودرم و آبرسانی پوست صورت این است که نیازی به بستری شدن ندارد. اثرات این روش به سرعت قابل مشاهده است، زیرا پوست صورت کمی صورتی می‌شود. با کاهش تورم و قرمزی پوست، رطوبت به طور کامل به لایه‌های پوست نفوذ کرده و پوست را مرطوب می‌کند. همچنین، لایه‌های مرده پوست که در طول زمان روی صورت تجمع می‌یابند، از بین می‌روند. در موارد نادر، ممکن است قرمزی پوست برای چند روز باقی بماند یا پوست حساس اطراف چشم تورم شود، اما این مشکلات می‌توانند با استفاده از کمپرس سرد تسکین یابند. هیدرودرم به طور عمومی بدون درد انجام می‌شود و تحریک زیادی بر روی پوست ایجاد نمی‌کند. تعداد کمی از بیماران ممکن است سفت شدن و قرمزی پوست را تجربه کنند، اما این عوارض در یک یا دو ساعت پس از انجام فرآیند برطرف می‌شوند.

خطرات احتمالی و عوارض جانبی


معمولاً برای انجام هیدرودرم  نیازی به بستری شدن نیست اما ممکن است پوست برخی بیماران سفت شده و لایه‌ای جزئی از روی آن برداشته شود. پس از درمان ممکن است پوست کمی صورتی‌رنگ شده اما پس از یک ساعت برطرف می‌شود. قبل از انجام هیدرودرم  در مورد خطرات احتمالی و عوارض جانبی با متخصص پوست یا پزشک بحث و تبادل‌نظر کنید.

برای دست‌یابی به نتایج مطلوب چند جلسه درمانی باید انجام شود؟


شما پس از یک جلسه درمانی می‌توانید تغییرات را احساس کنید. هیدرودرم ابریژن می‌تواند مرتب به صورت هفتگی و به مدت 8 هفته انجام شود که به میزان تحمل پوست شما و نتایج مورد انتظار بستگی دارد. معمولاً برای حفظ نتایج، یک دوره 6 تا 8 جلسه‌ای درمان توصیه می‌شود.

روش‌های دیگر 


 روش‌های دیگر جایگزین این روش درمانی برای رفع چین و چروک‌ها و اسکارها عبارتند از تزریق بوتاکس، تزریق ژل، لیزر فرکشنال، لایه‌برداری لیزری و سفت کردن بافت، میکرودرم ابریژن و درمان‌های موضعی دیگر. هیدرودرم  با روش‌های دیگر درمانی فرق دارد و در آن از کریستال‌های خشن که می‌توانند باعث آسیب پوست شوند مانند آنچه در میکرودرم ابریژن به کار برده می‌شود، استفاده نمی‌شود. هیدرودرم ابریژن با روش‌های دیگر درمانی که در مطب قابل انجام هستند مانند لیزر برای سفت کردن پوست، تزریق بوتاکس و تزریق ژل ترکیب شده و انجام می‌شود. بسیاری از بیماران ترجیح می‌دهند که ترکیبی از درمان‌های مختلف را برای دست‌یابی به حداکثر نتایج مطلوب انجام دهند.

مشاوره رایگان
× مشاوره در واتساپ