آدرس یوسف آباد (تهران ،میدان سلماس ، ضلع شرقی میدان،پلاک 21،واحد 1 کلینیک پوست و مو رازی)

نوشیدن آب و تاثیرات آن بر بدن و زیبایی

نوشیدن آب و تاثیرات آن بر بدن و زیبایی

فهرست مطالب

نوشیدن آب و تاثیرات آن بر بدن و زیبایی

تأثیر آب بر بدن و به خصوص بر پوست توسط تحقیقات اثبات شده است. در این مقاله کوتاه به برخی از فواید نوشیدن آب اشاره می‌کنیم.

از آنجا که شما برای لاغر شدن تلاش می‌کنید، ورزش می‌کنید و رژیم غذایی را رعایت می‌کنید، همراه با این فعالیت‌ها آب را نیز بنوشید. آب سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود کمتر گرسنگی احساس کنید. اگر قبل از وعده غذایی یک لیوان آب بنوشید، به شما کمک می‌کند تا احساس سیری کنید.

اگر آبی که می‌نوشید خیلی سرد باشد، این به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می‌کند. اگر خسته هستید و حس می‌کنید بدنتان عاری از انرژی است، آب بنوشید. آب کمک می‌کند تا خون، اکسیژن و سایر مواد غذایی مورد نیاز سلول‌ها در بدن جریان یابد و در نتیجه مصرف آب به مقدار لازم باعث می‌شود قلب، خون را راحت‌تر به سراسر بدن برساند.

اگر دائماً استرس دارید، یک لیوان آب در دسترس خود قرار دهید و به طور منظم بنوشید. 85 درصد بافت مغز از آب تشکیل شده است، پس اگر احساس تشنگی کنید، مغزتان استرس می‌گیرد.

اگر به مقدار کافی آب بنوشید، می‌توانید با قدرت بیشتری و در زمان بیشتری ورزش و تمرین کنید. نوشیدن آب به جلوگیری از جمع شدن عضلات و افزایش انعطاف‌پذیری مفاصل کمک می‌کند.

در مورد پوست، کمبود آب در بدن باعث بروز خطوط و چین و چروک‌های پوستی می‌شود. نوشیدن آب به تأمین رطوبت سلول‌های پوست کمک می‌کند و به این ترتیب پوست جوانتر به نظر می‌رسد. آب با دفع مواد زائد و بهبود جریان خون، پوستی زیبا و درخشان را به همراه دارد.

آب حاوی فیبر است، پس به هضم غذا کمک می‌کند. وقتی بدن دچار کمبود آب می‌شود، آب روده‌ها را جذب می‌کند و در نتیجه مواد به سختی دفع می‌شوند. هماکنون آب بنوشیدن، سبب کاهش احتمال ابتلا به سنگ کلیه نیز می‌شود.

بنابراین، نوشیدن آب به شما کمک می‌کند تا بدنی سالم‌تر داشته باشید و از پوستی زیبا و لطیف برخوردار شوید.

مشاوره رایگان
× مشاوره در واتساپ