آدرس یوسف آباد (تهران ،میدان سلماس ، ضلع شرقی میدان،پلاک 21،واحد 1 کلینیک پوست و مو رازی)

میکرونیدلینگ برای کلاژن سازی پوست؛ مزایا و هزینه

فهرست مطالب

میکرونیدلینگ، همچنین به عنوان تحریک کلاژن سازی پوست شناخته می‌شود، یک روش درمانی است که در آن از وسیله‌ای به نام “قلم میکرونیدل” استفاده می‌شود تا به پوست نفوذ کند و تحریکی بر روی فرایند تولید کلاژن داشته باشد. این روش از چند دهه پیش برای درمان اسکار، زخم‌های صورت، آفتاب‌سوختگی، ترک‌های پوستی و چین و چروک‌های پوست استفاده می‌شود. با استفاده از میکرونیدلینگ، سوزن‌های ریز استینلس استیل که روی قلم قرار دارند، به عمق حدود 2 میلی‌متر در پوست نفوذ می‌کنند و این عمل باعث افزایش قابلیت پوست برای ترمیم خودش می‌شود. این سوزن‌ها به طور مکرر و در تعداد زیادی وارد پوست می‌شوند تا فرایند تولید کلاژن و تحریک ریزش سلول‌های جدید را آغاز کنند و در نتیجه، باعث بهبود جوانه‌بخشی و زیبایی پوست می‌شوند. میکرونیدلینگ به عنوان یک روش غیرتهاجمی و عملکرد سریع شناخته شده است و پس از جلسات تکراری، می‌تواند بهبود قابل توجهی در استحکام و جوانی پوست ایجاد کند.

 اگر شما تمایل به انجام عمل جراحی ندارید اما از ظاهر چین و چروک‌ها و افتادگی پوست خود ناخشنود هستید، متخصصین کلینیک زیبایی رازیاستفاده از روش میکرونیدلینگ را به شما پیشنهاد می‌دهند. با بکارگیری این روش؛ پوستی که حالت ارتجاعی خود را در اثر نیروی جاذبه از دست داده و دچار شلی و افتادگی شده است تحت درمان قرار می‌گیرد. میکرونیدلینگ را می‌توان برای تمام انواع پوست‌ها به کار برد و طیف وسیعی از مشکلات را در نواحی از پوست که نیاز به بازسازی سلولی دارند رفع کرد. در خلال جلسه مشاوره، ما شما را برای اتخاذ بهترین تصمیم در مورد یافتن مناسب‌ترین گزینه درمانی به صورت تخصصی و کارشناسانه راهنمایی می‌کنیم. اگر در مورد روش درمانی میکرونیدلینگ نیاز به مشاوره یا رزرو نوبت دارید می‌توانید با شماره‌های  0218833325902188334029 تماس حاصل نمایید.

میکرونیدلینگ چیست؟


این روش تقریباً برای همه انواع پوست‌ها بی‌خطر است و با بازسازی پوست جدید باعث می‌شود که پوست شاداب‌تر، سفت‌تر و جوان‌تر به نظر برسد. این یک روش جوان‌سازی پوست است که در آن سنتز الاستین و کلاژن در پوست تحریک می‌شود. با این روش بدون این که لایه اپیدرم آسیب ببیند، کانال‌های ریزی در پوست ایجاد می‌شود. ایجاد زخم‌های کنترل‌شده باعث می‌شود که فاکتورهای رشد برای کمک به بازسازی تراکم و یکپارچگی پوست تولید شوند. میکرونیدلینگ برای کلاژن سازی باعث می‌شود که سرم‌های ترمیم‌کننده با مواد شیمیایی سبک در پوست نفوذ کرده و به لطیف‌سازی، یکپارچگی بافت و افزایش سلامت و درخشندگی پوست کمک کنند. نتایج استفاده از این روش مشابه لایه‌برداری لیزری است با این تفاوت که این روش ارزان‌تر، کم دردتر، کم حرارت‌تر و با طول دوره بهبودی کوتاه‌تر انجام می‌شود.

شرایط قابل درمان با میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ برای درمان بیماری‌های زیر مناسب است:

  • رفع چین و چروک‌ها و خطوط پوست
  • اصلاح بافت ناهموار و خشن پوست
  • درمانآکنه‌های متوسط
  • رفعجای جوش یا رفع جای زخم بهبودیافته
  • رفع لکه‌های ناشی از پیگمنتیشن و اثراتآفتاب‌سوختگی
  • رفع ترک‌های ایجاد شده پس از زایمان

درمان افتادگی و شلی پوست با میکرونیدلینگ 

میکرونیدلینگ به عنوان یک روش غیرجراحی به رفع شلی و افتادگی پوست کمک می‌کند که البته در ترکیب با روش‌های دیگر درمانی و مراقبت‌های پوستی منظم در منزل و یک سری درمان به روش رادیو فرکانسی (RF) می‌تواند مؤثرتر واقع شود.

چه بیماری‌هایی را  نمی‌توان به روش میکرونیدلینگ درمان نمود؟


برای درمان بیماری‌هایی مانند قرمزی شدید پوست، پارگی مویرگ‌ها، پسوریازیس‌ها و روزاسه، آکنه ملتهب فعال یا سابقه واکنش‌های شدید هیستامین یا آلرژی‌ها نمی‌توان از روش میکرونیدلینگ استفاده کرد.

نحوه انجام فرایند


میکرونیدلینگ یک روش درمانی است که قابل استفاده برای همه انواع پوست است و مشکلات پوستی متنوعی را در مناطقی که نیاز به بازسازی سلولی دارند، بهبود می‌بخشد. قبل از آغاز فرایند میکرونیدلینگ، پوست با استفاده از بیحس کننده‌های موضعی بی‌حس می‌شود تا احساس درد و ناراحتی به حداقل برسد. پس از اعمال داروی بی‌حسی، پزشک یک درمارولر را روی پوست بیمار حرکت می‌دهد. این فرآیند منجر به ایجاد سوراخ‌های ریز در لایه بیرونی پوست می‌شود و تحریک کلاژن جدید را آغاز می‌کند که تا حداقل یک سال ادامه دارد. با این حال، این روش منجر به ایجاد اسکار یا کبودی نمی‌شود. فرایند میکرونیدلینگ به طور کامل در مدت حدود یک ساعت انجام می‌شود.

پس از درمان

در روز انجام فرایند میکرونیدلینگ، از کرم‌های بازسازی‌کننده روی پوست استفاده می‌شود که به کاهش التهاب کمک کرده و فرایند ترمیم را آغاز می‌کنند. شما می‌توانید از این کرم‌های بازسازی‌کننده برای کاهش ناراحتی‌های بعدی نیز استفاده کنید اما شما نباید تا یک روز پس از انجام فرایند چیز دیگری روی پوست خود استفاده کنید حتی کرم‌های ضد آفتاب. در روز دوم شما می‌توانند پوست خود را مطابق معمولاً تمیز کنید اما اگر احساس حساسیت روی پوست خود داشتید باید از استعمال هر گونه سرم‌های فعال یا محصولات درمانی دیگر تا زمان برطرف شدن حساسیت خودداری کنید. از روز دوم پس از انجام فرایند میکرونیدلینگ باید از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید.

دوران نقاهت و بهبودی


معمولاً متناسب با عمق درمان و یکی دو روز پس از انجام میکرونیدلینگ، پوست شما به حالت عادی بازگشته و می‌توانید از آرایش استفاده کنید. افزایش عمق سوزن‌های میکرونیدلینگ در پوست باعث افزایش طول دوره بهبودی و لایه‌برداری‌های خفیف پوستی می‌شود اما شما می‌توانید یک روز پس از انجام میکرونیدلینگ از کرم ضد آفتاب استفاده کرده و آرایش کنید.

نتایج حاصل از انجام میکرونیدلینگ از چه موقع قابل مشاهده می‌شوند؟


پس از تکمیل شدن جلسات درمانی، ملاحظه نتایج درمان روی پوست کمی زمان می‌برد. نتایج نهایی معمولاً 3 تا 12 ماه پس از تکمیل جلسات درمانی خود را نشان می‌دهند زیرا تولید کلاژن و الاستین یک شبه اتفاق نمی‌افتد. به علاوه باید چندین جلسه درمان انجام شود تا نتایج قابل مشاهده شده و جلب توجه کنند.

برای دست‌یابی به نتایج مطلوب و مشاهده نتایج درمانی چند جلسه درمان مورد نیاز است؟


نتایج درمان میکرودرم ابریژن برای هر فرد ممکن است متفاوت باشد و این نتایج به بیماری که در حال درمان است و نحوه مراقبت‌های خانگی از پوست وابسته است. پس از جلسه درمان اول، ممکن است احساس لطیف‌تر شدن پوست خود را تجربه کنید و پس از جلسه دوم، پیشرفت بیشتر را به طور کامل مشاهده کنید. بهترین نتایج معمولاً پس از 4 تا 10 جلسه درمانی که با فواصل 4 هفته‌ای انجام می‌شوند، دست یافته می‌شود. اگر شما مراقبت‌های پوستی که به شما توصیه می‌شود را در خانه انجام ندهید، پیشرفت در درمان کاهش می‌یابد. برخی از این مراقبت‌ها شامل استفاده منظم از درمارول در منزل است تا نتایج درمان در مطب حفظ شده و تکمیل شوند.

 آیا در صورتی که من بوتاکس یا ژل تزریق کرده باشم می‌توانم از روش میکرونیدلینگ استفاده کنم؟


سعی کنید که قبل از تزریق بوتاکس یا ژل، میکرونیدلینگ را انجام دهید تا نتایج شگفت‌آور آن را ملاحظه کنید. اگر شما به تازگی بوتاکس یا ژل تزریق کرده‌اید باید حداقل 48 ساعت از تزریق بوتاکس و یک هفته از تزریق ژل شما گذشته باشد تا بتوانید میکرونیدلینگ را انجام دهید.

هزینه


هزینه انجام فرایند میکرونیدلینگ متغیر بوده و به گستردگی درمان بستگی دارد. اگر شما تمایل به انجام میکرونیدلینگ صورت دارید هزینه‌های درمانی شما به واحدهایی که استفاده می‌کنید بستگی دارد.

مشاوره رایگان
× مشاوره در واتساپ