آدرس یوسف آباد (تهران ،میدان سلماس ، ضلع شرقی میدان،پلاک 21،واحد 1 کلینیک پوست و مو رازی)

لیپوماتیک یا لیپوساکشن بدون درد؛مزایا،عوارض و هزینه

فهرست مطالب

تکنیک لاغری موضعی با نام لیپوماتیک، یک روش جدید و پیشرفته است که برای کاهش وزن در مناطق مورد نظر بسیار ایمن، موثر و ساده استفاده می‌شود. این روش از لوله کانولا برای مکش سلول‌های چربی بدون نیاز به استفاده از حرارت استفاده می‌کند، بنابراین بیمار در معرض خطرات خاصی قرار نمی‌گیرد و عوارضی مانند سوختگی یا نکروز پوست از بین می‌رود. در مجموع، عوارض لیپوماتیک بسیار کمتر از روش‌های قدیمی لاغری موضعی است.

مزایای درمان لیپوماتیک شامل واکنش مناسب پوست و دستیابی به نتایج قابل قبول در اختیار خارج کردن سلول‌های چربی از مناطق حساس و همچنین نواحی مشخصی است که با استفاده از روش لیپوساکشن قدیمی دسترسی به آن‌ها دشوار است. با استفاده از تکنیک لیپوماتیک، امکان انجام عملیات لاغری در این مناطق دشوار بسیار آسانتر و موثرتر می‌شود.

با در نظر گرفتن مزایای ایمنی، کارایی و سهولت استفاده از لیپوماتیک، این روش به عنوان یک روش مطمئن و پیشرفته برای لاغری موضعی مورد توجه قرار می‌گیرد. همچنین، مشاوره با یک پزشک متخصص در این زمینه قبل از اقدام به درمان لیپوماتیک بسیار حائز اهمیت است تا نتایج بهینه و امنیت کامل را تجربه کنید.

در جراحی لیپوماتیک بافت چربی مقاوم ناخواسته تقریباً از تمام نقاط بدن خارج می‌شود. این درمان یک روش سرپایی است که با گذشت یک روز از انجام آن، فرد می‌تواند به سر کار خود بازگشته و فعالیت‌های عادی خود را دوباره شروع نماید. با سفت شدن سلول‌های چربی، خارج کردن آن‌ها از نقاط هدف ساده‌تر و بی‌خطرتر خواهد بود. در این روش از یک لوله لرزشی به نام کانولا برای خارج کردن بافت چربی از بدن استفاده می‌شود. لیپوماتیک در مقایسه با روش لیپوساکشن قدیمی برای افراد، بی‌خطرتر بوده و امکان دستیابی به نتایج بهتر از طریق آن وجود دارد. متخصصین کلینیک تخصصی پوست و مو رازی اعتقاد دارند صرف نظر از روش انتخاب شده برای درمان، لازم است بررسی‌های لازم بر روی بیمار به منظور خارج کردن چربی از نقاط مختلف بدن و لاغری موضعی انجام شود. برای کسب اطلاع از روش‌های درمانی برای لاغری موضعی با متخصصین مشورت کنید. برای رزرو نوبت می‌توانید با شماره‌های 0218833325902188334029 تماس حاصل نمایید.

 

لیپوماتیک چیست؟


همانطور که قبلاً در مورد سوال لیپوماتیک چیست بیان شد، عمل لیپوماتیک آخرین تکنولوژی تجزیه و خارج کردن چربی از نقاط مختلف بدن و پیکر تراشیمی‌باشد. در مقایسه با سایر روش‌های درمان زیبایی، این روش از سطح اثربخشی بالاتر برخوردار بوده و می‌تواند نتایج قابل توجه و شگفت‌انگیز برای فرد به همراه داشته باشد.  عمل لیپوماتیک بدون درد است و با توجه به غیر جراحی و غیر تهاجمی بودن امکان انجام آن با استفاده از بی‌حسی موضعی بر روی بیمار وجود دارد. علاوه بر این در هنگام استفاده از لیپوماتیک لاغری می‌توان مقدار بیشتری بافت چربی از نقاط هدف فقط در طول یک جلسه درمان خارج کرد.

افرادی که از عمل لیپوماتیک استفاده می‌کنند در عمل می‌توانند نتایج مشهود در ارتباط با این درمان بطور همزمان با تکمیل آن مشاهده کرده و با گذشت 3 ماه نتایج نهایی درمان را مشاهده کنند. تقریباً بلافاصله پس از این درمان بیمار می‌تواند فعالیت‌های عادی خود را دوباره شروع نماید. علاوه بر این، سوختگی، کبودی و ورم پوست با استفاده از این روش بطور مشخص کاهش پیدا می‌کند. مهم‌ترین تاثیر این درمان در کاهش مشکل سلولیت و سفت شدن پوست است که می‌تواند به جمع شدن پوست با گذشت حدود 1 تا 6 ماه از درمان کمک کند.

چرا لیپوماتیک بهترین روش لاغری موضعی است؟


لیپوماتیک یک فناوری تخصصی است که در آن از لرزش ثابت برای خارج کردن سلول‌های چربی از بدن استفاده می‌شود. با استفاده از این روش، جراح قادر است سلول‌های چربی را بدون نیاز به استفاده از نیروی فیزیکی متمایز که در روش لیپوساکشن معمولی و استاندارد وجود دارد، از نقاط مختلف بدن بیمار بیرون بکشد. در این روش، لوله دستگاه با لرزش ثابت به طور دقیق در طول درمان حرکت می‌کند که در نهایت می‌تواند مدت زمان درمان و دوره بازیابی را کاهش دهد. علاوه بر این، استفاده از روش لیپوماتیک به جراح امکان می‌دهد که بدون تخلیص به سایر بافت‌های بدن، سلول‌های چربی را از نقاط هدف خارج کند. این روش به جراح این امکان را می‌دهد که با دقت بیشتری به مناطق مورد نظر دسترسی پیدا کند و همچنین بهبودی بیمار را تسریع کند.

افراد مناسب برای استفاده از لیپوماتیک


برای استفاده از این درمان لازم است فرد در سطح سلامت مناسب قرار داشته و از پوست سالم و دارای قابلیت ارتجاع پذیری کافی برخوردار باشد. به این ترتیب در صورتی که وزن فرد نزدیک به وزن مناسب بوده و بافت چربی در نقاط مختلف بدن وی وجود داشته باشد، لیپوماتیک می‌تواند یک درمان مناسب برای وی باشد. به هر حال در صورت چاق بودن، استفاده از این درمان برای فرد مناسب نیست.

علیرغم برخورداری از سطح سلامت مناسب و سطح قابل قبول تناسب اندام، برخی افراد ممکن است دارای چربی موضعی در نقاط مختلف بدن خود باشند. در حقیقت در بسیاری از مواقع این چربی سابقه فامیلی و ژنتیک داشته و به خاطر بی‌توجهی به کنترل وزن یا تناسب اندام ایجاد نشده است. به هر حال، در این شرایط از روش لیپوماتیک می‌توان برای لاغری موضعی و تغییر شکل نقاط خاص از بدن با خارج کردن بافت چربی اضافی استفاده کرد. به این ترتیب ظاهر اندام‌ها و تناسب آن‌ها بهبود یافته و در نهایت اعتماد به نفس فرد افزایش می‌یابد. امروزه از روش لیپوماتیک برای از بین بردن چربی موضعی در نقاط مختلف بدن همچون نقاط زیر استفاده می‌شود:

  • ران‌ها
  • ران و باسن
  • شکم و پهلو
  • ناحیه بالای بازو
  • کمر
  • ناحیه داخل زانو
  • ناحیه سینه
  • گونه‌ها، چانه و گردن
  • ساق پا و قوزک

در برخی موارد، از روش لیپوماتیک به صورت تنها برای فرد استفاده می‌شود، اما در سایر مواقع می‌توان از آن به همراه سایر روش‌های درمان زیبایی همچون لیفت صورت، کوچک کردن سینه یا آبدومینوپلاستی شکم استفاده کرد.

تفاوت بین لیپوماتیک و لیپوساکشن امواج مافوق صوت


بطور کلی، لیپوساکشن امواج مافوق صوت یک تکنیک جراحی خارج از رده و قدیمی است که از طریق آن امکان خارج کردن بافت چربی از بدن وجود دارد. در این روش لازم است از مقدار زیادی مایع بی‌حس کننده با یک دستگیره فلزی یا پدال برای ارسال انرژی مافوق صوت و گرم کردن سلول‌های چربی برای تجزیه این سلول‌ها استفاده شود. به این ترتیب در این روش فشار زیاد به بدن وارد می‌شود. به همین خاطر فرآیند تجزیه چربی در این روش می‌تواند درد زیاد، التهاب شدید، و دوره بهبودی طولانی پس از تکمیل درمان برای فرد به همراه داشته باشد.

این شرایط در حالی است که لیپوماتیک یک روش بسیار ایمن‌تر و آرام‌تر برای از بین بردن بافت چربی در نقاط مختلف بدن است. به بیان دیگر، در روش لیپوماتیک از اعصاب، عضلات، و رگ‌های خونی حفاظت شده و به صورت همزمان بافت چربی بطور موثر از نقاط هدف خارج می‌شود. به این ترتیب لیپوماتیک می‌تواند جراح پلاستیک را از فعالیت‌های خسته کننده معمول در لیپوساکشن قدیمی خلاص کرده و به وی امکان دهد برای از بین بردن چربی در نقاط مختلف بدن تمرکز نماید. در نتیجه از این طریق امکان دستیابی به نتایج درمان مناسب در مدت زمان کوتاه وجود خواهد داشت. در حقیقت، لیپوماتیک یک روش لیپوساکشن بدون درد است و با استفاده از روش‌های مناسب بطور چشمگیر باعث کاهش جراحت،کبودی، و دوره بهبودی بیمار پس از جراحی خواهد شد. همچنین نتایج حاصل از این درمان دقیق‌تر و مناسب‌تر از روش‌های معمول می‌باشد.

آماده شدن برای لیپوماتیک


قبل از جراحی احتمالاً از بیمار خواسته می‌شود که:

  • آزمایش‌های خاص برای بررسی وضعیت سلامت خود انجام دهد.
  • برخی داروهای خاص مصرف کرده یا داروهای مصرف فعلی خود را تغییر دهد.
  • سیگار کشیدن را به مدت مناسب قبل از جراحی متوقف نماید.
  • از مصرف آسپیرین، داروهای ضد التهاب و مکمل‌های گیاهی که می‌توانند. باعث افزایش خونریزی شود، خودداری کند.
  • توصیه‌های خاص قبل از عمل جراحی شامل موارد زیر هستند:
  • فعالیت‌های مورد نیاز برای انجام در روز جراحی
  • استفاده از داروی بی‌حسی در طول جراحی لیپوماتیک
  • اقدامات مراقبتی و توصیه‌های پس از جراحی

علاوه بر این جراح با بیمار درباره محل انجام درمان در طول جلسه مشاوره صحبت خواهد کرد.

روش درمان


در لیپوماتیک از یک روش متفاوت برای خارج کردن سلول‌های چربی از بدن استفاده می‌شود. به این منظور جراح شکاف‌های مناسب در ناحیه تحت درمان ایجاد کرده و با ایجاد تونل‌های خاص، لوله دستگاه (کانولا) را به سمت بافت چربی هدایت می‌کند. پس از ایجاد تونل‌های مورد نیاز، مواد بی‌حسی به ناحیه تحت درمان تزریق می‌شود تا به این ترتیب فرآیند درمان برای بیمار بدون درد باشد. در ادامه لوله به داخل شکاف‌ها وارد شده و از طریق فرآیند مکش و حرکت‌های لرزشی منحصر به فرد، بافت چربی تجزیه و از بدن با فرآیند مکش خارج می‌شود.

در لیپوماتیک از یک روش متفاوت برای خارج کردن سلول‌های چربی از بدن استفاده می‌شود. به این منظور جراح شکاف‌های مناسب در ناحیه تحت درمان ایجاد کرده و با ایجاد تونل‌های خاص، لوله دستگاه (کانولا) را به سمت بافت چربی هدایت می‌کند. پس از ایجاد تونل‌های مورد نیاز، مواد بی‌حسی به ناحیه تحت درمان تزریق می‌شود تا به این ترتیب فرآیند درمان برای بیمار بدون درد باشد. در ادامه لوله به داخل شکاف‌ها وارد شده و از طریق فرآیند مکش و حرکت‌های لرزشی منحصر به فرد، بافت چربی تجزیه و از بدن با فرآیند مکش خارج می‌شود.

چگونه لیپوماتیک باعث بهبود شرایط دوره بهبودی می‌شود؟


دوره بهبودی در هنگام استفاده از روش لیپوماتیک با توجه به شرایط زیر امکان‌پذیر می‌شود:

  • خونریزی کمتر
  • ورم کمتر
  • دوره بهبودی سریع‌تر بیمار
  • ظاهر و نتایج بهتر برای پوست

لرزش‌های مورد استفاده در روش لیپوماتیک انجام این درمان را برای بیمار راحت‌تر کرده و به این ترتیب امکان درمان با این روش فقط با استفاده از بی‌حسی موضعی وجود دارد. به این ترتیب با گذشت بیش از 10 سال از شروع این درمان و هزاران مورد مطالعه انجام شده بر روی آن در سراسر جهان، تا کنون عوارضی برای این درمان شناسایی نشده است.

مزایای لیپوماتیک


مزایای اصلی روش لیپوماتیک به شرح زیر هستند:

  • سیستم ایمنی فعال که فعالیت دستگاه را در هنگام مواجه شدن با سایر بافت‌ها به غیر از بافت چربی متوقف می‌نماید.
  • کبودی و تورم کمتر پس از درمان
  • واکنش بهتر پوست بیمار به درمان
  • احساس بهتر برای بیمار و راحت‌تر بودن برای جراح
  • دوره درمان کوتاه
  • درد به نسبت کمتر
  • دوره بهبودی سریع تر

آیا نتایج این درمان دائمی است؟


تمام افراد با مقداری سلول‌های چربی به دنیا می‌آیند. با انجام جراحی لیپوماتیک، این سلول‌ها از بدن خارج می‌شوند و بازتولید آن‌ها برای بدن امکان‌پذیر نیست. با این حال، در صورتی که روی رژیم غذایی مراقبت نشده و فعالیت ورزشی انجام نشود، سلول‌های چربی باقیمانده می‌توانند بزرگ شده و حجمی برابر با سلول‌هایی که از بدن حذف شده‌اند، به خود بگیرند. در واقع، در شرایط طبیعی، با رعایت یک رژیم غذایی مناسب و انجام ورزش، احتمال بازگشت به شرایط قبل از جراحی وجود ندارد.

هزینه درمان با لیپوماتیک چقدر است؟


هزینه همواره یکی از مسائل قابل توجه در عمل‌های جراحی است. به هر حال، هزینه لیپوماتیک با توجه به شرایط درمان می‌تواند بسیار متفاوت باشد. برای مثال هزینه این روش به دستمزد جراح و سطح تجربه و تخصص وی و روش درمان انتخاب شده بستگی خواهد داشت. به این ترتیب هزینه‌های درمان با لیپوماتیک می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • دستمزد جراح
  • هزینه استفاده از تجهیزات بیمارستان یا کلینیک
  • دستمزد متخصص بی‌هوشی
  • داروهای تجویز شده برای بیمار
  • پوشش مورد نیاز پس از جراحی
  • آزمایش‌های مورد نیاز برای بیمار

توجه داشته باشید دستیابی به نتایج موفقیت‌آمیز در ارتباط با لیپوماتیک همواره مهم‌تر از هزینه درمان خواهد بود. به همین خاطر هنگامی که یک جراح زیبایی برای لیپوماتیک انتخاب می‌کنید، لازم است به تخصص و تجربه وی توجه کرده و احساس راحتی با وی داشته باشید. در حقیقت این موارد از اهمیت مشابه هزینه جراحی برخوردار هستند. علاوه بر این در اکثر مواقع هزینه درمان لیپوماتیک تحت پوشش موسسات ارائه دهنده خدمات بیمه نیست.

مشاوره رایگان
× مشاوره در واتساپ