آدرس یوسف آباد (تهران ،میدان سلماس ، ضلع شرقی میدان،پلاک 21،واحد 1 کلینیک پوست و مو رازی)

لیفت و بالا کشیدن سینه برای رفع و درمان افتادگی آن (روش‌های غیرجراحی و جراحی)

لیفت و بالا کشیدن سینه برای رفع و درمان افتادگی آن

فهرست مطالب

در کلینیک رازی روش‌های مورد استفاده برای لیفت سینه این اطمینان را ایجاد خواهد کرد که کل تجربه شما، از لحظه نخست مشاوره، تا زمان بهبودی شما، مثبت‌ترین و راحت‌ترین تجربه ممکن است. برنامه‌ریزی فردی، تکنیک، نظارت دقیق و مراقبت‌های پس از عمل همگی این اطمینان را ایجاد می‌کنند که ما بهترین نتایج ممکن بلندمدت را برای لیفت سینه به شما ارائه می‌دهیم.لیفت سینه، که به ماستوپکسی (جراحی پلاستیک برای بازگردندان سینه‌ها به حالت طبیعی) نیز معروف است، از طریق برداشتن پوست اضافی و سفت کردن بافت مجاور در جهت تغییر شکل و محافظت از فرم سینه جدید،  موجب بالا کشیدن سینه‌ها می‌شود.

روش‌های غیرجراحی برای لیفت سینه در کلینیک رازی


 ليفت سينه با لیزر

لیفت سینه بدون اسکار یک تکنیک پیشگامانه است که از تکنولوژی اسمارت لیپو (SmartLipo) برای لیفت و بزرگ کردن سینه استفاده می‌کند. این روش توانایی ایجاد یک لیفت با ارتفاع 4 تا 7 سانتی‌متر را با حداقل درد، کبودی یا تورم، دوره نقاهت کوتاه و نتایج سریع و مؤثر داراست.

لیفت سینه بدون اسکار با استفاده از تکنولوژی اسمارت لیپو، یکی از جدیدترین کاربردهای این تکنولوژی است. این روش سریع، مؤثر و دارای نتایج دائمی است، که به طور قابل توجهی بهبودی در شکل و اندازه سینه ایجاد می‌کند. با استفاده از این تکنیک، لیفت سینه به صورت دقیق و بدون نیاز به برش‌ها و جراحی‌های بزرگ، انجام می‌شود. این مزیت‌ها باعث شده است که لیفت سینه بدون اسکار با استقبال گسترده‌ای مواجه شود و به عنوان یک روش محبوب در جراحی زیبایی سینه شناخته شود.

ليفت سينه با لیزر برای چه افرادی مناسب است؟ 

عمل زیبایی سینه با لیزر برای خانم‌هایی مناسب است که سینه‌های آن‌ها به علت زایمان، پیری و یا کاهش وزن دچار افتادگي جزئي شده است. اين روش موجب بالا کشیدن و سفت شدن سینه‌ها می‌شود.

این رویکرد می‌تواند اعتماد به ‌نفس زنان را به‌طور چشمگیری افزایش دهد و تأثیری بسیار مثبت بر زندگی آن‌ها داشته باشد. با این‌حال، این درمان برای سینه‌های بسیار بزرگ مناسب نيست.

بهبودي پس از ليفت سينه با لیزر

بیماران می‌توانند پس از گذشت ۲ روز به فعالیت شغلی خود بازگردند، و پس از، حدود یک هفته یا بیشتر فعالیت‌های ورزشي را از سر بگيرند.

درمان ليفت سينه با نخ

 

درمان ليفت سينه با نخ

ليفت سينه با نخ يكي از روش‌های مورد استفاده برای ايجاد ظاهر مناسب در سینه ‌زنان است. بازیابی ظاهر جوان سینه یکی از عملكردهاي این روش است و تنوعي از درمان‌ها براي آن وجود دارد.

انجام اين روش معمولاً بسیار ساده است. در ابتدا عکس‌هایی از سینه‌ها برای پیگیری‌های بعد از جراحی گرفته می‌شود، سپس نواحي برش علامت‌گذاری شده، با مواد ضدعفوني تميز می‌شوند و براي واردکردن سوزن آماده می‌شوند. نخ‌ها با استفاده از سوزن وارد پوست سینه شده و تا قرار گرفتن سینه‌ها در محل مورد نظر کشیده می‌شوند. نخ‌های مورداستفاده در این روش مخروطی و خاردار بوده و به‌محض ورود به بدن از طریق جایگزینی کلاژن موجب تکثیر و ترمیم بافت‌های فیبری اطراف خود می‌شوند.

زمان فروکردن سوزن در پوست کوتاه بوده و بيهوشي مورد استفاده در این روش موضعي می‌باشد، و به ‌هیچ ‌وجه موجب آزار بيمار نمی‌شود. از آنجایی‌که این روش غیرتهاجمی است، سرعت بازگشت فرد به زندگی عادی بسيار بالا می‌باشد.

ليفت سينه با هايفو

این روش یک درمان ليفت غیرجراحی با استفاده از “اولتراسوند متمركز با شدت بالا” است. این انرژی می‌تواند از پوست عبور كند و انرژي متمركز را بدون آسيب به سطح پوست وارد سازد. اين روش درمان افتادگی سینه، براي افراد داراي افتادگي پوست جزئي تا متوسط توصيه می‌شود.

این روش برای چه افرادی مناسب است؟ 

  1. افرادي كه از عمل جراحي ترس دارند.
  2. افرادي كه داراي نشانه‌های پيري جزئی تا متوسط هستند.
  3. افرادي كه امکان طی کردن زمان بهبودي را ندارند.

اين روش چگونه انجام می‌شود؟

اولتراسوند متمركز با شدت بالا به ناحيه هدف وارد می‌شود تا محل را به‌طور موضعي گرم كرده و بافت آسیب‌دیده را تخريب كند. این انرژی همچنین می‌تواند از طريق تحریک تولید کلاژن موجب سفت شدن درم، لايه زیر جلدی و لایه‌های فاسیای بافت شود.

عمل جراحی ليفت سينه


عمل جراحی ليفت سينه

آيا من يك نامزد خوب برای جراحی ليفت سينه هستم؟ 

نامزدهاي ایده‌آل جراحی لیفت سینه ‌زنانی هستند كه در مورد جراحي و محدودیت‌های آن اطلاعات و درك كامل داشته، و داراي انتظارات واقع‌بینانه هستند.

تصمیم گیری برای انجام هر عمل جراحی باید پس از یک بررسی دقیق انجام شود. اولین چیزی که باید در مورد آن تصمیم بگیرید این است که آیا به خوبی انگیزه دارید که تحت عمل جراحی زیبایی قرار بگیرید. به عبارت دیگر ، آیا شما این کار را انجام می‌دهید تا نسبت به ظاهر خود احساس بهتری داشته باشید یا سعی می‌کنید خواسته‌های شخص دیگری را برآورده کنید یا تصویری ایده آل را در ذهن خود به دست آورید که شاید هرگز قابل دستیابی نباشد؟ اگر احساس می‌کنید از نظر روان‌شناختی به خوبی انگیزه دارید و انتظارات واقع‌بینانه‌ای دارید ، پس مسائل جسمی وجود دارد که باید آن‌ها را در نظر بگیرید. بهترین کاندیدا برای انجام این عمل افراد سالم ، دارای وزن ثابت و افراد غیر سیگاری هستند. خانم‌هایی که نامتقارنی در ارتفاع نوک سینه دارند ، نوک سینه هایشان پایین تر از خط تای سینه‌شان افتاده است ، نوک سینه‌ها رو به پایین است ، هاله‌های بزرگ دور نوک سینه ، سینه‌های دراز  و کش آمده یا سینه‌های ناهموار معمولاً کاندیداهای خوبی برای لیفت پستان هستند.

عمل جراحی ليفت سينه چگونه انجام می‌شود؟ 

علامت‌گذاری در جراحی ليفت سينه

پيش از انجام جراحی لیفت سینه، سینه‌هاي شما علامت‌گذاری می‌شود. این علامت‌ها راهنمايي براي جراح محسوب شده و مشخص می‌کند كه برش‌های موردنیاز براي عمل ليفت سينه در چه نقاطي بايد ايجاد شود و مركز جناغ سينه را ترسیم می‌کند.

انواع بی‌هوشی مورداستفاده در جراحی ليفت سينه

در صورتی که شما و جراح پلاستیک یک آرام‌بخش مایع به عنوان روش بیهوشی انتخاب کرده باشید، متخصص بیهوشی داروی آرام‌بخش را به صورت زیرپوستی در محل Y یا پورت انتخاب شده در امتداد IV تزریق می‌کند. همچنین، از سیستم قطره‌ای کامپیوتری که به کیسه سرم بی‌حسی متصل شده است، استفاده می‌شود.

در صورتی که شما بی‌هوشی گازی را انتخاب کرده باشید، دهان و بینی شما با یک ماسک پوشانده می‌شود و از شما خواسته می‌شود تا به صورت معکوس تا عدد ۱۰۰ بشمارید. شما ممکن است تنها تا عدد ۹۸ را به خاطر بیاورید پیش از آنکه به بی‌هوشی برسید. یک گزینه دیگر نیز استفاده از ماسک حنجره‌ای (LMA) است. با وجود روش استفاده شده، بی‌هوشی گازی با اکسیژن ترکیب می‌شود تا شما در طول جراحی بتوانید تنفس کنید.

انواع مختلف لیفت سینه چیست؟

سه نوع اصلی لیفت سینه یا ماستوپکسی  وجود دارد که از نظر لیفت کردن و ایجاد جای زخم را درجات مختلفی دارند. ایده ی اصلی این است که هرچه پستان را بیشتر بالا کشیده و سفت کنید ، باید پوست بیشتری برداشته شود و بنابراین جای برش جراحی بیشتری ایجاد می شود.

ماستوپکسی دوناتی شکل

حالت اول ماستوپکسی دوناتی شکل یا برش دور هاله های سینه (periareolar ) نامیده می شود. این روش در واقع یک عمل جابجایی نوک پستان است و باعث بالا کشیدن چشمگیر سینه نمی شود. این کار ابتدا با برداشتن یک قسمت از پوست به شکل “دونات” در دور هاله ی قهوه ای سینه انجام می شود. سپس یک بخیه عمیق “رشته کیف” ( نوعی بخیه درشت) قرار داده شده و سفت کشیده می شود تا قطر دهانه را کاهش داده و نوک پستان را به جای بالاتری بکشد. در ابتدا ، به دلیل ایجاد برآمده شدن پوست ، کمی چروک در اطراف هاله ی نوک پستان وجود خواهد داشت ، اما این برامدگی در طی سه تا شش ماه پس از جراحی زیبایی برطرف می شود.

لیفت سینه به روش lollipop

نوع دوم جراحی لیفت سینه به دلیل شکل جای زخمی که ایجاد می شود، ماستوپکسی آبنبات چوبی  “LOLLIPOP LIFT” نامیده می شود. در این روش یک برش گرد در اطراف هاله ی سینه به علاوه یک برش عمودی ایجاد می شود که تا سطح تا خوردگی یا چین سینه امتداد دارد (جایی که قسمت پایین پستان با ناحیه ی سینه برخورد میکند). با برداشتن مقداری از پوست های عمودی پایین پستان ، سینه ها و نوک سینه ها بالا کشیده می شوند.

ماستوپکسی با برش لنگری ANCHOR

نوع سوم عمل لیفت سینه، ماستوپسکی با برش لنگری است. علاوه بر جای زخم به شکل “آب نبات چوبی” ، یک زخم افقی در امتداد چین سینه اضافه می شود تا بتوان مقادیر زیادی از پوست را از برداشت و حداکثر لیفت صورت بگیرد.

مزایای زیبایی ليفت سينه 

ليفت سينه براي سفت كردن و بالا كشيدن سینه‌هاي شما متناسب با جایگاه آرئول (پوست تیره‌تر اطراف نوک سینه) و نوک سینه طراحی‌شده است. ویژگی‌های معمول سینه‌هاي جوان عبارت‌اند از:

  1. در مطالعات انجام‌شده توسط جراحان پلاستيك، در جذاب‌ترین سینه‌ها نوك پستان بالاتر از خط سينه قرارگرفته است.
  2. نوک دو سینه باید یک مثلث متساوی‌الاضلاع تشكيل دهند با یک تورفتگی در بالاي جناغ سينه
  3. اندازه سينه متناسب با عرض قفسه سینه، سايز و بلندي كمر است.
  4. سینه‌ها افتاده نبوده و داراي پرت هستند.
  5. ظاهر سینه‌ها متقارن است.
  6. سینه‌ها خوش‌فرم هستند: نوک سینه باید مستقیماً در بخشی از سینه قرار گیرد که دارای بیشترین پری و برآمدگی است.

هزینه ليفت سينه


 هزینه‌های عمل جراحی ليفت سينه می‌تواند به‌طور گسترده‌ای متفاوت باشد. هزینه لیفتینگ سینه شامل هزینه یک جراح که به تجربه او، نوع روش مورد استفاده، و محل جغرافيايي مطب وی بستگي دارد.

سؤالات متداول


جلسه‌ی مشاوره من چگونه خواهد بود؟

از شما خواسته می‌شود  که یک پرسشنامه پزشکی را تکمیل کنید که توسط یک پرستار و پزشک بررسی خواهد شد. ممکن است سؤالات دیگری در مورد سابقه‌ی پزشکی شما مانند داروها ، مصرف دخانیات ، جراحی‌های قبلی ، سابقه خانوادگی و غیره پرسیده شود. همچنین در مورد انگیزه‌ها و خواسته‌های شما از نظر ظاهر سینه‌هایتان بحث و بررسی انجام خواهد شد. سینه‌هایتان معاینه شده و اندازه‌گیری‌های دقیقی انجام می‌شود. بعد از معاینه ، پزشک در مورد گزینه‌های جراحی و خطرات احتمالی با شما صحبت کرده و عکس‌های سایر بیماران را به شما نشان می‌دهد. هزینه‌های عمل نیز موردبررسی قرار خواهد گرفت.

قبل از عمل لیفت سینه چه کاری باید انجام دهم؟

اگر بیماری یا مشکل خاصی دارید ، پزشک ممکن است از شما بخواهد که آزمایش خون انجام داده یا یک اجازه نامه‌ی قبل از عمل را از پزشک قبلی‌تان بگیرید. همچنین ممکن است به یک ماموگرام اولیه نیاز داشته باشید. مصرف کلیه محصولات حاوی نیکوتین ، آسپیرین و برخی داروهای خاص یا مکمل‌های گیاهی که به جلوگیری از لخته شدن خون مشهور هستند باید حداقل دو هفته قبل از جراحی زیبایی شما قطع شود. پزشک همچنین می‌تواند اطلاعاتی را در مورد ویتامین‌هایی که می‌تواند به بهبودی زخم کمک کند در اختیار شما قرار دهد.

آیا در صورت انجام عمل لیفت سینه قادر به شیردهی خواهم بود؟

ماستوپکسی شامل برداشتن پوست اضافی از پستان است و مجاری شیر را قطع نمی‌کند ، بنابراین عملکرد پستان حفظ می‌شود. برخی از خانم‌ها بعد از عمل لیفت کردن سینه، احساس سفتی و متراکم بودن در سینه تجربه می‌کنند که این امر باعث کمی ناراحتی و حس ناخوشایندی در هنگام شیردهی می‌شود. همچنین ، بارداری می‌تواند نتایج حاصل از جراحی لیفت پستان را خراب کند. بنابراین ، به‌جز در موارد افتادگی غیرقابل قبول یا عدم تقارن ، پزشک به معمولاً توصیه می‌کند عمل لیفت سینه هنگامی انجام شود که فرد به‌طور منطقی مطمئن باشد که دیگر بارداری و زایمانش را خاتمه داده است.

آیا با عمل لیفت سینه، تغییری در احساس نوک پستان به وجود خواهد آمد؟

بسته به نوع عمل لیفت سینه‌ای که انجام می‌دهید ، خطر از بین رفتن احساس پستان وجود دارد. روش لیفت “دونات” حداقل خطر را دارد ، در حالی که روش لیفت لنگری  بیشترین خطر را خواهد داشت. تمام روش‌های لیفت سینه به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند كه سعی می‌کنند بافت‌هایی را كه به طور معمول دارای اعصاب منتهی به نوك پستان هستند ، حفظ كنند. با این حال ، آناتومیک های بسیار مختلفی در نحوه‌ی قرار گرفتن عصب‌ها در نوک سینه وجود دارد. عصب‌هایی که دوره “نرمالی” را در سینه‌های شما دنبال نمی‌کنند ممکن است دچار بی‌حسی دائمی شوند. بیشتر افراد به دلیل کشیدگی و جا به جایی و قرار گیری مجدد عصبها ، حداقل یک تغییر موقتی را در احساس نوک پستان تجربه می‌کنند. اکثر خانم‌ها در طی سه تا 12 ماه پس از جراحی زیبایی احساس کاملشان را بازمی‌یابند. درصد کمی از خانم‌ها هرگز احساس طبیعی را مجدداً به دست نمی‌آورند.

آیا می‌توانم در همان روز انجام عمل لیفت سینه ، کاشت پروتز نیز انجام دهم؟

امکان انجام عمل کاشت پروتز سینه در همان روز عمل لیفت سینه وجود دارد، با این وجود، شرط ضروری آن این است که سایز مورد نظر بسیار بزرگ نباشد. پزشک بهتر می‌داند که در ابتدا عمل لیفت سینه را انجام داده و سپس پروتز را در یک محل جداگانه مانند زیر بغل قرار می‌دهد. این روش به او این امکان را می‌دهد که دقیقاً ببیند چه اندازه پروتز را بدون خطر در سینه قرار دهد، بدون اینکه فشار زیادی به قسمت ترمیم شده وارد شود. همچنین، اگر سینه‌ها نامتقارن هستند، با قرار دادن پروتز پس از لیفت سینه، می‌توان حجم سینه را بهتر کنترل کرد و به تقارن بهتری دست یافت. در صورتی که خانم‌ها به دنبال لیفت سینه و پروتزهای بسیار بزرگ باشند، معمولاً به آن‌ها توصیه می‌شود که در ابتدا عمل لیفت سینه را انجام داده و بعد از تقریباً دو ماه، پروتز را اضافه کنند.

من به فکر کاهش سایز سینه هستم آیا در همان زمان باید لیفت سینه را نیز انجام دهم؟

این گزینه‌ای است که پزشکان در طول جلسه‌ی مشاوره با شما در مورد آن صحبت خواهند کرد. انجام عمل لیفت سینه در کنار عمل جراحی کاهش سایز و کوچک کردن سینه، به منظور بالا کشیدن سینه و سفت‌تر کردن بافت آن و همچنین تغییر شکل و فرم دهی بافت باقیمانده پستان بسیار معمول است.

در طول دوره‌ی بهبودی چه انتظاری باید داشته باشم؟

بعد از عمل لیفت سینه ، این انتظار داشته باشید که در ابتدا کمی احساس درد و ناراحتی می‌کنید ، که معمولاً همراه با کمی تورم است. پزشک از شما می‌خواهد تا لباس مخصوصی بپوشید که فرم جدید سینه را حفظ کرده  و به شما کمک کند احساس راحتی بیشتری داشته باشید. اکثر بیمارانی که عمل لیفت سینه انجام داده‌اند، طی یک یا دو هفته به روال عادی زندگی خود برمی‌گردند ، اما برای فعالیت‌های جدی‌تر باید تا وقتی که احساس راحتی بیشتری داشته باشند، صبر کنند.

آیا بعد از لیفت سینه، جای زخم و اسکار خواهم داشت؟

زخم‌ها و اسکارهای بعد از جراحی لیفت سینه اجتناب ناپذیر است ، اما پزشکان تمام تلاش خود را برای اطمینان از بهبود ظاهرتان انجام می‌دهند. پزشک همچنین برش‌های جراحی را در جایی ایجاد می‌کند که بند سوتین روی آن قرار می‌گیرد و جای زخم در زیر لباس زیرتان پنهان می‌شود. بیشتر خانم‌ها از نتایج نهایی خود چنان راضی هستند که اصلاً نگرانی در مورد جای زخمشان ندارند.

چه مدت طول می‌کشد تا نتایج عمل را مشاهده کنم؟

تقریباً بلافاصله بعد از لیفت سینه باید تفاوت را مشاهده کنید ، و با از بین رفتن تورم بعد از عمل ، اثرات زیبایی این جراحی بیشتر آشکار می‌شود. اکثر بیماران می‌توانند نتایج نهایی خود را بعد از چند ماه مشاهده کنند ، اگرچه برخی از آن‌ها بهبودی‌های بیشتری را حتی در مدت طولانی‌تر می‌بینند.

آیا می‌توان لیفت سینه را با عمل‌های دیگر ترکیب کرد؟

ترکیب عمل جراحی لیفت سینه با سایر روش‌های بزرگ کردن سینه بسیار معمول است. عمل‌های حجیم و بزرگ کردن سینه و کاهش سایز سینه هر دو اغلب برای بهره بردن از نتایج زیبایی بیشتر، در هنگام عمل لیفت سینه انجام می‌شوند.

آیا عمل لیفت سینه، سایز لباس زیر را افزایش می‌دهد؟

اگرچه لیفت سینه به طور قطع باعث بهبود فرم و حالت سینه‌تان می‌شود ، اما حجم آن را زیاد نمی‌کند. در نتیجه ، اکثر خانم‌ها بعد از لیفت سینه، مجدداً همان سایز قبلی سوتین شان را دارند، اگرچه سینه‌های شان در محل بالاتری در بالا تنه‌شان قرار گرفته است ، و ظاهری گردتر ، محکم‌تر و خوش‌فرم تر دارند.

مشاوره رایگان
× مشاوره در واتساپ