آدرس یوسف آباد (تهران ،میدان سلماس ، ضلع شرقی میدان،پلاک 21،واحد 1 کلینیک پوست و مو رازی)

لیفت و بالا کشیدن ابرو با تزریق بوتاکس به ناحیه‌ی پیشانی

لیفت و بالا کشیدن ابرو با تزریق بوتاکس به ناحیه‌ی پیشانی

فهرست مطالب

نشانه‌های اولیه پیری صورت معمولاً در منطقه چشمان و به طور متداول در انتهای دهه بیستم و اوایل سی سالگی مشاهده می‌شوند. استفاده از بوتاکس در ناحیه پیشانی می‌تواند از ظهور چین و چروک‌های ریز اطراف چشم، خط اخم و چین و چروک‌های گوشه خارجی چشم جلوگیری کند. در مراحل اولیه، ممکن است متوجه شوید که پلک‌ها افتادگی کرده‌اند و ابروها نیز افتادگی کرده و بخش بالایی چشم را پوشانده است.

ابروی کمانی نماد زیبایی و جوانی است. هرچه ابرو و پیشانی پایین‌تر باشند، پوست چین‌های شل پلک بالایی را پوشش می‌دهد و چشمان شما خسته و پیر به نظر می‌رسند. تزریق بوتاکس می‌تواند در بسیاری از افراد این تغییرات را معکوس کند یا جلوگیری کند.

افتادگی شدید اغلب نیاز به بالا کشیدن ابروها دارد، نه تزریق بوتاکس. با این حال، استفاده از بوتاکس صورت می‌تواند از فشارهایی که باعث پایین آمدن پیشانی و افتادگی و شل شدن پوست ابرو می‌شود، جلوگیری کند.

علت افتادگی پوست پیشانی و ابروها


با افزایش سن کلاژن در لایه های عمیق پوست از بین می رود. کلاژن از پوست ما حمایت می کند و باعث می شود که پوست سفت به صورت بچسبد. با از دست دادن کلاژن، پوست شل و افتاده می شود.
با این حال، پیشانی و ابروی ما با فعالیت عضلات دور چشم به پایین کشیده می شوند. وقتی اخم می کنیم، عضلات اخم پوست را به سمت پایین بینی می برند. به این عضلات، عضلات اخم و دقت گفته می شود و در افتادگی ابرو نقش دارند.
علاوه براین، عضلات پیشانی که دور چشم قرار دارند نیز وقتی می خندیم یا شکلک درمی آوریم، پیشانی را به سمت پایین می کشد. این عضلات که عضلات حلقوی چشم نام دارند باعث چین و چروک پیشانی  و افتادگی دور چشم می شوند.
ترکیب پیرشدن پوست صورت با از دست دادن کلاژن و رنگ پوست و کشیده شدن مکرر روزانه پوست توسط عضلات اخم و دور چشم، در طول یک دوره زمانی باعث می شود که ابرو و پیشانی روی پلک پایینی دچار افتادگی شوند. این مساله باعث می شود که ظاهر صورت پیرتر به نظر برسد.

چه کسانی می‌توانند از لیفت ابرو با بوتاکس استفاده کنند؟


کاندیدای مناسب لیفت ابرو با بوتاکس

 

کاندید ایده آل برای لیفت ابرو با بوتاکس ممکن است برخی از این علائم را داشته باشد:

  • چروک پیشانی
  • افتادگی پیشانی و ابرو
  • افتادگی پوست پلک بالا
  • خستگی چشم‌ها
  • حالت دائمی چهره که حالت خشونت یا ناراحتی دارد

مزایای لیفت ابرو با بوتاکس


مزایای لیفت ابرو با بوتاکس

 

مزایای بسیاری برای انجام عمل لیفت ابرو وجود دارد، از جمله:

  • ظاهری جوان تر
  • ظاهری شاداب
  • کاهش خطوط و چروک
  • ظاهری جذاب تر
  • بهبود قدرت بینایی
  • نتایج دائمی

داروها یا مکمل‌های زیر را یک هفته پیش از درمان استفاده نکنید، زیرا این موارد خون را رقیق می‌کنند:

  • آسپرین
  • روغن ماهی
  • سیر
  • ویتامین E
  • اکسردین
  • آلیو
  • آدویل
  • جنسینگ

بالا کشیدن ابرو با بوتاکس


بوتاکس با شل کردن عضله هایی که پیشانی را به سمت پایین می کشند، کار می کند. وقتی بوتاکس به عضله های اخم و کنار ابرو تزریق می شود، عضله ها شل می شود و کشیدن پوست پیشانی به سمت نزدیک بینی را رها می کند و پوست پیشانی می تواند بالا برود. خط اخم نیز کاهش پیدا می کند.
وقتی بوتاکس به بخش بالا، جانبی یا خارجی عضله حلقوی چشم، عضله بالایی دور چشم تزریق شد، عضله شل می شود قسمت خارجی پیشانی را به پایین نمی کشد و پوست پیشانی می تواند بالا برود.
دو عضله بزرگ در پیشانی، عضله های فرونتالیس، پیشانی را نگه می دارند و به سمت بالا می کشند. عضلات اخم و دورچشم برخلاف عضلات فرونتالیس پیشانی را به سمت پایین می کشند. وقتی عضلات دورچشم و اخم توسط بوتاکس شل شدند، عضله فرونتالیس می تواند به خوبی پیشانی را بالا بکشد.
بوتاکس توانسته باعث بالابردن ابرو شود که اثر آن را پس از دو هفته می توانید مشاهده کنید. به پیشرفت قابل توجه و سفت شدن پلک های بالایی، صاف و جوان شدن ناحیه اخم بین ابروها  و کاهش چین و چروک دور چشم توجه کنید که باعث جوان و باطراوت شدن ظاهر صورت می شود.
افرادی که به دنبال بهبود سریع و آسانی در ظاهر کلی ابروهای خود هستند، می توانند از بین مواد تزریقی  مختلف انتخاب کنند. برای ترمیم جزئی که برای افرادی که پلک های سنگینی ندارند مناسب است، بوتاکس انتخاب خوبی می تواند باشد.
با تزریق بوتاکس به عضلات پایین آوردن ابروها، عضلات ضعیف می شوند و ابروها بالا برده می شوند. هدف جلوگیری از تغییر شکل ابروها توسط عضلات در طول زمان است.
مواد پرکننده موجود در بازار می توانند دم ابرو را بالا ببرند، در حالی که ماده Sculptra در بالا بردن ابروی افرادی مورد استفاده قرار می گیرد که افتادگی ابروی زیادی دارند . همه چیز بستگی به این دارد که ابرو چقدر نیاز به ترمیم دارد. این روش های درمانی غیرتهاجمی هستند و با افزایش سن بیمار باید در طول زمان مجددا انجام شوند.
تزریق بوتاکس برای متوقف سازی و درمان چین و چروک دور چشم  فوق العاده است. همچنین می توان از بوتاکس به عنوان “لیفتینگ ابروی تزریقی” استفاده کرد تا کمی ابرو را بالا برد و خطوط افقی روی پیشانی را حذف کند تا صورت ظاهری جوان تر و آرام تر داشته باشد.
درمان در عرض چند دقیقه صورت می گیرد و نتایج آن حداقل برای سه تا چهار ماه طول می کشد. بسیاری از جراحان پلاستیک بوتاکس را بخش جدایی ناپذیر جراحی لیفتینگ یا بالا کشیدن ابرو در نظر می گیرند، زیرا کاربرد آن قبل از جراحی به شل شدن عضلات و بهبود بیمار کمک می کند
بوتاکس در صورتی که به درستی تزریق شده باشد باعث می شود ابروهای شما به شکل نامحسوس و در عین حال موقتی بالا برود و زمان بهبودی یا از کارافتادگی ندارد.
بوتاکس تنها یک روش درمانی برای ترمیم چین و چروک دور چشم و ابرو نیست، بلکه همچنین نیاز به جراحی لیفتیک ابرو را به تاخیر می اندازد.

مراقبت های قبل از تزریق بوتاکس


در صورتی که تزریق بوتاکس به درستی انجام شود، فرایند آن بدون درد انجام می‌شود. قبل از تزریق، معمولاً از یک کرم بی حس کننده روی پوست نزدیک به ابرو استفاده می‌شود. همچنین، قبل از انجام تزریق، پوست و عضلات مجاور با استفاده از یک قطعه یخ یا غلطک تیتانیوم سرد خنک می‌شوند.

با استفاده از این روش‌ها، اکثر بیماران حتی در طول تزریقات، دردی را احساس نمی‌کنند.

مراقبت پس از درمان


مراقبت پس از درمان لیفت ابرو با بوتاکس

 

برای ۲۴ ساعت پس از درمان:

  • از ورزش‌های شدید یا هرگونه فعالیت سنگین خودداری کنید.
  • ناحیه تزریق را نمالید یا لمس نکنید.
  • از لایه برداری، چه برای صورت چه میکرودرم ابریشن استفاده نکنید.
  • از کمپرس یخ برای کنترل کبودی در ناحیه تزریق کمک بگیرید.

عوارض تزریق بوتاکس


وقتی تزریق توسط یک پزشک مجرب و با تجربه در این زمینه انجام شود، عوارض کمتری به سراغ شما می آید.
این دارو بی خطر است و برخلاف آنچه اغلب در رسانه ها گزارش می شود یک سم غذایی نیست .
بوتاکس همانند هر داروی قدرتمند دیگر باید توسط یک پزشک یا پرستار با تجربه دارای مجوز و تحت نظارت مستقیم پزشک تزریق شود.
در کلینیک زیبایی، متخصصان زیبایی تزریقات را انجام می دهند زیرا باور داریم روش انجام آن اهمیت زیادی دارد و باور داریم که پزشک باید برای دستیابی به بهترین نتایج ممکن اصول جوان سازی و زیبایی صورت را رعایت کند.
همانند هر داروی دیگر، این دارو را نیز می توان بیش از حد مورد استفاده قرار داد. با این حال تا به حال مشاهده نکرده ام که بیماری حالت چهره خود را از دست بدهد یا شبیه چهره های موزه های تندیس مومی شود. بیمار پس از تزریق هنوز می توان لبخند بزند، احساسات خود را ابراز کند و طبیعی به نظر برسد، او فقط چین چروک اخم و ناحیه دور چشم را ندارد.

عوارض جانبی بسیار غیرعادی هستند. پزمرده شدن موقتی پلک بدترین عوارض جانبی است، اما بهبود و بازگشت به زندگی عادی در عرض دو تا سه هفته صورت می گیرد. با شیوه تزریق مناسب می توان از پژمرده شدن پلک جلوگیری کرد.
سردرد و سندروم شبه آنفولانزا نیز در بعضی از بیماران اتفاق می افتد. اما این عارضه غیرعادی است و در کمتر از دو درصد از بیماران اتفاق می افتد.

هزینه


این تزریقات برطبق میزان بوتاکس مصرفی که در یکای بین المللی توضیح داده می شود، تعیین هزینه می شوند.
احتمالا برای اینکه یک گروه متخصص حرفه ای درمان شما را برعهده بگیرند پول بیشتری را پرداخت خواهید کرد، اما باور کنید ارزشش را دارد.
قیمت به تعداد نواحی درمان شده و تعداد واحدهای مورد استفاده بستگی دارد. هر چه یکای بین المللی بیشتر و تعداد نواحی بزرگتری مورد استفاده قرار گیرد، هزینه تزریق بوتاکس برحسب هر واحد کمتر خواهد شد.
مراقب تزریقات ارزان قیمت باشید. برخی از متخصصان بی وجدان  ماده را رقیق می کنند و قیمت را کاهش می دهند. در صورتی که این ماده رقیق شده به شما تزریق شود، درمان شما اثربخشی و دوام کمتری دارد.
از پزشک بپرسید رقیق سازی به چه شکلی صورت می گیرد. در هر ۰٫۱ سی سی محلول باید ۲٫۵ یکای بین المللی وجود داشته باشد، بنابراین یک سرنگ ۱ سی سی باید شامل ۲۵ یکای بین المللی باشد.
سوالات را بپرسید و مطمئن باشید به ازای هزینه ای که می پردازید آنچه را می خواهید بدست می آورید.
تصاویر قبل و بعد از بالا بردن ابرو با بوتاکس را مشاهده کنید. در مورد امنیت بوتاکس بیشتر بدانید.

برای درمان به کدام کلینیک باید مراجعه نمود؟


برای دریافت مشاوره و راهنمایی در زمینه عمل‌های جراحی صورت و روش‌های جوانسازی صورت، بهتر است با یک گروه پزشکان مجرب و با تجربه همکاری کنید. متأسفانه، بسیاری از افراد اشتباهاً فکر می‌کنند که این تزریقات به راحتی قابل انجام هستند و بسیاری از پزشکان و پرستاران بدون آموزش رسمی در زمینه جراحی زیبایی صورت و روش‌های جوانسازی صورت، این تزریقات را انجام می‌دهند.

پزشک باید با درک عملکرد عضلات شما و دلیل پیر شدن صورت شما، به شما کمک کند. برای دستیابی به نتایج مطلوب، نحوه اجرای روش بسیار مهم است.

تیمی از جراحان پلاستیک و تخصصی در امراض پوست این روش‌های درمانی را انجام می‌دهند. ما پیشنهاد می‌کنیم با یکی از این تخصصی‌های مجرب در کلینیک مشورت کنید. آنها می‌توانند به شما راهنمایی کنند و به شما خدمات لازم را ارائه دهند.

سوالات متداول لیفت ابرو با بوتاکس


سوالات متداول لیفت ابرو با بوتاکس

چه میزان ابرو در عمل لیفت ابرو با بوتاکس، لیفت می‌شود؟

با استفاده از لیفت ابرو با بوتاکس، ابرو حدود ۱ میلیمتر لیفت می‌شود. نتایج ظریف و طبیعی است.

چه زمانی می‌توان نتایج لیفت ابرو با بوتاکس را دید؟

اکثر افراد نتایج لیفت ابرو با بوتاکس را در عرض سه تا هفت روز می‌بینند، ولی ممکن است تا دو هفته طول بکشد تا نتایج کامل عمل خود را نشان دهد.

لیفت ابرو با بوتاکس چقدر دوام دارد؟

اکثر افراد برای سه الی چهار ماه از لیفت ابرو با بوتاکس بهره مند خواهند شد.

چند یونیت برای لیفت ابرو با بوتاکس مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

پزشکان معمولاً از ۱۲ یونیت برای لیفت ابرو با بوتاکس استفاده کنند که در سه تزریق حاوی چهار یونیت به ناحیه ابرو تزریق می‌شود: یک تزریق حاوی چهار یونیت بوتاکس بین ابروها تزریق می‌شود و یک تزریق حاوی چهار یونیت بوتاکس در گوشه هر دو ابرو.

مشاوره رایگان
× مشاوره در واتساپ