آدرس یوسف آباد (تهران ،میدان سلماس ، ضلع شرقی میدان،پلاک 21،واحد 1 کلینیک پوست و مو رازی)

لیزر موهای زائد

یکی از بیشترین کاربرد لیزر در درمان موهای زائد می باشد.
درمان موهای زائد با لیزر به دلیل موثرتر بودن ، سرعت عمل بیشتر، درد و عوارض کمتر بر الکترولیز ارجح می باشد. لیزر برداشت مو، رنگدانه موجود در پیاز مو را هدف قرار داده لذا موهای سفید که رنگدانه درون خود ندارند کمتر به درمان با لیزر پاسخ می دهند.

لیزرهای مورد استفاده در این روش عبارتند از :

Ruby(694nm)
Alexandrite(755nm)
Diode (810nm)
Nd – YAG (1064nm)
IPL (1200-600nm)

بهترین نتایج برای افرادی که پوست روشن و موی سیاه و ضخیم دارند، در روش لیزر موهای زائد به دست می‌آید. با این حال، بیمارانی که موهای قرمز، بلوند یا خاکستری دارند، ممکن است بعد از درمان روند رشد مو را به شکل موقت تجربه کنند که با جلسات منظم درمانی می‌توان این پاسخ درمانی را حفظ کرد. استفاده از یک جلسه لیزر موهای زائد معمولاً منجر به کاهش موها در حدود ۲۰-۴۰ درصد می‌شود، با سه جلسه لیزر می‌توان کاهش موها را به حدود ۳۰-۷۰ درصد رساند و با جلسات بیشتر می‌توان تا ۹۰ درصد کاهش موها را داشت.

در بسیاری از خانم‌ها که در نواحی وابسته به هورمون موی زائد دارند، ممکن است زمینه بروز بیماری‌های هورمونی مانند تخمدان پرکیست وجود داشته باشد. این افراد علاوه بر موهای زائد، ممکن است علائم دیگر اختلالات هورمونی مانند ریزش مو، جوش‌زدگی صورت، چرب و پرتقالی شدن پوست و نازایی را تجربه کنند. بنابراین، این افراد می‌توانند کاندیدای مناسبی برای درمان لیزری موهای زائد باشند، با این شرط که بیماری زمینه‌ای موجود درمان شود. اما لازم به ذکر است که انجام لیزر موهای زائد در صورت بارداری، برنزه بودن پوست، سابقه تشنج و داشتن عفونت فعال ممنوع است.

عوارض احتمالی لیزر موهای زائد شامل سوختگی، ایجاد لک، ایجاد اسکار و تشدید تبخال می‌شود. بنابراین، افرادی که سابقه تبخال مکرر دارند، باید چند روز قبل و بعد از جلسات لیزر از داروهای ضدتبخال استفاده کنند.

× مشاوره در واتساپ