آدرس یوسف آباد (تهران ،میدان سلماس ، ضلع شرقی میدان،پلاک 21،واحد 1 کلینیک پوست و مو رازی)

لیزرلیپولیز ؟ لیپوساکشن ؟ کرایولیپولیز ؟!

فهرست مطالب

اگر به انتخاب بین کرایولیپولیز، لیزرلیپولیز و لیپوساکشن برای روش درمانی چاقی موضعی علاقه‌مند هستید، می‌توانید با ما همراه شوید تا تفاوت‌های بین این روش‌ها را بررسی کنیم. در هر صورت، پزشک متخصص بر اساس وضعیت جسمی شما روشی را انتخاب خواهد کرد. اما اگر مایلید به تفاوت‌های این روش‌ها بپردازیم، با ما همراه شوید.

کرایولیپولیز روشی تهاجمی نیست و بدون نیاز به جراحی است. بنابراین، شما مورد جراحی قرار نمی‌گیرید و البته نیازی به مراقبت‌های پساعمل ندارید. در کرایولیپولیز، هیچ ناحیه‌ای از پوست سوراخ نمی‌شود، بنابراین خطر امبولیسم و عفونت اصلاً وجود ندارد. از طرفی، در لیزرلیپولیز به دلیل سوراخ کردن بافت، همیشه خطر این امر وجود دارد. بهتر است لیزرلیپولیز توسط یک متخصص حاذق انجام شود.

در کرایولیپولیز، بافت چربی از طریق مکانیسم طبیعی بدن دفع می‌شود، پوست متورم نمی‌شود و بافت چربی در نواحی مورد درمان به هماهنگی کمتری نیاز دارد. از سویی دیگر، در لیزرلیپولیز و لیپوساکشن به دلیل حذف چربی با استفاده از دستگاه و مکش، ممکن است کمی عدم هماهنگی مشاهده شود.

بعد از کرایولیپولیز، دوره‌ی نقاهت و استراحت وجود دارد، در حالیکه بعد از انجام لیزرلیپولیز و لیپوساکشن، بهتر است یک یا دو روز استراحت کنید. همچنین، پس از لیزرلیپولیز و لیپوساکشن، نواحی مورد عمل قرار گرفته را باید با استفاده از وسایلی مانند شکم‌بند تحت فشار، تحت مراقبت قرار دهید.

مهمترین تفاوت بین کرایولیپولیز، لیزرلیپولیز و لیپوساکشن این است که در کرایولیپولیز، تعداد سلول‌های چربی در ناحیهبه طور طبیعی کاهش می‌یابد و بنابراین منطقه کوچکتر، کمتر محدب و منحنی تر ظاهر می‌شود. اما در لیزرلیپولیز و لیپوساکشن، سلول‌های چربی صرفاً خالی می‌شوند و تغییری در شکل منطقه مورد درمان ایجاد نمی‌کنند.

در نهایت مشورت با پزشک متخصص شما را در انتخاب بهترین روش یاری خواهد داد.

مشاوره رایگان
× مشاوره در واتساپ