آدرس یوسف آباد (تهران ،میدان سلماس ، ضلع شرقی میدان،پلاک 21،واحد 1 کلینیک پوست و مو رازی)

لاغر کردن صورت با لیپوساکشن و جراحی

فهرست مطالب

انباشت چربی اضافی در مناطقی مانند گونه‌ها، گردن و چانه، امری رایج و طبیعی است. برخی از افراد این چربی اضافی را به دلیل باقی‌مانده‌های کاهش وزن در نظام غذایی خود می‌بینند، در حالی که در برخی دیگر، ناشی از پیری و افزایش سن است. با این حال، وقتی این رسوبات به رژیم‌های غذایی و روش‌های معمول کاهش وزن واکنش نمی‌نشانند، روش‌های لاغری صورت گزینه‌های بسیار خوبی به حساب می‌آیند. روش‌های لاغری صورت می‌توانند برای کاهش چربی اضافی در مناطقی مانند گردن، چانه و غبغب و دیگر نواحی صورت استفاده شوند. این روش‌ها شامل لیپوساکشن، بوتاکس و تخلیه چربی دهانی می‌شوند و می‌توانند به تنهایی یا در ترکیب با لیفت صورت انجام شوند. بسیاری از افراد همزمان با درمان‌های زیبایی دیگر، مانند جراحی زیبایی پلک، این روش‌ها را جهت جوان‌سازی صورت خود انتخاب می‌کنند.

  اگر شما دارای رسوبات یا توده‌های چربی اضافی در گونه‌ها، چانه، غبغب، خط فك و گردن خود هستید و قصد برداشتن آن‌ها را دارید، متخصصین ما درکلینیک زیبایی رازی در طول جلسه مشاوره اولیه در مورد اهداف مورد نظر به‌طور مفصل با شما گفتگو خواهند كرد. پس از مشاوره، تصویربرداری دیجیتال با هدف تجزیه‌ و تحلیل اجزای صورت و تعادل میان آن‌ها انجام خواهد گرفت و سپس یکی از روش‌های درمانی مانند بوتاکس، لیپوساكشن و تخلیه چربی دهانی به شما توصیه می‌شود. پزشك به شما كمك می‌کنند تا روشی را برگزینید كه بهترین و طبیعی‌ترین نتایج را برای شما به دنبال دارد. بهبودهای بالقوه حاصل از لیپوساكشن گردن، تزریق چربی و یا جراحی زیبایی بینی نیز مورد بحث قرار خواهد گرفت. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق 0218833325902188334029 با ما تماس حاصل فرمایید.

 

متقاضیان


افرادی كه خواستار ایجاد فرم در گونه‌ها و یا کاهش برجستگی آن‌ها هستند، می‌توانند فرد مناسبی برای لاغر كردن صورت باشند. اگر گونه‌های شما به‌طور ژنتیكی برجسته هستند و یا پس از جراحی كوچك كردن فك یا چانه تغییراتی نامطلوب و ناخواسته در چهره شما ایجادشده است، کاهش چربی می‌تواند نتایج مورد نظر را برای شما به همراه داشته باشد. بیمارانی كه از این روش‌های درمانی استفاده می‌کنند، اغلب از اعتماد به ‌نفس بیشتر، فرم زیباتر گونه‌ها، و بهبود در ظاهر كلی چهره برخوردار خواهند شد.

تنها پزشك می‌تواند در تشخیص روش مناسب به شما كمك كند. پزشك شخصاً با شما ملاقات خواهد كرد تا در مورد اهداف درمانی و دلایل شما برای انجام درمان با شما گفتگو كند. مشاوره شما شامل بررسی سوابق پزشکی، معاینه بصری ناحیه درمان، و بررسی این موضوع است كه آیا تركیب جراحی با روش‌های دیگر می‌تواند به بهبود نتایج منتهی گردد.

روش‌های لاغر كردن صورت


تزریق بوتاکس

لاغر كردن صورت می‌تواند از طریق تزریق بوتاکس به عضله ماستر، عضله جویدن واقع در زاویه فک انجام شود. تزریق بوتاکس سایز عضله ماستر را كاهش داده و موجب لاغری صورت می‌گردد. بعلاوه صورت از فرم مربعی به فرم جذاب‌تر بیضی یا قلبی شكل تبدیل می‌شود. زاویه‌دار کردن صورت و ایجاد ظاهری جذاب‌تر از دیگر نتایج مطلوب لاغر كردن صورت است. تزریق بوتاکس ماستر، لاغر كردن صورت نیز نامیده می‌شود.

روشی برای کاهش چاقی صورت، استفاده از بوتاکس است که به منظور تغییر شکل مربعی صورت، معمولاً با تزریق در سه تا شش نقطه از هر طرف صورت انجام می‌شود. این تعداد تزریق برای بسیاری از بیماران می‌تواند ترس و وحشت ایجاد کند. در اینجا روش تزریق یک نقطه به عنوان راه‌حلی ایمن‌تر و ساده‌تر است که با دستیابی به نتایج مشابه، از سایر روش‌ها تمایز می‌یابد. با استفاده از این تکنیک، تنها با یک تزریق بوتاکس در هر طرف صورت، پنج نقطه مختلف در عضله ماستر قابل دسترسی است. تفاوتی بین نتایج حاصل از روش قدیمی تزریق سه تا شش نقطه و روش تک نقطه وجود ندارد، زیرا در هر دو حالت، تزریق به همان تعداد نقاط در عضله صورت انجام می‌شود.

اثرات لاغر کردن صورت با تزریق بوتاکس معمولاً به مدت 3 تا 6 ماه دوام دارد. پس از درمان اول، عضلات ماستر به تدریج در بازه زمانی 3 تا 6 ماه به حالت اولیه خود برمی‌گردند، به این معنا که زمان درمان دوم نزدیک است. با این حال، دوام نتایج معمولاً با هر درمان بیشتر می‌شود و در نتیجه در آینده نیاز به تزریقات کمتری خواهد بود.

لیپوساکشن صورت برای لاغری صورت

پزشك به‌ منظور دستیابی به نتایج مطلوب در لیپوساكشن صورت، چندین ناحیه خاص را هدف قرار می‌دهد. در لیپوساکشن صورت، هدف پزشك ایجاد تعادل و تقارن در كل چهره است. بنابراین، اگر چنانچه بیماری احساس كند كه تنها در ناحیه گردن دچار مشكل است،‌ پزشك تنها بر ناحیه گردن وی تمركز نمی‌کند، بلكه به‌ منظور ایجاد تناسب و تقارن بیشتر در چهره، هم‌زمان بر روی نواحی مجاور نیز كار می‌کند.

لیپوساکشن یک روش کم‌خطر است که می‌تواند با بی‌حسی موضعی، آرام‌بخش خفیف یا بیهوشی عمومی انجام شود. لیپوساکشن صورت به‌طور کلی یک روش سریع است و نیازی به بستری در بیمارستان نمی‌باشد. در ابتدا پزشك برش‌های كوچكی در نقاطی پنهان در اطراف صورت یا گردن ایجاد می‌کند. لوله‌های فلزی نازک به نام کانولا از طریق برش‌ها به محل وارد می‌شوند و سپس چربی از طریق وكیوم به داخل لوله‌ها مكش می‌شود. در طول فرآیند درمان، پزشك به‌ منظور به حداقل رساندن هر گونه بی‌نظمی و یا ناهمواری در پوست، لایه چربی متصل به بخش زیرین پوست را دست ‌نخورده باقی می‌گذارد. درنهایت، برش‌ها بسته می‌شود.

در اکثر موارد، بیماران ظرف چند ساعت به خانه باز می‌گردند. شما ممکن است تا 3 هفته پس از لیپوساکشن صورت درد خفیفی را تجربه کنید. اما، این درد با استفاده از مسکن‌های ضعیف به‌سادگی برطرف می‌شود. یک یا دو بخیه کوچک ممکن است برای بستن برش‌های جراحی مورد نیاز باشد و صورت برای چند روز با یك باند الاستیك پانسمان می‌شود. تورم و کبودی در محل جراحی ممکن است تا چند هفته طول بکشد. پس از گذشت 2 تا 4 روز از جراحی لیپوساكشن صورت و گردن، شما می‌توانید فعالیت‌های معمول روزانه را از سر بگیرید.

تخلیه چربی دهانی برای لاغر کردن صورت

اکثر افراد روش تخلیه چربی دهانی را انتخاب می‌کنند، زیرا آن‌ها نمی‌خواهند از طریق كاهش وزن سایز گونه‌های خود را كاهش دهند. در مورد این بیماران، عمل جراحی تخلیه چربی دهانی می‌تواند به بهبود فرم گونه و ایجاد ظاهری لاغرتر در صورت منتهی گردد.

در روش معمول، برای جراحی کاهش چاقی صورت، اغلب از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود، اما در برخی موارد، بیهوشی عمومی نیز توصیه می‌شود. یک برش کوچک در داخل هر گونه (گونه‌ها) ایجاد می‌شود. بافت‌ها به آرامی از هم جدا می‌شوند و حدود 4-3 سی‌سی چربی از هر گونه خالی می‌شود. سپس برش‌ها با بخیه‌های قابل جذب درونی بسته می‌شوند و سر با باند نازکی پانسمان می‌شود. این روش به تنهایی یا در ترکیب با سایر روش‌های کاهش چاقی صورت انجام می‌شود. همچنین، تجویز یک محلول ضدعفونی‌کننده که باید چند بار در روز به صورت غرغره استفاده شود، پیشنهاد می‌شود. در طول این زمان، بیمار باید از مصرف غذاهایی که ممکن است ناحیه برش را تحریک کنند، مانند میوه‌های اسیدی از قبیل پرتقال، گوجه‌فرنگی، گیلاس و گریپ‌فروت، خودداری کند. بهبود ناحیه برش معمولاً حدود یک هفته طول می‌کشد.

  • اكثر بیماران قادر هستند در این زمان فعالیت‌های كاری خود را از سر بگیرند. مراجعات بعدی به پزشك باید 6 هفته، 3 ماه و 1 سال بعد انجام پذیرد.
  • بیماران ممکن است درد خفیفی را در محل برش در داخل گونه تجربه کنند. پزشك یک مسکن برای شما تجویز خواهد كرد. پس از چند روز، تیلنول معمولاً برای تسكین درد كفایت می‌کند.
  •  تورم و کبودی طبیعی است و معمولاً پس  از چند هفته برطرف می‌شود. کمپرس سرد گونه در كنار آرنیکا می‌تواند به تسریع روند بهبودی در هفته اول كمك كند.
مشاوره رایگان
× مشاوره در واتساپ