آدرس یوسف آباد (تهران ،میدان سلماس ، ضلع شرقی میدان،پلاک 21،واحد 1 کلینیک پوست و مو رازی)

عمل جراحی کاشت پروتز گونه؛ مزایا،عوارض و هزینه

فهرست مطالب

گردی صورت با جوانی و شادابی مرتبط است. ظاهر گودرفتگی و افتادگی در اجزاء و ویژگی‌های صورت ممکن است نشان‌دهنده سن، بیماری، و یا حالات عاطفی مانند غم یا افسردگی باشد. روش‌های مختلفی برای بازگرداندن جوانی به چهره وجود دارد. یکی از این روش‌ها، پروتز گونه است. پروتز گونه قسمت میانی صورت را بالا کشیده و علاوه بر آن، ظاهری گردتر و برجسته‌تر به استخوان‌های گونه می‌بخشد.

عمل پروتز و برجسته کردن گونه به چهره‌یتان برجستگی و انحنای بیشتری می‌بخشد و می‌تواند به شما کمک کند تا جوانتر به نظر برسید همچنین برخی از چین ‌و چروک‌ها را نیز برطرف می‌کند. کاشت گونه روشی فوق‌العاده برای کاهش افتادگی و شلی پوست است. متخصصین کلینیک زیبایی رازی به افراد جوانی که فکر می‌کنند صورتشان انحنای کافی ندارد، عمل برجسته کردن گونه را توصیه می‌کنند تا گونه‌هایشان برجسته‌تر و مشخص‌تر شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر در باره پروتز گونه یا رزرو نوبت می‌توانید با شماره 0218833325902188334029 تماس حاصل نمایید. همکاران ما آماده ارائه خدمات مشاوره به شما هستند.

 

کاشت گونه


چون با بالا رفتن سن، میزان بافت نرم روی استخوان کاهش پیدا کرده و به پایین به سمت گوشه بینی و دهان تغییر مکان می‌دهد متأسفانه به‌مرور زمان و با افزایش سن، شکل و فرم گونه‌ها تغییر می‌کند. همراه با افزایش سن، جاذبه نیز بافت‌های صورت را به سمت بینی، دهان و قسمت مرکزی گردن کشیده و به چهره حالتی استخوانی‌تر و نسبتاً عضلانی می‌دهد. با شل شدن و افتادن گونه‌ها، صورت به‌طور کلی لاغر و پیر به نظر می‌رسد. در زیر چشم گودی به وجود می‌آید، در دور چشم‌ سیاهی ایجاد شده یا شدت آن بیشتر می‌شود و چین‌وچروک میان بینی و گونه نمایان‌تر و عمیق‌تر می‌گردد. این تغییرات در دهه سی سالگی روی می‌دهد. جراحی کاشت گونه صورت برای برجسته کردن یا بزرگ کردن گونه از طریق بالا کشیدن بافت نرم قسمت میانی صورت، می‌تواند به اصلاح این مشکل کمک کند؛ بنابراین ظاهر کلی صورتتان بهبود می‌یابد. فرایند جراحی کاشت یا برجسته کردن گونه معمولاً ظرف یک ساعت به اتمام می‌رسد.

برای جوان‌سازی صورت روش‌های بدون جراحی متعددی وجود دارد. ژل‌ها یا مواد پرکننده‌ای مانند رستیلن و ژوویدرم یا چربی خود بدن را می‌توان به گونه تزریق کرد تا گونه‌ها پرتر و حجم از دست رفته گونه جبران شود. تأثیر مواد پرکننده صورت به‌مرور زمان از بین می‌رود، تأثیر بعضی از این ماده تا بیش از یک سال نیز ماندگاری دارد. در صورتی‌که قبل از تصمیم‌گیری نهایی برای انجام جراحی کاشت گونه می‌خواهید چهره جدید خود را امتحان کنید استفاده از پرکننده‌ها مناسب است.

مشاوره 


پزشک در طول جلسه مشاوره، مشکلات فردی شما در این زمینه و اهدافی که می‌خواهید به آن‌ها دست پیدا کنید را بررسی می‌کند. برای هر بیماری بسته به اینکه چه روشی بهتر می‌تواند اجزای صورت و نشانه‌های پیری صورت را بهبود دهد یک برنامه درمانی منحصربه‌فرد تدوین می‌گردد.

پروتزهای گونه از نظر شکل و اندازه تنوع بسیاری دارند و حتی می‌توان شکل و اندازه آن‌ها را سفارش داد. در جراحی پروتز گونه از پروتزهای گونه‌ای استفاده می‌شود که نرم هستند و برای سالیان سال بدون هیچ خطری می‌توان از آن‌ها استفاده نمود. این نوع از پروتزهای گونه را در صورت نیاز در آینده می‌توان برداشت.

آماده شدن برای عمل جراحی پروتز گونه 


به منظور حداقل رساندن خونریزی در طول عمل جراحی کاشت گونه صورت و کاهش میزان کبودی پس از آن، باید با پزشک درباره سابقه پزشکی شما، از جمله هر گونه دارویی که استفاده می‌کنید، صحبت کنید. دو هفته قبل از تاریخ جراحی، باید از مصرف آسپرین و داروهای ضدالتهاب مانند آلو، مورتین یا ادویه خودداری کنید. در جلسه آمادگی قبل از عمل، فهرستی از داروهای بدون نسخه و مکمل‌هایی که قبل از جراحی باید قطع شوند، به شما داده می‌شود. سه روز قبل از عمل، باید از مصرف غذاهای نمکی خودداری کنید تا ترشحات مایع و تورم کاهش یابد. در صورت لزوم، در صبح روز جراحی می‌توانید داروهای ضروری خود را با یک قاشق کوچک آب مصرف کنید.

همچنین، اگر شما هر گونه بیماری مانند کم‌کاری یا پرکاری تیروئید، اختلالات قلبی عروقی، فشارخون بالا، اختلالات گردش خون، دیابت، اختلالات مربوط به انعقاد خون یا سابقه تشکیل زخم‌های بزرگ (معروف به زخم‌های کلوئیدی) دارید، لازم است این موارد را به پزشک خود اعلام کنید.

فرایند


پزشک از طریق دهان پروتزها را درون گونه قرار می‌دهد. این روش بدون اینکه اثر زخم واضحی برجای بگذارد نتایج فوق‌العاده‌ای را به بیمار عرضه می‌کند. از طریق دهان درست در بالای لثه برش کوچکی در گونه ایجاد می‌شود. تا زمان نمایان شدن پوشش روی استخوان گونه، بافت‌های گونه با دقت و احتیاط زیادی بالا برده می‌شود. سپس فضای کوچک یا پاکتی که با شکل پروتز گونه متناسب است ایجاد می‌شود. و بعد از آن پروتز در درون پاکتی از بافت بالا برده شده، قرار داده می‌شود و بافت‌های صورت به‌وسیله بخیه‌های قابل ‌جذب بسته می‌شود. این کار باعث می‌گردد که تا زمان ترمیم بافت‌ها، پروتزهای گونه از جای خود جابجا نشوند؛ و پروتز گونه در جای خود بماند. در ابتدا ممکن است که گونه‌ها، صورت و یا ناحیه زیر چشم ورم کند یا کبود شود؛ اما بروز این عوارض در بیماران بسیار متفاوت است. پس از فروکش کردن تورم، گونه‌های کاشته شده طبیعی‌تر به نظر رسیده و احساس می‌شوند. پس از کاشت گونه ممکن است گونه تاحدی بی‌حس شود اما این وضعیت به ‌مرور زمان رفع می‌گردد.

پس از درمان


کاملاً طبیعی است که طی چند روز اول پس از جراحی پروتز گونه ناراحتی و تورم خفیفی را احساس کنید. معمولاً کیسه یخ خیلی سریع به رفع این عوارض کمک می‌کند. پس از عمل کاشت گونه باید تا چند روز سعی کنید غذاهای نرم بخورید؛ اما پس از سپری شدن چند روز می‌توانید هر چیزی که دوست دارید میل کنید. باید در هنگام مسواک زدن، مراقب برش درون دهان خود باشید و آبکشی ملایم دهان با آب پس از مصرف مواد غذایی موجب می‌شود ذراتی از غذا که ممکن است به بخیه‌ها بچسبند از دهان خارج شوند.

بخیه‌ها پس از 2 یا 3 هفته جذب می‌شوند. اگر همزمان با کاشت گونه فرایند زیبایی دیگری در صورت انجام نشود، بیشتر ورم صورت ظرف یک هفته پس از کاشت گونه باید رفع گردد. در ناحیه قرارگیری پروتز گونه، کمی حالت پف برجا می‌ماند که چند هفته بیشتر طول می‌کشد تا کاملاً رفع شوند.

در ابتدا در ناحیه گونه کمی احساس سفتی بیشتری می‌کنید. احتمال دارد که در هنگام لبخند زدن و حرکت دادن دهان کمی احساس محدودیت داشته باشید؛ اما این حالت به‌مرور زمان رفع می‌گردد. بروز همه این عوارض پس از انجام پروتز گونه کاملاً طبیعی است. پس از چند ماه شما دیگر وجود پروتزها را در گونه خود احساس نمی‌کنید و تنها چیزی که می‌بینید این است که گونه‌هایتان پرتر و انحناهای صورتتان زیباتر و جوانتر می‌شود.

سطح فعالیت پس از پروتز گونه

طوری برنامه‌ریزی کنید که در اولین هفته پس از جراحی کار زیادی انجام ندهید اما بعد از یکی دو روز باید سرپا شده و از رختخواب بلند شوید. معمولاً ظرف چند روز پس از برجسته کردن گونه به وسیله پروتز، می‌توانید فعالیت‌های سبک و عادی زندگی را از سر گیرید. حداقل به مدت 3 هفته از انجام فعالیت‌های دشوار از جمله بلند کردن اشیاء سنگین خودداری کنید. پیاده‌روی و کشش ملایم برایتان خوب است. پس از سپری شدن یک هفته از جراحی شما می‌توانید به سرکار یا مدرسه برگردید. همچنین بهتر است که به مدت یک ماه از فشار دادن و یا خوابیدن بر روی پروتزها اجتناب نمایید.

خطرات


در جراحی کاشت گونه، همانند سایر فرایندهای جراحی، خطراتی وجود دارد. برای کاهش این خطرات و دستیابی به نتیجه‌ای بهتر، شما باید با پزشک خود همکاری کنید. دستورالعمل‌های قبل و بعد از عمل را به دقت و بر اساس دستورات جراح رعایت کنید. همواره درباره سابقه پزشکی و عادت‌های شخصی خود، از جمله سابقه سیگار کشیدن، مصرف الکل و مواد مخدر، با پزشک خود صادق باشید و انتظارات واقع‌بینانه‌ای از نتایج داشته باشید.

خطرات مرتبط با کاشت گونه شامل موارد زیر هستند: التهاب، خونریزی زیر پوستی (هماتوم)، آسیب به عصب‌های صورت همراه با ضعف آن‌ها، نامتقارن شدن صورت، بی‌حسی و خطرات مرتبط با بیهوشی. این عوارض به‌صورت نادر رخ می‌دهند و در صورت وقوع، معمولاً موقتی هستند. به طور کلی، هرگونه ضعف صورت یا نامتقارنی با پیشرفت فرآیند ترمیم و بهبود خودبه‌خود ترمیم می‌شوند. قبل از اعلام رضایت و موافقت شما، درباره این خطرات و عوارض احتمالی صحبت خواهد شد.

هزینه پروتز گونه


هزینه پروتز گونه به مکان انجام فرایند درمان و امکاناتی که در هنگام فرایند درمان در اختیارتان گذاشته می‌شود بستگی دارد. عمل را می‌توان در بیمارستان، مرکز جراحی و یا مطب انجام داد. هزینه ی جراحی گونه صرف لوازم پزشکی مورد استفاده در حین جراحی می‌شود.

مشاوره رایگان
× مشاوره در واتساپ