آدرس یوسف آباد (تهران ،میدان سلماس ، ضلع شرقی میدان،پلاک 21،واحد 1 کلینیک پوست و مو رازی)

عمل جراحی زیبایی شکم (ابدومینوپلاستی)؛ مزایا، عوارض و هزینه

عمل جراحی زیبایی شکم (ابدومینوپلاستی)

فهرست مطالب

بیشتر زنان اغلب از بزرگ و چاق شدن شکم خود ناراضی هستند. عواملی مانند رژیم غذایی نامناسب، تغییرات وزن، افزایش سن و بارداری می‌توانند باعث ایجاد ترک‌ها و بدشکلی در منطقه شکم و دور کمر شوند که در هنگام پوشیدن لباس تأثیر منفی دارند. لباس‌ها ممکن است تنگ باشند و در هنگام نشستن ناراحتی ایجاد کنند، همچنین لباس‌های شنا نیز می‌توانند بدن را بدشکل نشان دهند. بهترین راهکار اغلب در این موارد، رژیم و ورزش برای لاغر کردن این منطقه‌ها نیست.

جراحی زیبایی شکم یا ابدومینوپلاستی، که به آن تامی‌تاک نیز مشهور است، یک جراحی پلاستیک است که در آن عضلات شکم که شل و ضعیف شده‌اند، تقویت و فرم داده می‌شوند و چربی‌های اضافی و پوست افتاده و لاغر شده در این منطقه برداشته می‌شود. این جراحی به طور کلی به منظور بهبود شکل و ظاهر شکم انجام می‌شود.

در این جراحی، ابتدا جراح نشانه‌های برش را در محل مناسبی قرار می‌دهد تا بتواند به عضلات شکم دسترسی پیدا کند. سپس عضلات شکم تقویت و به هم چسبیده می‌شوند تا فرم و قوام بهتری به شکم ببخشند. چربی‌های اضافی نیز از طریق لیپوساکشن (جذب چربی) یا برش‌های دیگری که در جراحی انجام می‌شود، برداشته می‌شوند. در نهایت، پوست شکم به جایگاه اصلی خود بازمی‌گردد و پوست اضافی حذف می‌شود تا شکم به شکل دلخواه و زیبا درآید.

ابدومینوپلاستی یک راهکار مؤثر برای بهبود شکل و ظاهر شکم است، اما باید به خاطر داشت که این یک جراحی است و نیاز به زمان برای بهبود و بازگشت به فعالیت‌های روزمره دارد. همچنین، برای حفظ نتیجه بهترین و سلامتی بعد از جراحی، رعایت رژیم غذایی سالم و انجام ورزش منظم نیز ضروری است.

عمل جراحی زیبایی شکم (ابدومینوپلاستی)

در خلال جلسه مشاوره اولیه، متخصصین کلینیک زیبایی رازی از اهداف، نیازها، نگرانی‌ و برنامه شما در مورد باردارشدن در آینده آگاه می‌شوند. بهتر است قبل از انجام جراحی، وزن شما تثبیت شده باشد تا نتایج بلند مدت حداکثر مطلوبیت را داشته باشند. متخصصین ما با ارزیابی شرایط شما مشخص می‌کنند که آیا انجام جراحی زیبایی شکم از لحاظ ساختار، سلامت فیزیکی و انتظارات و اهداف زیبایی برای شما مناسب هست یا نه و همچنین برنامه درمانی را تعیین می‌کنند. شما می‌توانید با شماره‌های 0218833325902188334029 تماس حاصل نمایید تا متخصصین ما اطلاعات لازم را در این باره در اختیار شما قرار داده یا برای رزرو نوبت شما را راهنمایی کنند.

 

جراحی زیبایی شکم یا ابدومینوپلاستی چیست؟


بسیاری از ما در مورد جراحی زیبایی شکم مطالبی شنیده‌ایم؛ یک جراحی زیبایی که به آن ابدومینوپلاستی هم گفته می‌شود و در آن پوست شل شده و اضافی ناحیه شکم برداشته می‌شود. جراحی زیبایی شکم در برخی موارد همراه با بزرگ کردن سینه‌ها، لیفت سینه و لیپوساکشن انجام می‌شود. برخی از بیماران با عمل مینی ابدومینوپلاستی آشنا هستند؛ عمل جراحی زیبایی شکم که در آن بیشتر بر برداشتن قسمت‌های کوچک‌تری از شکم تأکید می‌شود. به هر حال، بسیار از بیماران نمی‌دانند که سه نوع اصلی عمل زیبایی شکم وجود دارد:

  1. مینیابدومینوپلاستی یا جراحی زیبایی محدود شکم
  2. جراحی زیبایی شکم استاندارد یا معمول
  3. عمل جراحی زیبایی شکم محیطی

انجام جراحی زیبایی شکم برای چه افرادی مناسب است؟


افرادی که از نظر فیزیکی سالم بوده و چربی‌های اضافی در شکم دارند‌ و پوست آنها شل شده است به طوری که با کمک رژیم غذایی و ورزش نمی‌توانند ناحیه شکم خود را لاغر کنند می‌توانند تحت جراحی زیبایی شکم قرار گیرند. غالباً انجام جراحی برای برداشتن چربی‌ها و پوست اضافی شکم ساده‌تر از کاهش وزن است و بسیاری از بیماران جراحی زیبایی شکم را یک هدیه برای دست‌یابی به وزن سالم می‌دانند.

اگر شما شرایط زیر را داشته باشید می‌توانید تحت جراحی زیبایی شکم قرار گیرید:

  • پوست و عضلات شما در اثر بارداری یا کاهش وزن زیاد آسیب‌دیده باشد.
  • چاقی ناحیه شکم شما با کمک رژیم‌های غذایی و انجام تمرینات ورزشی کاهش نیابد.
  • به دلیل بدشکلی در ناحیه شکم، اعتماد به نفس و تصویر شخصی شما از خودتان خدشه‌دار شده باشد.
  • پوست شما خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده باشد یا پوست شکم شما دچار ترک‌خوردگی شده باشد.
  • به دلیل شل شدن پوست انتخاب لباس برای شما مشکل شده باشد و اعتماد به نفس شما کاهش یافته باشد.
  • وزن شما ثابت باشد.

بیمارانی که قصد کاهش مقدار زیادی وزن دارند باید برای انجام عمل زیبایی شکم صبر کنند زیرا پوست ناحیه شکم پس از کاهش وزن دچار شلی و افتادگی می‌شود. افرادی که تصمیم به باردارشدن دارند نیز باید صبر کنند.

انواع عمل‌های جراحی زیبایی شکم یا ابدومینوپلاستی


مینی ابدومبنوپلاستی یا عمل جراحی زیبایی محدود شکم

کم تهاجمی‌ترین نوع جراحی زیبایی شکم عمل جراحی مینی ابدومینوپلاستی است که به آن “عمل زیبایی شکم بدون اسکار” هم گفته می‌شود. همانطور که قبلاً توضیح داده شد، عمل مینی ابدومینوپلاستی به این دلیل مینی نامیده می‌شود که قسمت کوچک‌تری از پوست در آن برداشته می‌شود و شکاف ایجاد شده برای انجام این عمل کوچک‌تر از عمل زیبایی شکم عمومی است. انجام عمل مینی ابدومینوپلاستی برای افرادی که چربی‌های سرسخت کمتری در ناحیه شکم خود دارند که با رژیم غذایی و ورزش از بین نمی‌رود مناسب است. به عبارت دیگر، انجام عمل زیبایی محدود شکم  برای افرادی که از سلامت خوبی برخوردار هستند و می‌خواهند از شر چربی و پوست اضافی اطراف شکم خلاص شده و به اندامی زیبا و خوش‌فرم دست یابند مناسب است.

نحوه انجام

در جراحی مینی ابدومینوپلاستی، جراح با ایجاد یک شکاف در قسمت پایین شکم، به ناف دسترسی می‌یابد. این نوع جراحی کوچکتر و کمتر جراحی زیبایی شکم است، بنابراین به طور معمول نیازی به جابجایی ناف ندارد. پس از ایجاد شکاف، جراح بخشی از پوست اضافی را برداشته و عضلات شکم را تقویت می‌کند. سپس پوست باقیمانده را به سمت شکم کشیده و شکاف را بسته می‌کند. این روش کمتر تهاجمی است و زمان بهبودی آن نیز کمتر است.

نقاهت و بهبودی

طول دوره بهبودی پس از انجام جراحی مینی ابدومینوپلاستی در بیماران متفاوت است اما با استفاده از داروهای مسکن بدون نیاز به نسخه پزشک و اجتناب از انجام فعالیت‌های فیزیکی شدید، بیمار می‌تواند پس از یک هفته به فعالیت‌های روزمره خود بپردازد.

 جراحی زیبایی شکم معمول

جراحی زیبایی شکم معمول برای مردان و زنانی که از سلامت فیزیکی خوبی برخوردار هستند و افرادی که باید مقدار زیادی از پوست شل شده را از ناحیه میانی بدن خود بردارند مناسب است. در غالب اوقات، بیمارانی که اخیراً کاهش وزن زیادی داشته‌اند یا زنانی که عضلات شکم آنها در اثر بارداری ضعیف شده است تحت عمل زیبایی شکم قرار می‌گیرند. این عمل هم برای افرادی که نمی‌توانند چاقی شکم خود را با رژیم‌های غذایی و ورزش کاهش دهند مناسب است.

نحوه انجام

شکافی که برای انجام جراحی زیبایی شکم معمول، ایجاد می‌شود نسبتاً بزرگ است و معمولاً در یک خط راست تا خط بین استخوان‌های ران ادامه می‌یابد. ممکن است قبل از این که جراح اقدام به سفت کردن عضلات شکم و بستن شکاف کند، چربی‌های اضافی به کمک لیپوساکشن برداشته شوند. از آنجا که در جراحی زیبایی شکم معمول و استاندارد، مقدار بیشتری از پوست برداشته می‌شود، ناف باید در مراحل آخر درمان در محل درست خود قرار داده شود.

 بهبودی و نقاهت

از آنجا که این عمل جراحی تهاجمی‌تر از عمل مینی ابدومینوپلاستی است، بیماران باید مدت کوتاهی برای بهبودی در بیمارستان بستری شوند. متوسط طول دوره بهبودی و نقاهت پس از جراحی زیبایی شکم معمول، بین 2 تا 4 هفته است و در این مدت داروهای مسکن برای جلوگیری از احساس درد و ناراحتی برای بیمار تجویز می‌شود.

جراحی زیبایی شکم محیطی 


برای بیمارانی که مقدار زیادی از پوست آنها در ناحیه شکم، ران‌ها و پایین کمر دچار افتادگی و شل شدگی شده است، جراحی زیبایی شکم محیطی می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. عمل زیبایی شکم محیطی برای افرادی که باید علاوه بر پوست اضافی مقادیر زیادی از چربی‌های اضافی را از این نواحی بدن بردارند نیز مناسب است.

نحوه انجام


در جراحی زیبایی شکم محیطی، یک شکاف بلند در ناحیه شکم ایجاد می‌شود تا به اطراف ران‌ها و قسمت پایین کمر دسترسی حاصل شود. این نوع جراحی معمولاً همراه با لیپوساکشن است، که با استفاده از آن سلول‌های اضافی چربی و مایعات زائد از بدن برداشته می‌شوند. سپس جراح پلاستیک عضلات شکم و اطراف ران‌ها را کشیده و تقویت می‌کند و قبل از بستن شکاف، پوست اضافی و شل شده نیز برداشته می‌شود. همانند جراحی زیبایی شکم، در این نوع جراحی نیز نیاز به قرار دادن ناف در موقعیت مناسبی وجود دارد تا با تغییراتی که در بدن بیمار ایجاد شده است، هماهنگ باشد.

بهبودی و نقاهت


دوران بهبودی و نقاهت پس از انجام عمل زیبایی شکم محیطی از بیمارستان آغاز می‌شود و بیمار باید بر اساس شرایطی که دارد یک یا دو روز در بیمارستان بستری شود. حدود یک ماه پس از انجام این عمل بیمار می‌تواند کارهای خود را که نیاز به فعالیت شدید و سنگین ندارد انجام دهد. تورم ناشی از عمل هم مدت زمان بیشتر باقی می‌ماند

اگر من برای بارداری برنامه‌ای داشته باشم، آیا می‌توانم جراحی زیبایی شکم را انجام دهم؟


نتایج حاصل از عمل زیبایی شکم در صورتی که زنان مجبور به شیردهی به فرزندان خود باشند کاهش می‌یابد بنابراین توصیه می‌شود افرادی که تصمیم به باردارشدن دارند انجام عمل زیبایی شکم را تا پایان زمان بچه‌داری به تعویق بیندازند. بارداری‌های بعدی باعث می‌شود که عضلاتی که در خلال عمل ابدومینوپلاستی سفت شده‌اند دوباره کشیده شده و از هم جدا شوند.

هزینه 


به طور عمومی، انتخاب جراح، اهمت درمان و هدف از انجام جراحی زیبایی شکم در هزینه‌های این عمل تأثیر زیادی دارد. زمان بستری شدن پس از انجام عمل ابدومینوپلاستی به گستردگی درمان بستگی دارد و در این مدت باید برخی هزینه‌های ضروری پرداخت شوند. قیمتی که برخی از پزشکان می‌دهند شامل هزینه کل فرایند درمان می‌شود و برخی دیگر قیمت‌ها را به صورت مورد به مورد می‌دهند.

 

مشاوره رایگان
× مشاوره در واتساپ