آدرس یوسف آباد (تهران ،میدان سلماس ، ضلع شرقی میدان،پلاک 21،واحد 1 کلینیک پوست و مو رازی)

سوالات متداول کاشت مو به طور طبیعی و قابل رشد برای مردان و زنان

فهرست مطالب

تکنیک کاشت مو یک روش موثر برای بازسازی موی افرادی است که با مشکل ریزش مو در ناحیه جلویی و طاسی سر مواجه شده‌اند. این روش دو روش اصلی شامل “استخراج واحد فولیکولی” (FUE) و “پیوند واحد فولیکولی” (FUT) را شامل می‌شود. در بیشتر مراکز مو، روش FUE به عنوان روش اولیه برای کاشت مو توصیه می‌شود، زیرا این روش به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین روش‌های بازسازی مو شناخته می‌شود و باعث می‌شود موهای کاشته شده به طور کامل طبیعی به نظر برسند.

در روش FUE، فولیکول‌های مو از منطقه‌ای از پوست سر استخراج می‌شوند که دارای موی فراوانی است. سپس این فولیکول‌ها در ناحیه‌ای از سر که کمبود مو وجود دارد، کاشته می‌شوند. یکی از مزایای اصلی روش FUE این است که تقریباً هیچ زخم قابل مشاهده‌ای ایجاد نمی‌شود و به عنوان یک روش غیرتهاجمی شناخته می‌شود. پزشکان ماهر در انجام این روش، اطمینان حاصل می‌کنند که موها به زاویه و تراکمی کاشته شوند که با الگوی طبیعی موی فرد سازگار باشد. این امر باعث می‌شود موهای کاشته شده به شکل واقعی و طبیعی به نظر برسند.

با این حال، در نظر داشته باشید که موفقیت و نتیجه نهایی کاشت مو به عوامل متعددی از جمله تجربه پزشک، کیفیت و تعداد فولیکول‌های استخراج شده و نحوه مراقبت و پس از عمل مربوط می‌شود. قبل از تصمیم گیری در مورد کاشت مو، بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید و درباره روش‌های مختلف، مزایا و معایب هر یک و نتایج قابل انتظار برای شرایط خاص خودتان صحبت کنید.

نتایج پیوند مو به طور کامل بستگی به جایی دارد که این کار را انجام می‌دهید. اگر شما تصمیم به رفتن به کلینیکی دارید که شهرت واقعی و پزشکان با تجربه‌ای ندارد، به احتمال زیاد دچار عفونت و اتلاف وقت و هزینه خواهید شد. با این حال، اگر شما کلینیکی را انتخاب کنید که مشهور است، و تجهیزات خوبی دارد و بعلاوه اینکه دارای پزشکان با تجربه است، می‌توانید مطمئن باشید که نتیجه کسب شده، بسیار مطلوب خواهد بود. بنابراین برای تصمیم گیری در این زمینه، بهتر است قبل از انجام هرکاری، تحقیق کنید، اینترنت را مرور کنید و از افرادی که پیوند مو داشته‌اند و از چندین کلینیک کاشت مو بازدید کنید، تا به درک درستی از این که کار آن کلینیک چگونه است، بدست بیاورید. دکتر جمیلی اطلاعات کافی را قبل از پیوند مو به بیماران خواهند داد تا بتوانند نتیجه بهتری کسب کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر و یا رزرو نوبت با شماره تلفن های0218833325902188334029 تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول کاشت مو


در قست زیر به تعداد زیادی از سوالات متداول و رایج درباره کاشت مو پاسخ داده شده است. در صورت مواجه شدن با هرگونه پرسش در مورد کاشت مومی توانید بر روی این قسمت کلیک کرده و آن را با پزشک مطرح کنید. دکتر جمیلی در کوتاه ترین زمان ممکن قادر به پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می باشد:

آیا روش پیوند مو روش بی‌خطری است؟ آیا می‌تواند به ایجاد مشکل در سر، چشم یا مغز منجر شود؟

هر زمان که شما شروع به فکر کردن درباره کاشت مو می‌کنید، ممکن است یکی از اعضای خانواده یا دوستانتان به شما هشدار دهد که پیوند مو را انجام ندهید زیرا این یک روش غیر ایمن است و در حین انجام این عمل روی پوست سرتان، می‌تواند به سر، مغز و چشم شما آسیب برساند. با این حال، یا یک نگاه دقیق‌تر به این روش، متوجه خواهید شد که پوست سر، پنج لایه دارد و پزشک برای کاشت مو، تنها در لایه اول آن کار می‌کند و نواحی زیرین تحت تاثیر قرار نخواهند گرفت. کلینیک‌های پیشرفته تمام اقدامات احتیاطی لازم را انجام خواهند داد، بنابراین می‌توانید مطمئن باشید که این روش امن خواهد بود. ممکن است مسائل کوچکی مانند قرمزی، خارش خفیف و در برخی موارد حتی ریختن پوست وجود داشته باشد، اما تمام اینها بخشی از روند طبیعی کاشت مو است. عوارض شدید معمولا به دلیل کاشت مو توسط افراد بی‌تجربه اتفاق می‌افتد.

آیا موهای کاشته شده رشد می‌کنند؟ 

مویی که برای کاشت مو مورد استفاده قرار می‌گیرد، از سر شما گرفته شده است. و هر تار مو با ریشه آن استخراج می‌شود، به همین دلیل مو می‌تواند رشد کند. در حقیقت، اگر این روش به درستی انجام شده باشد، شما قادر نخواهید بود که تشخیص دهید آیا کاشت مو انجام شده است یا نه. اگر مو به طور صحیحی کاشته شده باشد، به همان شیوه موهای طبیعی رشد می‌کند. در حقیقت، شما می‌توانید موهای خود را کوتاه کنید و رنگ کنید، و همه اینها را در عرض چند هفته پس از کاشت مو می‌توانید انجام دهید.

آیا پیوند مو روش دردناکی است؟

عمل کاشت مو، به طور عمومی تحت بی‌حسی انجام می‌شود، به این معنی که بیمار در حین انجام این عمل، درد نخواهد داشت. اگرچه ممکن است کمی احساس درد شود، اما بیشتر افراد می‌توانند در طول عمل به تماشای فیلم، خواندن کتاب لذت ببرند یا حتی با کارکنان موجود در محل صحبت کنند. در اینجا توجه ویژه‌ای به بی‌حسی داده می‌شود، حیث قبل از آغاز عمل از ژل خاصی استفاده می‌شود و همچنین از ویبراتور برای کاهش حساسیت استفاده می‌شود. این اقدامات باعث می‌شود که حس کردن درد در این روند به سختی امکان‌پذیر باشد. حتی پس از اتمام عمل، کمترین درد یا بدی درک نخواهد شد، و تنها ممکن است احساس ناراحتی یا سوزش گاه به گاهی وجود داشته باشد که با گذشت زمان تدریجاً رفع خواهد شد.

آیا نتایج کاشت مو طبیعی به نظر خواهد رسید؟ 

اگر این کار توسط یک دکتر متخصص انجام شود، هیچ دلیلی وجود ندارد که موی کاشته شده طبیعی به نظر نرسد. هنگامی که یک پزشک متخصص و حرفه‌ای کاشت مو را انجام می‌دهد، اطمینان حاصل می‌کند که هر فولیکول مو با دقت استخراج شود. هنگامی که این فولیکول‌ها در ناحیه‌ای از سر شما کاشته می‌شوند، در جهت موی طبیعی قرار داده می‌شوند، و در نهایت منجر می‌شود که پشت سر هم و به یک جهت رشد کنند. علاوه بر این، پزشکان اطمینان حاصل خواهند کرد که حداقل زخم را ایجاد کنند و به خوبی آنها را مخفی کنند. با این اقدامات، هیچ دلیلی وجود ندارد که پیوند مو طبیعی به نظر نرسد.

آیا مویی که کاشته شده است ریزش خواهد کرد؟

بعضی‌ها فکر می‌کنند موهای کاشته شده تا مدتی رشد می‌کنند و سپس ریزش می‌کنند. اما برای افزایش اطلاعات شما، لازم است بدانید که رشد موی کاشته شده یک عمر طول می‌کشد و نخواهد ریخت. با این حال، شما باید چرخه طبیعی زندگی موهای کاشته شده را بدانید. موهای کاشته شده، 2 تا 3 هفته بعد از عمل کاشت مو، می‌ریزند. پس از آن، 10٪ آنها هر ماه شروع به رشد مجدد می‌کنند و بهترین نتایج را پس گذشت 9-12 ماه مشاهده خواهید کرد.

بهترین سن برای پیوند مو چه زمانی است؟ 

تقریبا تمام افراد در سنین 20 تا 70 سالگی می‌توانند تحت عمل کاشت مو قرار بگیرند. کسانی که 30 سالگی و 40 سالگی خود را رد کرده‌اند، مطلوب‌ترین گزینه‌ها برای انجام این عمل هستند. و به این دلیل است که الگوی ریزش مو تثبیت شده و شانس از دست دادن موی بیشتر کاهش می‌یابد. و پزشک به راحتی می‌تواند ناحیه اهدا کننده مو و منطقه‌ای را که نیاز به پیوند دارد را شناسایی کند. بزرگ‌ترین بیمار ما 73 ساله است که تحت عمل جراحی کاشت مو قرار گرفته و جوان‌ترین آنها نیز پسری 18 ساله بود که ریزش موی انقباضی داشت (الگوی ریزش مو در مورد او تثبیت شده بود).

آیا کاشت مو برای زنان نیز امکان پذیر است؟

برخی از زنان طاس معتقدند که نمی‌توانند کاشت مو داشته باشند زیرا این روش فقط برای مردان است. با این حال، زنان نیز همانند مردان قابلیت استفاده از این روش را دارند، زیرا آنها نیز دچار طاسی می‌شوند. با این حال، معیارهای زنان نسبت به مردان متفاوت است زیرا الگوی طاسی و تعداد فولیکول قابل استخراج، متفاوت است. اما نتایج آن دلگرم کننده است و بهتر است هر خانم طاسی نیز کاشت مو را انجام دهد.

پس از چه مدت نتایج پیوند مو قابل مشاهده است؟ 

به طور معمول نتیجه کاشت مو پس از حدود 3-4 ماه زمانی که فولیکول‌های مو وارد مرحله جدید رشد آناژن می‌شوند، شروع به ظهور می‌کند. پر شدن و کامل شدن نتایج نهایی کاشت مو در بین 12-18 ماه بعد ظاهر خواهد شد.

چه مدت پس از کاشت مو می‌توانم به کار بازگردم؟

ممکن است 24 ساعت از انجام کاشت مو، بتوانید کارتان را ادامه دهید. این تا حد زیادی به ماهیت شغل شما بستگی دارد و اینکه چقدر راحت هستید که به مردم بگویید که کاشت مو داشته‌اید.

کاشت مو چقدر هزینه دارد؟ 

هزینه کاشت مو از یک بیمار تا بیمار دیگر متفاوت است و در اغلب موارد غیر ممکن است بدون مشاوره با متخصصان بتوان آن را تعیین کرد. برای تعیین دقیق هزینه واقعی پیوند مو، پزشکان ابتدا باید تعیین کنند آیا این روش درمانی برای شرایط شما مناسب است یا خیر. پس از آن نیاز به ارزیابی میزان نازک شدن و از دست دادن مو، تعیین اندازه ناحیه‌ای که نیاز به درمان دارد و تعیین اینکه کدام روش ترمیم مو ترجیح داده می‌شود یا سودمندتر است، دارند. تنها پس از انجام این موارد، آنها قادر خواهند بود به طور قطعی هزینه درمان را اعلام کنند.

آیا می‌توان کاشت مو را برای ابروها نیز استفاده کرد؟ 

بله امروزه پزشکان از آخرین تکنیک‌ها و ابزارهای میکرو جراحی کاشت مو استفاده می‌کنند که به آنها اجازه می‌دهد تا با کاشت موی صورت  و بازیابی کامل یا جزئی ابروها را داشته باشند.

آیا لازم است موهای خود را شیو کنم؟

خیر. اندازه فعلی موهای شما، مدل موهای شما  و نوع روش پیوند مویی که شما استفاده می‌کنید، تعیین می‌کند که آیا موهای شما برای کاشت مو باید تراشیده شود یا خیر. بهترین راه برای تعیین این امر، برای افراد این است که از یک جلسه مشاوره رایگان استفاده کنند. پس از انجام ارزیابی ما در مورد ضرورت آن، شما را راهنمایی خواهیم کرد.

چه مدت بعد از کاشت مو می‌توانم مجددا ورزش کنم؟

به طور معمول 2-4 هفته. این موضوع به روش پیوند مو شما، اندازه محلی که مو کاشته‌اید و نوع فعالیت بدنی که می‌خواهید انجام دهید، دارد.

آیا می‌توانم پس از کاشت مو دوش بگیرم؟

شما می‌توانید بلافاصله پس از کاشت مو دوش بگیرید. با این حال، شستن موها باید 3-5 روز بعد انجام شود. پزشکان نیز توصیه می‌کنند که در طول این مدت، منطقه‌ای که کاشت مو داشته را بیش از حد مرطوب نکنید. استفاده از یک کلاه دوش یا چیزی مشابه آن به عنوان احتیاط توصیه می‌شود.

کاشت مو چقدر طول می‌کشد؟ 

طول مدت مورد نیاز برای کاشت مو مستقیما به اندازه ناحیه‌ای که نیاز به کاشت مو دارد (تعداد فولیکول‌های مو استخراج شده) بستگی دارد و به علاوه اینکه از چه نوع روش پیوند مویی، استفاده می‌شود. روش‌های معمول می‌توانند 3 تا 8 ساعت طول بکشند بعلاوه اینکه چند روز متوالی برای استخراج مو در نظر گرفته می‌شود.

بعضی از مردم به طور طبیعی موهای ضخیمی دارند، و بعضی دیگر نه. آیا این عامل به موفقیت پیوند مو ربط دارد؟

تراکم مو به معنی تعداد فولیکول‌های مو در هر سانتی متر مربع از پوست سر شما است. عوامل مرتبط با آن عبارتند از سستی پوست سر، انعطاف پذیری و خشکی پوست سر شما. هنگامی که تراکم موهای شما و رطوبت پوست سر بالا است، می‌توانید تعداد فولیکول موی بیشتری را بکارید.

برخی از ملاحظات بصری که باید در نظر گرفته شود، چیست؟ 

در فرآیند طراحی روش کاشت مو، پزشک باید الگوی آینده ریزش مو و میزان ممکن ریزش موی شما را در نظر بگیرد. طراحی خط موی کاشته شده بسیار اهمیت دارد، زیرا خط موی طبیعی هر فرد از نظر شکل و تراکم متفاوت است. پزشک شما بر اساس یک طرح کلی، نواحیی که باید موها در آنجا کاشته شوند را انتخاب خواهد کرد. این فرایند ممکن است بیش از یک جلسه پیوند مو نیاز داشته باشد، که فواصل زمانی بین این جلسات بسته به پیشرفت ریزش موی شما، معمولاً ماه‌ها یا حتی سال‌ها است.

چگونه پزشکان تصمیم می‌گیرند در کدام قسمت سر من کاشت مو انجام شود؟

ابتدا جلو و بالای سر شما، کاشت مو انجام خواهد شد زیرا این مناطق هستند که چهره شما را شکل می‌دهند و بیشترین تاثیر را روی ظاهر شما می‌گذارند. تاج سر معمولا آخرین مکان برای دریافت کاشت مو است (در مراحل بعدی)، مگر اینکه این ناحیه، تنها منطقه طاسی شما باشد.

برای کاشت مو به چند روش نیاز دارم؟ 

تعداد روش‌ها بستگی به میزان ریزش مو، میزان ریزش موی پیش بینی شده، میزان موی قابل استفاده که می‌توانید از آن استفاده کنید، و سایر ملاحظات زیبایی و پزشکی دارد. مردان اغلب می‌توانند به نتایج مورد نظر خود فقط در یک یا دو جلسه کاشت مو دست یابند، که هزاران مو در واحدهای فولیکولی کاشته می‌شوند. زنان برای رسیدن به تراکم موی مورد نظر، نیاز به جلسات بیشتری دارند. هریک از این جلسات می‌تواند بین 5 تا 10 ساعت به طول انجامند. جلسات بیشتر نیز می‌تواند در صورت لزوم استفاده شود.

قبل از عمل کاشت مو چه کاری باید انجام دهم؟ 

قبل از عمل کاشت مو، باید از مصرف داروهای دارای آسپیرین، مواد غذایی تند (فلفل، سیر) از حداقل 7 روز قبل، اجتناب کنید. پزشکان نیز توصیه می‌کنند که از مصرف کلیه مولتی ویتامین‌ها خودداری کنید. همچنین از مصرف موادی که می‌تواند بر نرخ انعقاد خون تاثیر بگذارد، پرهیز کنید. زیرا این مواد می‌توانند عوارض جانبی را در طی و پس از درمان ایجاد کنند. گاهی اوقات مفید است که برخی از ورزش‌های مخصوص پوست سر را برای بهبود وضعیت پوست سر قبل از جراحی کاشت مو، انجام دهید.

مشاوره رایگان
× مشاوره در واتساپ