آدرس یوسف آباد (تهران ،میدان سلماس ، ضلع شرقی میدان،پلاک 21،واحد 1 کلینیک پوست و مو رازی)

روش های لاغری موضعی با دستگاه (حداقل تهاجم ) :بدون بازگشت به چاقی

روش های لاغری موضعی با دستگاه (حداقل تهاجم ) بدون بازگشت به چاقی

فهرست مطالب

در بسیاری از افراد، چربی‌ها در بخش‌های خاصی از بدن تجمع می‌یابند که با وجود رژیم غذایی یا فعالیت بدنی، آن چربی‌ها از بین نمی‌روند. امروزه، فناوری‌های متعددی برای کاهش موضعی وزن وجود دارد. این روش‌ها نه تنها ظاهر کلی بدن را بهبود می‌بخشند، بلکه در مقایسه با روش‌های قبلی، با عوارض و مشکلات کمتری همراه هستند. این روش‌ها قابل اجرا بر روی مناطق مختلفی از بدن هستند و به همین دلیل، کاربرد آن‌ها بسیار وسیع و متنوع است. اگر به دنبال یک راه مناسب برای این روش‌های درمانی هستید، می‌توانید آن‌ها را برای  لاغر کردن بازو‌ها، کوچک کردن باسن، رفع چاقی شکم و همچنین لاغر کردن ران، پهلو، کشاله ران، کمر و سایر مناطق بدن دیگر استفاده کنید.

روش های لاغری موضعی با دستگاه (حداقل تهاجم ) بدون بازگشت به چاقی

اگر به دنبال راهی ایمن، بدون درد و مؤثر برای از بین بردن چربی‌های موضعی و دستیابی به بدن دلخواه خود هستید، باید بدانید که روش‌های مختلفی برای لاغری موضعی وجود دارند که می‌توانند بدون درد و نیاز به گذراندن زمان زیاد برای بهبودی، شما را به فرم بدنی که آرزویش را دارید برسانند. روش‌هایی مانند لیپوساکشن، لیپوماتیک، لیپولیز، بادی جت و کرایولیپولیز هیچ دردی به همراه ندارند و با وجودی که هزینه‌ی انجام آنها زیاد بالا نیست، نتایجی قابل ‌توجه و ماندگار دارند. اگر می‌خواهید فرم بدن خود را تغییر دهید، از طریق شماره‌های  02188333259 02188334029 با ما تماس حاصل فرمایید. همکاران ما در این زمینه به شما کمک می‌کنند و در مورد روند هر یک از روش‌های لاغری موضعی به شما اطلاع داده و به سوالات شما پاسخ می‌دهند. شما همچنین از طریق این شماره می‌توانید یک وقت قبلی جهت مشاوره با متخصصین تعیین کنید.

 

مراجعه شما برای جلسه مشاوره اولیه


مراجعه شما برای جلسه مشاوره اولیه برای لاغری موضعی با دستگاه

در اولین جلسه مشاوره، شما این فرصت را خواهید داشت تا در مورد اهداف زیبایی خود با پزشک صحبت کنید. جراح شما را به عنوان کاندید انواع روش‌های مختلف کاهش چربی ارزیابی می‌کند و برایتان تشریح خواهد کرد که این درمان‌ها چه کاری می‌توانند برایتان انجام دهند. با دانستن اهداف و وضعیت سلامتی شما، شاید هم درمان‌های جایگزین و هم درمان‌های تکمیلی در نظر گرفته شوند. در  اولین جلسه مشاوره می‌توانید از جراح انتظار داشته باشید تا:

  • از شما بخواهد روبروی آینه بایستید و دقیقاً به او بگویید که مایلید چه بخشی از بدنتان بهبود یابد.
  • خاصیت کشسانی پوست شما را بررسی کرده و ارزیابی‌های دقیقی برای تعیین میزان سستی پوست شما انجام دهد. کاندید ایده آل برای این درمان باید سفتی پوست یا کشسانی بافت بسیار خوبی داشته باشد و در بعضی از نقاط بدن وی چربی اضافی دیده شود.
  • در مورد وزن ایده آل، وزن واقع گرایانه و وزن کنونی شما صحبت نماید. شاید او پیشنهاد کند قبل از درمان از یک برنامه کاهش وزن پیروی نمایید.
  • از شما درباره برنامه احتمالیتان برای بارداری در آینده سوالایی بپرسد.

باید برای اولین جلسه مشاوره آماده باشید تا کاملاً سابقه پزشکی خود را پزشک در میان بگذارید. این اطلاعات عبارتند از:

  • جراحی‌های قبلی
  • عارضه‌های پزشکی کنونی یا سابق، از جمله هر گونه سابقه فشار خون بالا، مشکلات تیروئید یا دیابت
  • آلرژی‌ها و داروهایی که در حال حاضر مصرف می‌کنید.

برای عمل کاهش چربی چه آمادگی‌هایی لازم است؟


جراح به شما دستورالعمل‌های پیش از عمل را ارائه خواهد داد، همچنین هر سوالی که داشته باشید را پاسخ داده و مو به مو از شما درباره سابقه پزشکیتان خواهد پرسید، وی یک معاینه جسمانی نیز انجام می‌دهد که تناسب اندام شما را برای درمان تعیین نماید. پیش از عمل، جراح از شما خواهد خواست تا:

  1. پیش از انجام درمان سیگار کشیدن را ترک کنید تا بهبودی بهتری حاصل شود.
  2. از مصرف آسپرین، برخی داروهای ضد التهاب خاص و برخی داروهای گیاهی که می‌تواند باعث افزایش خونریزی شود خودداری کنید.
  3. فارغ از نوع درمانی که انجام می‌دهد، آب رسانی به بدن پیش و پس از درمان بسیار مهم است تا ریکاوری بی خطری داشته باشید.
  4. اگر جراح برایتان پایه وزنی یا تغییرات در سبک زندگی را توصیه کرده، تمام تلاش خود را به کار گیرید تا به آنها دست یابید تا حصول بهترین نتایج تضمین شده و احتمال بروز عوارض به حداقل برسد.

درمان‌های کاهش چربی معمولاً بصورت سرپایی انجام می‌شوند. اگر برای شما نیز همین گونه بود، حتماً همراه خود کسی از دوستان یا اقوام را به مطب ببرید تا او بتواند پس از عمل شما را به منزل بازگرداند یا در صورت لزوم حداقل شب بعد از درمان در کنارتان باشد. اگر می‌خواهید حجم زیادی از چربی‌هایتان را لیپوساکشن کنید، از شما خواسته می‌شود تا بعد از جراحی یک شب در بیمارستان یا مرکز جراحی بستری بمانید.

متدهای لاغری موضعی


متدهای لاغری موضعی

چربی‌های موضعی چه کوچک و چه بزرگ باشند، ظاهر ناخوشایندی دارند و هیچ جذابیتی برای فرم بدن ندارند. اگر شما نیز در نواحی از بدن خود چربی‌های موضعی دارید که از وجود آن‌ها ناراضی هستید، احتمالاً شما نیز به انجام یکی از روش‌های لاغری موضعی نیاز دارید. امروزه روش‌های متعددی برای از بین بردن چربی‌های موضعی ناخواسته وجود دارد که اغلب با نام متدهای “لاغری موضعی ایمن” شناخته می‌شوند. با پیشرفت روزافزون تکنولوژی، روش‌های زیادی برای لاغری موضعی ابداع شده‌اند که در کاهش چربی‌های موضعی بدن بسیار مؤثر بوده و ایمن نیز هستند. برخی از این روش‌ها عبارتند از:لیپوساکشن، لیپوماتیک، رادیوفرکوئنسی (RF) و بادی جت که در کاهش چربی‌های موضعی بسیار مؤثر و نتیجه‌بخش هستند.

لاغری موضعی با دستگاه برای چه قسمت‌هایی از بدن مناسب است؟


روش‌های مختلف لاغری موضعی


روش‌های مختلف لاغری موضعی  عبارتند از:

تکنیک‌های برداشتن چربی با تزریق

تکنیک‌های برداشتن چربی با تزریق

متداول است که برای کاهش چربی‌ها، به ویژه با استفاده از یک داروی مایع و شفاف به نام دئوکسی کولیک اسید، به طور مخصوص از تزریق چربی استفاده شود. این دارو قادر است چربی را حل کند و امروزه یکی از روش‌های محبوب برای کاهش چربی است. این ماده شیمیایی در واقع یک آنزیم است که بدن به طور طبیعی آن را در هنگام هضم چربی ترشح می‌کند. این روش درمانی، که با نام تجاری “کیبلا” شناخته می‌شود، یکی از روش‌هایی است که برای حذف سلول‌های چربی، به ویژه در ناحیه زیر چانه، استفاده می‌شود. این ناحیه برای بسیاری از افراد مهم است؛ زیرا آنها به دنبال کاهش برآمدگی و تعریض خط چانه خود هستند. با این حال، امروزه پزشکان و بیماران در حال استفاده از تکنیک کیبلا در مناطق مختلف بدن هستند و آن را آزمایش می‌کنند. در روش تزریقی، ابتدا از یک کمپرس یخ برای خنک کردن پوست استفاده می‌شود. سپس با استفاده از یک سوزن بسیار کوچک، دئوکسی کولیک اسید در نقاط مختلف منطقه درمانی تزریق می‌شود. این عمل امکان پخش یکنواخت دارو در ناحیه و کاهش چربی غیرمطلوب را فراهم می‌کند.

لیپوساکشن

لیپوساکشن

لیپوساکشن به روش معمول بر اساس تکنیکی است که از ابتدا به منظور بیرون کشیدن چربی با جراحی به کمک دستگاه ساکشن ابداع شده بود. این روش تحت بیهوشی عمومی انجام می‌گیرد و بنابراین شما در تمام مدت جراحی کاملاً خواب هستید و چیزی حس نمی‌کنید. جراح در ابتدا یک برش کوچک روی پوست ایجاد می‌کند و سپس از طریق آن یک کانولا (لوله مخصوص لیپوساکشن) را وارد لایه‌ی چربی‌های عمقی می‌کند. این کانولا توسط دست جراح به عقب و جلو حرکت داده می‌شود تا بافت چربی را در هم بشکند و چربی‌ها نیز به کمک پمپ ساکشن دستگاه بیرون کشیده می‌شوند. زمانی که مقدار مورد نظر از چربی‌های اضافه ساکشن شد، برش ایجاد شده روی پوست با چند بخیه کوچک بسته می‌شود و یا ممکن است برای کاهش تورم و کبودی بعد از جراحی، جای برش بخیه زده نشود. ممکن است طی چند روز پس از جراحی یک لوله‌ی مخصوص درناژ داخل برش جراحی قرار داده شود تا خون  مایعات اضافی از طریق آن بیرون بیاید. این روش لیپوساکشن دارای خطر بالاتری است چرا که نیاز به بیهوشی عمومی دارد. مزیت این روش این است که چون بیمار کاملاً بیهوش است، جراح دامنه عملکردی گسترده‌تری دارد و می‌تواند چربی‌های بیشتری را خارج کند و یا چند ناحیه را به طور همزمان با هم ساکشن کند.

لیپوماتیک

لیپوماتیک

در روش  لیپوماتیک از حرکات چرخشی و لرزشی برای در هم شکستن سلول‌های چربی و جدا کردن آنها از بافت‌های اطراف استفاده می‌شود و به طور همزمان نیز چربی‌ها بیرون کشیده می‌شوند. در این روش دو مرحله‌ی مختلف روش دیگر با نام لیپولیزر با هم ادغام شده و همزمان انجام می‌شوند. بسیاری از پزشکان معتقدند که این روش به خاطر ادغام دو مرحله با هم، حتی نسبت به روش‌های جدیدتر که با کمک لیزر و اولتراسوند انجام می‌شود نیز سریع‌تر است. روش لیپوماتیک کم‌تهاجمی است و انجام آن در حدود 1 الی 2 ساعت زمان می‌برد. ابتدا برش‌های بسیار کوچکی در پوست ایجاد می‌شود و سپس با کمک کانولای باریک لیپوماتیک که حرکات چرخشی دارد، مایع تامسنت بین سلول‌های چربی تزریق می‌شود. زمانی که ناحیه مورد نظر به طور کامل بی حس شد، پزشک متخصص از کانولای مخصوص که ویژه‌ی ناحیه‌ی تحت درمان در بدن است استفاده می‌کند و چربی‌ها را بیرون می‌کشد.

کویتیشن

کویتیشن

کویتیشن یک روش درمانی غیرتهاجمی برای لاغری موضعی است. در این روش، امواج اولتراسوند از طریق یک دسته‌ی مخصوص که در دست درمانگر قرار دارد، مستقیماً به طرف بافت چربی فرستاده می‌شوند. امواج اولتراسوند به نحوی تنظیم شده‌اند که چربی‌های موضعی و سلولیت را از بین ببرند و این امواج کاملاً غیرتهاجمی هستند. در این روش ساختار بافت‌های محیطی هیچ تغییری نمی‌کند و عملکرد عادی بدن در حین دفع شدن بافت چربی همچنان ادامه دارد. در حین انجام درمان بیماران صدای خاصی را می‌شنوند که نشان‌دهنده‌ی کار کردن دستگاه است.بعد از انجام درمان، میزان تریگلسرید خون بالا می‌رود (مانند زمانی که یک غذای چرب می‌خورید) که این حالت ظرف 48 تا 72 ساعت برطرف می‌شود. توصیه می‌شود که روز قبل از جلسه‌ی درمانی مقدار بسیار زیادی آب بنوشید.

کاهش چربی با لیزر

کاهش چربی با لیزر

تکنولوژی‌های مختلف بر پایه لیزر امروزه در دسترس هستند که بطور موثر سلول‌های چربی را تخریب می‌کنند یا از بین می‌برند. انواع لیزر مورد استفاده می‌تواند متغیر باشد؛ گاهی اوقات این لیزرها دماهای بالا یا پایینی تولید می‌کنند و غالباً چهار پک اپلیکاتور دارند (حدوداً به اندازه یک تلفن همراه) که می‌توان در یک زمان روی پوست گذاشت. سپس نور لیزر از طریق هر یک از اپلیکاتورها می‌تابد و سلول‌های چربی زیر آن را تخریب می‌کند. سپس، می‌توان مجدداً  چهار ناحیه با همین اندازه بطور همزمان درمان کرد، با این تکنولوژی جدید زمان درمان به حدود نصف زمان درمان‌های انجماد پایه می‌رسد.

لیپولیزر

لیپولیزر

روش لیزر لیپولیز نه تنها بسیار مقرون به صرفه است، بلکه روشی مؤثر، هدفمند، ایمن و بدون درد نیز هست. شما بلافاصله بعد از جلسه‌ی درمانی می‌توانید نتایج اولیه درمان را مشاهده کنید و میزان تورم، کبودی و طول دوره‌ی نقاهت نیز از روش لیپوساکشن معمول بسیار کمتر است. نتایج به دست آمده از لیزر لیپولیز نیز در مقایسه با لیپوساکشن معمولی بسیار بهتر است. لیزر لیپولیز در واقع موجب جمع شدن پوست و رفع شلی و افتادگی پوست می‌شود و این کار را از طریق تحریک کردن و فعال کردن سنتز‌های کلاژن با سطح انرژی کم لیزر انجام می‌دهد. لیزر لیپولیز روشی ایمن برای لاغری موضعی است که نتیجه‌بخش بودن آن به طور بالینی به اثبات رسیده است. انجام لیزر لیپولیز شامل 4 مرحله‌ی ساده می‌شود؛

  • ابتدا به ناحیه مورد نظر ماده‌ی بی‌حسی تزریق می‌شود. با کمک اشعه‌ی لیزر، سلول‌های چربی از بین می‌روند و به مایع تبدیل می‌شوند.
  • سپس این چربی‌های مایع بیرون کشیده می‌شوند. در نهایت با کمک لیزر کم‌توان، پوست ناحیه مورد نظر لیفت داده شده و پوست برای تولید کلاژن بیشتر تحریک می‌شود.
  • روند درمانی لیزر لیپولیز روندی کاملاً طبیعی است و تأثیرات غیرطبیعی و ناخواسته‌ای ندارد و بنابراین شما نباید نگران این باشید که انجام این کار به بدن شما آسیب می‌زند.

رادیوفرکوئنسی (RF)

رادیوفرکوئنسی

فراتر از گرم کردن یا سرد کردن، پیشرفت‌های اخیر در تکنولوژی‌های پزشکی به درمان‌های لاغری جدیدی رسیده است که با استفاده از دستگاه‌های جدید فرا صوت یا رادیوفرکوئنسی (RF) (رادیوفرکوئنسی) درمان کاهش چربی را انجام می‌دهد. در این نوع درمان‌ها، از یک دستگاه دستی استفاده می‌شود که پالس‌های فراصوت یا امواج RF را برای هدف قرار دادن سلول‌های چربی به مدت 60 دقیقه از خود ساتع می‌کند. این فرآیند ادکی ناراحتی و گرما دارد، همچنین بسته به عمل، به بیمار حس سوزن سوزن شدن را القا می‌کند.

کرایولیپولیز

کرایولیپولیز

کرایولیپولیز که با نام CoolSculpting نیز شناخته می‌شود روشی غیرتهاجمی برای لاغری موضعی است که در آن یک دستگاه مکنده روی سطح ناحیه مورد نظر قرار داده می‌شود و این دستگاه با مکش پوست را به داخل می‌کشد و به نحو کنترل ‌شده‌ای سطح پوست را سرد می‌کند. هدف از انجام این کار، کاهش دادن چربی‌های موضعی ناخواسته است. این روش به منظور کاهش وزن کلی نیست و همچنین نمی‌تواند جایگزین متدهای معمول لیپوساکشن شود. افرادی که اضافه‌وزن دارند یا چربی‌های اضافه بیشتری دارند، نسبت به افراد لاغرتر با چربی موضعی کمتر، نتایج بهتر و نمایان‌تری از این روش می‌گیرند. مطالعات بالینی نشان داده‌اند روش کرایولیپولیز موجب از بین رفتن چربی‌های موضعی به شیوه‌ی طبیعی می‌شود اما این روش نیز مانند سایر روش‌ها، در افراد مختلف به نحو متفاوتی نتیجه می‌دهد.

بادی جت

بادی جت

در روش ایمن و بسیار محبوب بادی جت از نیروی ملایم جریان آب برای فرم‌دهی به بدن و لاغری موضعی استفاده می‌شود. برخلاف روش‌های معمول لیپوساکشن، در روش لیپوساکشن همراه با واترجت، بافت چربی با ملایمت توسط جریانی چرخشی و خطی مانند آب، از بافت‌های دیگر جدا می‌شود و به طور همزمان از بدن بیرون کشیده می‌شود. در این روش، بافت‌های همبند اطراف چربی‌ها، عصب‌ها و رگ‌های خونی به طور قابل ‌ملاحظه‌ای آسیب کمتر می‌بینند. با روش بادی جت، عمل لیپوساکشن به نحوی ایمن، مؤثر و آسان انجام می‌شود. روش لیپوساکشن بادی جت نتایج بسیار خوب و رضایت‌بخشی به همراه دارد و در عین حال بسیار ایمن بوده و مدت زمان بهبودی بیمار پس از آن نیز بسیار کوتاه است. مزایای این روش عبارتند از:

  • تزریق مایع (قبل از لیپوساکشن) به اندازه‌ی کم اما به نحو مؤثر به طوری که تا 70 درصد به مایع تامسنت کمتری نیاز است.
  • بیرون کشیدن بافت‌ها چربی کاملاً زنده
  • کاهش مدت زمان عمل و دوره‌ی نقاهت کوتاه‌تر
  • نیروی جریان آب قابل تنظیم است و بدین ترتیب می‌توان میزان خونریزی، هماتوم و تورم را کنترل کرده و کاهش داد.

تعداد درمان‌های مورد نیاز


توصیه می‌شود که برای بیشتر درمان‌های لاغری غیر تهاجمی، حداقل دو جلسه درمان را انجام داد تا بهترین نتایج ممکن به دست آید. با داشتن دو جلسه، احتمالاً تأثیرات هر یک از روش‌های اشاره شده در بالا، از جمله ناراحتی و عوارض جانبی، بهبود خواهد یافت. البته واضح است که نتیجه نهایی بیشتر به توقعات بیمار بستگی دارد، بنابراین برای هر فردی که به دنبال درمان‌های غیر تهاجمی است، ضروری است که انتظارات خود را واقع‌بینانه بررسی کند و در انتخاب نوع درمان، تمام جوانب را در نظر بگیرد.

مراجعه به یک درمان گر با سابقه و مجرب


مراجعه به یک درمان گر با سابقه و مجرب

هر کسی که به فکر انجام عمل زیبایی است باید به دنبال یافتن یک درمان گر مجرب و حرفه‌ای باشد. نشانه‌های بسیاری برای پزشکان معتبر وجود دارد، همچنین پرچم‌های خطر زیادی نیز هستند، همچون عناوین دهان پر و تجاری برای عمل‌های پیش و پا افتاده.

تخصص مشخص

زمینه‌های مختلف درمان‌های زیبایی مستلزم دارا بودن مهارت‌های متفاوتی است. پس به یاد داشته باشید که جراح یا درمان گر باید در همان زمینه‌ای که شما به دنبالش هستید، آموزش دیده و تجربه داشته باشد. پرسیدن سوالاتی درباره مدت زمان و تعداد دفعات انجام این عمل‌ها و همچنین محل و ماهیت آموزش‌هایی که وی دیده برایتان دورنمای خوبی را از توانایی پزشک ترسیم خواهد کرد.

شخصیت مناسب

باید با جراح پلاستیکی که انتخاب می‌کنید احساس راحتی کنید. آیا به نظرتان جراحی که انتخاب کرده‌اید اهداف و دغدغه‌های زیبایی شناختی شما را درک می‌کند؟ آیا به شما گوش می‌دهد و در حین جلسات مشاوره توصیه‌های هدفمند به شما ارائه می‌کند؟ آیا می‌توانید سوالات خود را از او بپرسید؟ تمامی این سوالات عوامل حیاتی در رضایت شما از تجربه متخصص و نتیجه نهایی درمان است.

ریکاوری مراقبت‌های پس از درمان کاهش چربی


ریکاوری مراقبت‌های پس از درمان کاهش چربی

جراح شما درباره مدت زمانی که باید صبر کنید تا بتوانید به سطح سابق کاری و فعالیتی خود بازگردید نکاتی را به شما خواهد گفت. پس از درمان، شما و همراهتان دستورالعمل مفصلی را درباره مراقبت‌های پس از جراحی دریافت خواهید کرد، از جمله اطلاعاتی درباره:

  • سوندها، در صورتی که کار گذاشته شده باشند.
  • علائم طبیعی که تجربه خواهید کرد.
  • هر گونه علائم بالینی مشکوک از عوارض جراحی

چند روز اول پس از درمان را باید کاملاً استراحت کنید. در صورت امکان بخش درمان شده بدن خود را بالاتر از سطح قلب قرار دهید. به یاد داشته باشید، نباید از آسپریم یا داروهای ضد التهاب خاصی استفاده کنید. به احتمال زیاد باید حتماً از لباس‌های مخصوص پس از جراحی استفاده کنید، اگر خیلی تنگ است به جراح خود را خبر دهید.

  • پس از درمان سیگار نکشید تا از سرفه کردن و خونریزی جلوگیری نمایید.
  • از کش آمدن، خم شدن به جلو و بلند کردن اجسام در طی چند روز اول پس از جراحی خودداری کنید. در بسیاری از موارد، بیمار می‌تواند در عرض ده روز یا کمتر فعالیت‌های نرمال خود را از سر بگیرد.
  • ناراحتی پس از درمان عموماً به سختی در حرکت محدود است و درد زیادی وجود نخواهد داشت. داروهای مسکن برایتان تجویز خواهد شد تا هرگونه ناراحتی در طی چند روز اول را کاهش دهد.
  • بیماری معمولاً می‌توانند چند روز پس از عمل کاهش چربی به سر کار بازگردند.
  • باید در اولین فرصت ممکن پس از عمل کاهش چربی شروع به حرکت کردن و راه رفتن کنید، تا تورم کاهش یافته و از لختگی خون در پاها پیشگیری شود.
  • هرچند، از تمرینات ورزشی پرفشار برای چهار تا شش هفته خودداری کنید، زیرا این تمرینات می‌تواند باعث حفظ غیرضروری مایعات در نواحی تحت درمان شود.

از آنجایی که فرآیند درمان تدریجی است، باید انتظار داشته باشید که حداقل چند ماه برای مشاهده یک تصویر دقیق از نتایج عمل کاهش چربی خود صبر کنید. برای شش تا نه ماه، شاید بازگشت 10 تا 15 درصدی تورم را با ورزش کردن یا فعالیت‌های شدید تجربه کنید. بسیار اهمیت دارد که طبق جدول زمان بندی به پزشک مراجعه کنید. جلسات پیگیری تا چند هفته ادامه خواهد داشت و سپس طبق وقفه‌های زمانی مشخص طی چند ماه باید به پزشک مراجعه کنید

 

سوالات رایج لاغری موضعی


چه مراقبت‌هایی بعد از لیپوماتیک و لیپوساکشن نیاز است؟

چه مراقبت‌هایی بعد از لیپوماتیک و لیپوساکشن نیاز است

از جای برش‌های جراحی در جایی که پزشک کانولا را  وارد کرده، احتمالاً تا چند روز مایعات به بیرون نشت کند.  در برخی موارد، پزشک احتمالاً یک لوله تخلیه را در بدن بیمار کار می‌گذارد تا مایعات را از زخم تخلیه نماید.

  1. برای فشرده نگاه داشتن پوست از بانداژهای مخصوص و تنگی استفاده می‌شود تا پوست را تحت فشار نگاه دارد. پزشک به شما خواهد گفت که چند روز باید از این بانداژها استفاده کنید، معمولاً تا چند هفته طبیعی است. برخی پزشکان این بانداژها را در اختیار بیمار قرار می‌دهند ولی برخی دیگر از پزشکان پیش از درمان، آدرس محلی که می‌توانید آنها را خریداری کنید به شما می‌دهند.
  2. هنگامی که اثر بیهوشی از بین رفت، احتمالاً اندکی درد داشته باشید. اگر درد شدید یا طولانی مدت بود، با پزشک خود تماس بگیرید. همچنین بعد از درمان اندکی قرمزی و تورم خواهید داشت. در برخی موارد، تورم تا هفته‌ها یا حتی ماه‌ها ادامه خواهد داشت. برای اطمینان حاصل کردن از طبیعی بودن درد و قرمزی پس از درمان با جراح خود تماس بگیرید.
  3. باید پیش از قرار گرفتن در معرض خورشید و حرارت حداقل شش هفته صبر کنید، این مورد شامل حمام آفتاب گرفتن نیز می‌شود زیرا احتمال تورم را افزایش می‌دهد.
  4. برای چهار تا شش هفته روی ناحیه تحت درمان پانسمان مخصوصی برای فشرده نگاه داشتن پوست استفاده می‌شود، تا تورم را کنترل کرده و انقباض پوست را بهبود بخشد.

نتایج عمل کاهش چربی موضعی چند وقت دوام خواهد داشت؟

نتایج عمل موضعی کاهش چربی از لحاظ علمی دائمی است زیرا سلول‌های چربی کاملاً برداشته می‌شوند. هرچند، شکل و انحنای بدن شما احیاناً تحت تأثیر افزایش وزن، پیری، بارداری، ژن‌های خانوادگی و عوامل مرتبط با شیوه زندگی قرار خواهد گرفت. تداوم انجام عادات سالم و همچنین حفظ یک وزن متعادل برای حفظ نتایج ضروری است. پس از عمل لاغری موضعی، اگر بخواهید به مصرف کالری‌های اضافی ادامه دهید، چربی دیگر در سلول‌هایی که برداشته شده‌اند ذخیره نخواهند شد بلکه در سایر نقاط بدن ذخیره می‌شوند. هیچ راهی وجود ندارد که بتوان پیش بینی کرد بدن چربی جدید را کجا ذخیره خواهد کرد. علاوه بر این، جراح تمام سلول‌های چربی را از ناحیه هدف برنمی‌دارد پس احتمال دارد با مصرف کالری اضافی اندازه مابقی سلول‌های چربی در ناحیه درمان شده، افزایش یابد.

هزینه لاغری قسمت‌های چاق بدن چقدر است؟

هزینه تکنیک‌های کاهش چربی نسبت به هر متخصصی متغیر است و همچنین در هر منطقه جغرافیایی فرق می‌کند. زیرا این درمان‌ها جزء درمان‌های زیبایی هستند، بیمه هزینه آنها را متقبل نمی‌شود. بسیاری از جراحان به بیماران خود طرح‌های تسهیلاتی را پیشنهاد می‌کنند تا آنها بتوانند از پس مخارج عمل برآیند.

آیا روش‌های مختلف لاغری موضعی عوارض دارد؟

پزشکان می‌گویند بلی، ولی عوارض بسیار نادر است. عوارض و خطرات مخصوص به مورد شما، در جلسه مشاوره مطرح خواهد شد. تمام عمل‌های جراحی خطر اندکی بهمراه خود دارند. برخی از عوارض محتمل تمام جراحی‌ها عبارتند از:

  • واکنش مضر به بیهوشی
  • ممکن است نیاز به حذف داشته باشد)
  • عفونت و خونریزی
  • تغییرات در حس لامسه
  • جای زخم
  • واکنش‌های آلرژیک
  • آسیب به بافت‌ها و ساختار زیرین
  • عدم رضایت از نتایج که ممکن است باعث انجام جراحی‌های دیگری شود.
مشاوره رایگان
× مشاوره در واتساپ