آدرس یوسف آباد (تهران ،میدان سلماس ، ضلع شرقی میدان،پلاک 21،واحد 1 کلینیک پوست و مو رازی)

روش‌های مختلف لاغری و آب‌کردن چربی شکم و پهلوها

فهرست مطالب

چاقی نامتعارف شکمی می‌تواند بر ظاهر شما تأثیر منفی بگذارد، به ویژه اگر بقیه نواحی بدن شما تناسب‌اندام داشته باشند. لباس‌هایی که به سایز شما می‌خورند، در ناحیه کمر تنگ می‌شوند و باعث برجستگی‌هایی در منطقه شکم و پهلو می‌شوند که به‌سختی قابل پنهان کردن هستند. به علاوه، چاقی شکم و پهلو می‌تواند به سلامتی شما آسیب برساند و خطر ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی را افزایش دهد. اما خبر خوب این است که روش‌های مختلف و مؤثری برای لاغری و کاهش چربی شکم و پهلو وجود دارند. روش‌هایی مانند لیپوساکشن، لیپوماتیک، کویتیشن و سایر روش‌ها می‌توانند به زنان و مردان در کاهش چربی‌های سرسخت شکمی کمک کنند.

اگر دارای اضافه‌وزن زیادی نیستید، اما از چاقی مفرط شكم و پهلوها رنج می‌برید، زمان آن رسیده که برای رهایی از آن قدمی بردارید. چاقی شکمی موجب تنگی لباس‌ها می‌شود. چربی داخل ناحیه شکم چربی احشایی نیز نامیده می‌شود، و بسیار مضر می‌باشد. متخصصین کلینیک زیبایی رازیدر طول مشاوره در مورد گزینه‌های لاغری و آب‌کردن چربی شکم و پهلو با شما گفتگو می‌کنند. اگر رژیم غذایی و ورزش به‌تنهایی قادر به ایجاد فرم بدنی دلخواه شما نبوده‌اند، زمان آن رسیده که روش‌های دیگر را امتحان کنید. آن دسته از چربی‌ها که علیرغم تمام تلاش‌های شما به‌سادگی از بین نمی‌روند، در نهایت با به‌کارگیری روش‌هایی چون لیپولیز، کرایولیپولیز و جراحی شکم و پهلوها قابل آب‌کردن هستند. برای آشنایی بیشتر با روش‌های لاغری شکم و پهلوها می‌توانید اطلاعات بیشتر را از طریق تماس با شماره‌های 0218833325902188334029 دریافت کنید. همکاران ما آماده ارائه خدمات مشاوره یا رزرو نوبت برای شما هستند.

 

علل چاقی شکمی


گذشته از اضافه‌وزن، پاره‌ای از عوامل دیگر نیز می‌تواند به چاقی شکمی منجر شود. با افزایش سن، مردان و زنان در معرض چاقی ناحیه میانی بدن قرار می‌گیرند. بارداری نیز می‌تواند موجب ایجاد شکاف در عضله لینا‌آلبا که مرکز شکم  را به دو نیم تقسیم می‌کند، شده و به ایجاد شكمی گرد و برآمده منجر گردد. علل دیگر چاقی شکمی عبارت‌اند از:

  • وضعیت بدنی نامناسب
  • سبک زندگی بی‌تحرک
  • استرس
  • رژیم غذایی سرشار از چربی اشباع‌شده و کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده
  • نفخ
  • تغییرات هورمونی

روش‌های بدون جراحی برای آب‌کردن شکم و پهلوها 


مزوتراپی

مزوتراپی لاغری رایج‌ترین روش آب‌کردن رسوبات سرسخت چربی زیرپوست و لاغری شکم است. منطق استفاده از مزوتراپی در کاهش وزن این است كه محلول تزریق‌شده موجب حل رسوبات چربی می‌گردد. درمان شامل مجموعه‌ای از میکرو تزریق‌ها با استفاده از یک سوزن بسیار نازک است که سلول‌های پوستی در لایه میانی پوست را هدف قرار می‌دهد. مواد تشکیل‌دهنده فعال که به‌منظور ایجاد تأثیرات مورد نظر با دقت بسیار انتخاب‌شده‌اند، به‌طور مستقیم در محل مورد نیاز تزریق می‌شوند. این تزریقات گردش خون و سوخت‌وساز بدن را بالابرده و به شکستن سلول‌های چربی منجر می‌شود. به‌طور معمول در جلسه سوم یا چهارم شما یک تفاوت قابل ‌توجه را احساس خواهید کرد. پوست به‌تدریج صاف‌تر، سفت‌تر می‌گردد.

کرایولیپولیز

بزرگ‌ترین مزیت کرایولیپولیز غیرتهاجمی بودن و دوره بهبودی کوتاه آن می‌باشد. این روش در مطب و بدون استفاده از داروهای مسکن انجام می‌شود. اگر چه یک کشش شدید اولیه ناشی از مکش دستگاه وجود دارد، اما خنک‌سازی به‌سرعت انجام می‌گیرد و بیمار در ادامه درمان کاملاً احساس راحتی می‌کند. طول مدت انجام این روش در هر ناحیه از بدن یك ساعت است. این روش در ناحیه میانی شکم، پهلوها و پشت سینه‌ها بهترین نتایج را در پی خواهد داشت.

کرایولیپولیز در لغت به معنای لاغری موضعی است،‌ چیزی که دراز و نشست به‌تنهایی قادر به انجام آن نیست. این‌ روش یك گزینه بسیار عالی به شمار می‌رود، زیرا دوره بهبودی آن بسیار کوتاه می‌باشد، بدین معنا که بلافاصله پس از درمان می‌توانید تمرینات ورزشی، فعالیت‌های کاری و دیگر فعالیت‌ها را از سر بگیرید. این درمان، آن‌گونه كه انتظار می‌رود، یک چراغ سبز برای پرخوری و بی‌تحرکی نمی‌باشد. بیماران دارای چربی‌های وسیع، شکم‌های برآمده با چربی داخل شكمی، و افرادی كه دارای پوست اضافه در ناحیه شكم و پهلوها می‌باشند، نمی‌توانند به‌خوبی از کرایولیپولیز بهره‌مند شوند.

کویتیشن

روش اولتراسوند کویتیشن از امواج رادیویی و اولتراسوند برای کاهش سلول‌های چربی، سلولیت و لاغری شکم بدون تأثیر بر سایر اندام‌ها و سلول‌های مجاور استفاده می‌کند. در این روش، سلول‌های چربی با استفاده از امواج فشرده و فراصوتی شکسته می‌شوند و سپس به طور طبیعی توسط سیستم گوارشی بدن پردازش می‌شوند. مزیت این روش نسبت به روش‌های جراحی کاهش وزن، عدم وجود درد، زخم، خونریزی، خطر عفونت و عارضه مربوط به جراحی است.

در این روش، یک تکنسین از یک دستگاه دستی با قدرت فشار صوتی پایین برای انتقال امواج فشرده به پوست استفاده می‌کند. این امواج فشرده، حباب‌های کوچکی را در پوست شکل می‌دهند که به یکدیگر برخورد کرده و در نهایت منفجر می‌شوند. انفجار حباب‌ها باعث تولید امواج فشاری می‌شود که در فرآیندی به نام کویتیشن، موجب “نشت” محتوای سلول‌های چربی می‌شود. مواد زائد سپس از طریق کبد پردازش می‌شوند و از طریق تعرق و دفع گوارشی از بدن خارج می‌شوند.

لیزر لیپولیز 

لیزر لیپولیز روش درمانی نوینی است که از درمان لیزر برای آب‌کردن دائم بافت سرسخت چربی شکم و پهلوها که به رژیم غذایی و ورزش مقاوم هستند، ‌استفاده می‌کند. درمان تحت یک بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و نتایجی سریع، ایمن و مؤثر با حداقل ناراحتی، کبودی به دست می‌دهد. یک کانولای بسیار کوچک (تقریباً ا میلی‌متر) حاوی یک لیزر فیبر نوری، که برای هدایت لیزر استفاده می‌شود، به بافت چربی اضافی زیرپوست وارد می‌شود. لیزر سلول‌های چربی را آب كرده و چربی مایع را آزاد می‌کند که به‌راحتی و به‌صورت ایمن توسط فرآیندهای طبیعی بدن جذب می‌شود.

پوشیدن لباس‌های خاص به‌منظور  فشرده‌سازی ناحیه درمان توصیه می‌شود. اولین چکاب یک هفته پس از درمان انجام خواهد شد و تمامی پانسمان‌ها برداشته‌ می‌شود. چکاب بعدی چهار هفته پس از درمان صورت می‌گیرد.

لیپوماتیک برای آب‌کردن شکم

 لیپوماتیک نوعی از لیپوساکشن است که تحت بی‌حسی موضعی و با آسیب بسیار اندک به بافت‌های مجاور انجام می‌شود. این فرم از لیپوساکشن که از میزان تهاجم کمتر و سرعت بیشتر برخوردار است، با استفاده از یک میله نوسانی فاقد حرارت و لیزر به آب‌کردن ایمن و ساده چربی بدن و پهلوها با خونریزی کمتر و بهبود سریع‌تر می‌پردازد. پزشک پس از اعمال یك بی‌حسی موضعی خفیف، از یک میله کانولای ارتعاشی منحصربه‌فرد برای شكستن و آب‌کردن چربی‌ها استفاده می‌کند. این روش عملاً بدون درد است.

اگرچه یكی از مشخصه‌های قابل‌توجه لیپوماتیك برخورداری از دوره بهبودی سریع است، اما هر بیمار واکنشی متفاوت به درمان نشان می‌دهد. برخی از بیماران در همان روز درمان به فعالیت‌های شغلی خود بازمی‌گردند و برخی دیگر به زمانی اندک برای بهبودی نیاز دارند. با کاهش تورم و سازگاری پوست با فرم جدید خود، بیماران به‌طور روزانه شاهد نتایج بهبودی خود هستند. بهبودی کامل فقط چند هفته طول می‌کشد.

لیپوساکشن برای لاغری شکم

گزینه بعدی برای فرم‌دهی به بدن و لاغری و آب‌کردن شکم لیپوساکشن است. لیپوساکشن با ایجاد برش‌های کوچک و با استفاده از یک کانولای مکش به آب‌کردن چربی می‌پردازد. با این‌حال لیپوساکشن یک روش کاهش وزن به شمار نمی‌رود و اگر چه از طریق ایجاد برش‌های کوچک انجام می‌گیرد، قطعاً روشی تهاجمی به شمار می‌رود. به‌کارگیری تکنیک‌های جدید، لیپوساکشن را به روشی راحت‌تر، مؤثرتر و با عوارض کمتر مبدل ساخته است.

پس از درمان بیمار به مدت چند هفته از یك لباس مخصوص استفاده می‌کند. دوره بهبودی از فردی به فرد دیگر و در هر ناحیه از بدن متفاوت است، اما حتی در کوچک‌ترین نواحی درمان شده نیز مشهود می‌باشد. بازگشت به فعالیت‌های کامل به‌طورکلی پس از چند هفته امکان‌پذیر است. لیپوساکشن در بیمارانی که دارای پوست اضافی هستند، یک انتخاب ضعیف به شمار می‌رود. بیماران دارای پوست اضافه و حجم ضعیف پوست، نمی‌توانند از روش‌های حذف چربی بدون برش پوست منتفع شوند.

جراحی برای لاغری شکم و پهلوها 

جراحی ابدومینوپلاستی به عنوان گزینه آخر برای از بین بردن پوست اضافی در منطقه شکم و پهلوها استفاده می‌شود. این روش معمولاً با لیپوساکشن پهلوها همراه است تا به بدن شکل و فرم داده شود. یکی از مزایای قابل مشاهده این روش، ایجاد یک جدار شکمی محکم و برداشتن پوست و چربی اضافی است. مدت زمان عمل جراحی شکم به وابستگی به ظاهر و وضعیت بیمار در هر منطقه از بدن متفاوت است و معمولاً بین یک تا پنج ساعت طول می‌کشد. در ابتدا، یک برش صحیح در بالای منطقه استخوان شرمگاهی ایجاد می‌شود. این برش به صورت افقی در پایین شکم و گاهی به اطراف کمر امتداد می‌یابد. سپس پوست از بافت عضلانی جدا شده و پوست اضافی برداشته می‌شود. بافت عضلانی شکم تنگ‌تر می‌شود و یک شکم محکم و با فرم و خط کمر ایجاد می‌شود. در پایان، برش بسته می‌شود و پوست در محل خود دوخته می‌شود. گاهی اوقات، برای بهبود نتایج، نیاز به یک برش اضافی در اطراف ناف وجود دارد. برخی از نقاط ضعف این روش شامل هزینه بالا، درد، ایجاد اسکار (جای زخم)، عوارض بیهوشی و دوره بازیابی طولانی است. عموماً دوره بازیابی این روش حدود چهار تا شش هفته طول می‌کشد، اگرچه برگشت به کار و فعالیت‌های روزمره نیاز به مدت زمان بیشتری دارد.

مشاوره رایگان
× مشاوره در واتساپ