آدرس یوسف آباد (تهران ،میدان سلماس ، ضلع شرقی میدان،پلاک 21،واحد 1 کلینیک پوست و مو رازی)

دلایل سفیدی مو

فهرست مطالب

تولید ملانین، که رنگدانه‌های مو را ایجاد می‌کند، نیازمند آنزیم‌های خاصی است که در سلول‌های رنگدانه‌ای مو وجود دارند. این آنزیم‌ها بر اساس تفاوت‌هایشان در فرآیند تولید ملانین، نوع مختصی از آن را تولید می‌کنند و باعث ایجاد رنگهای متفاوت در مو می‌شوند. زمانی که سلول‌های رنگدانه‌ای مو به طور کامل از رنگدانه خالی شوند، مو سفید می‌شود و اگر تعداد ملانین در یک تار مو کمتر از حالت عادی باشد، مو به رنگ خاکستری یا نقره‌ای تبدیل می‌شود.

تغذیه مناسب نیز می‌تواند در به تاخیر انداختن سفیدی مو موثر باشد، به توصیه متخصصان تغذیه. مصرف میوه‌هایی مانند سیب با پوست، گلابی با پوست، هلو با پوست و سایر میوه‌هایی که غنی از فلزاتی مانند منگنز و مس هستند، می‌تواند مفید باشد. این مواد مغذی می‌توانند به تأخیر انداختن سفیدی مو کمک کنند. همچنین، عواملی مانند افزایش تعداد گلبول‌های سفید در خون، رژیم غذایی نامناسب و کمبود آهن و سیگار نیز نقشی در سفیدی زودرس مو دارند.

توصیه‌های تغذیه‌ای عبارتند از:

  • مصرف پروتئین‌های غنی از آهن، زیرا پروتئین برای رشد تمامی سلول‌ها، از جمله سلول‌های مو، ضروری است.
  • مصرف منابع غنی آهن که به تولید گلبول‌های قرمز خون کمک کرده و در انتقال اکسیژن به فولیکول‌های مو و سایر مناطق بدن نقش دارند.
  • رژیم غذایی غنی از روی را فراموش نکنید، زیرا روی به رشد و بازسازی بافت‌ها کمک می‌کند. مواد غذایی مانند ماهی‌ها، ذرت و خامه منابع غنی روی هستند.
مشاوره رایگان
× مشاوره در واتساپ