آدرس یوسف آباد (تهران ،میدان سلماس ، ضلع شرقی میدان،پلاک 21،واحد 1 کلینیک پوست و مو رازی)

خدمات تزریق بوتاکس

فهرست مطالب

برای رفع عوارض پیری، تزریق بوتاكس  به کار می‌رود. پیری همراه با ظهور چین و چروک در صورت است که معمولاً آزاردهنده هستند. این چین و چروک‌ها به دلایل مختلفی ایجاد می‌شوند، از جمله افزایش سن، آسیب اشعه آفتاب، اثر جاذبه زمین و انقباض عضلات صورت. چین و چروک‌های بین ابرو، اطراف دهان و پیشانی به ویژه مورد توجه بیماران هستند. این چین و چروک‌ها در اصل ناشی از انقباض عضلات سطحی صورت هستند.

با  تزريق بوتاكس، می‌توان این چین و چروک‌ها را درمان کرد، به علاوه چین‌های اطراف چشم و باندهای گردن نیز قابل درمان هستند. بوتاکس یک سم است که از نوع A باسیل کلستریدیوم بوتولینوم تغییر یافته و خالص شده است و برای استفاده پزشکی استفاده می‌شود.

این سم با بی‌حس کردن عضلات، از انقباض آنها جلوگیری می‌کند تا چین و چروک‌ها ایجاد نشود.

در این روش، بوتاکس با استفاده از سوزن‌های بسیار نازک و سطحی تزریق می‌شود. زمان تزريق بوتاكس حدود ده دقیقه طول می‌کشد، اما اثر آن دو تا سه روز پس از تزریق قابل مشاهده است. به همین دلیل، نباید با انگشت فشاری روی منطقه تزریق وارد کرد یا در چهار ساعت اول پس از تزریق خوابید. این حرکات ممکن است باعث پخش بوتاکس به مناطق دیگر شده و اثرات نامطلوبی را به وجود آورند. بهتر است پس از تزریق، عضلات منطقه تزریق را تا حد امکان تنگ کنیم تا جذب بوتاکس بیشتر شود و اثربخشی آن بهتر باشد.

اثر بوتاکس دائمی و همیشگی نیست و بسیاری از بیماران باید هر چند ماه یکبار تزریق بوتاکس را تجدید کنند. در نتیجه تزریق‌های مکرر، عضلات عادی می‌شوند و بنابراین فاصله بین تزریق‌ها بیشتر می‌شود و در نهایت به مرور زمان، نیازی به تزریق بوتاکس نخواهد بود. تزریق بوتاکس بی‌خطر است، اما ممکن است در اثر این تزریق، پلک کمی پایین بیفتد. این وضعیت موقتی است و به طور کلی تا دو تا سه هفته طول می‌کشد. دوبینی نیز از جمله عوارض بسیار نادر است و در صورت بروز، معمولاً دردی شدید و قابل پیگیری ندارد.

مشاوره رایگان
× مشاوره در واتساپ