آدرس یوسف آباد (تهران ،میدان سلماس ، ضلع شرقی میدان،پلاک 21،واحد 1 کلینیک پوست و مو رازی)

جوانسازی و لیفت گردن؛رفع شلی و افتادگی پوست گردن

فهرست مطالب

“افتادگی پوست گردن یا تشکیل چین و چروک در آن می‌تواند یکی از نشانه‌های اصلی پیری و بالا رفتن سن باشد، حتی در شرایطی که فرد هنوز چهره‌ای جوان دارد. با این حال، بسیاری از افراد به وضعیت ظاهری گردن خود بی‌توجهی می‌کنند و با تمرکز بر حفظ شرایط ظاهری پوست صورت، باعث می‌شوند گردن آن‌ها سریع‌تر از شرایط عادی به مشکلات ناشی از پیری دچار شود. همچنین، تغییر وزن نیز می‌تواند تأثیر قابل توجهی در وضعیت ظاهری گردن داشته و باعث ایجاد نشانه‌های پیری زودرس در این ناحیه شود. با این حال، امروزه روش‌های متعددی برای جوانسازی پوست گردن وجود دارد.”

شل شدن پوست، ضعیف شدن عضلات و جمع شدن بافت چربی در پوست زیر ناحیه چانه و خط فک می‌تواند باعث ایجاد ظاهر نامناسب برای گردن و نیز تشکیل غبغب برای فرد شود. متخصصین کلینیک تخصصی پوست و موی رازی با در نظر گرفتن این شرایط بیان می‌کنند: «در صورتی که به دنبال پوست گردن کشیده‌تر و خط فک جوان‌تر و جذاب‌تر هستید، می‌توانید از روش‌های درمان زیبایی متعدد به این منظور استفاده کنید.» در صورتی که از ظاهر گردن خود ناراضی بوده و به دنبال اصلاح مشکل خود می‌باشید، لطفاً از طریق شماره‌های 0218833325902188334029 با ما تماس گرفته و هماهنگی لازم را برای جلسه مشاوره با متخصصین ما انجام دهید.

 

جوان‌سازی گردن


معمولاً افراد از وضعیت سلامت پوست صورت خود مراقبت کرده ولی دقت مناسب به این شرایط در ارتباط با پوست گردن خود ندارند. به این ترتیب این افراد به زودی متوجه می‌شوند تفاوت بین ظاهر پوست صورت و گردن باعث ایجاد مشکلات خاص برای آن‌ها شده و نکات زیادی را درباره سن آن‌ها بازگو می‌نماید. به هر حال، متخصصان زیبایی می‌توانند از روش لیفت گردن برای اصلاح افتادگی عضلات، شل شدن پوست، و نیز رفع چین و چروک‌های ایجاد شده در ناحیه گردن استفاده کنند.

امروزه روش‌های مختلف برای جوان‌سازی پوست گردن وجود دارد. در هر حالت، این روش‌ها به منظور کاهش سطح چربی در ناحیه گردن و نیز رفع افتادگی پوست و ضعیف شدن عضلات طراحی شده‌اند. در حقیقت این علائم بطور عادی در نتیجه شرایط ارثی یا فرآیند افزایش سن برای افراد مختلف ایجاد می‌شوند. توجه داشته باشید در بسیاری از مواقع عمل جراحی لیفت گردن به همراه لیفت صورت، مینی لیفت، یا برجسته‌سازی چانه برای بیمار انجام می‌شود تا به این ترتیب دستیابی به بهترین نتایج ممکن از طریق این درمان امکان‌پذیر گردد. در حقیقت این روش‌ها تکمیل کننده نتایج لیفت گردن بوده و در عمل می‌توانند برای صاف شدن پوست و ایجاد ظاهر مناسب برای ناحیه بالا و پایین گردن مورد استفاده قرار گیرند. سایر روش‌های قابل استفاده به همراه لیفت گردن عبارت از لیپوساکشن، لیفت با نخ، تزریق بوتاکس و تزریق ژل هستند.

روش‌های مختلف جوان‌سازی گردن


روش‌های مختلف قابل استفاده برای جوان‌سازی گردن به شرح زیر هستند:

تزریق ژل به گردن برای جوان‌سازی آن

خطوط افقی پوست گردن در نتیجه حرکت‌های گردن با گذشت زمان ایجاد می‌شوند. به هر حال، یک روش درمان موثر برای از بین بردن این خطوط استفاده از تزریق ژل است. در این شرایط با توجه به اندازه خطوط ایجاد شده، از یک ژل مناسب برای پر کردن این خطوط استفاده می‌شود. امروزه پزشکان از مجموعه متنوعی از ژل‌ها با توجه به نیازها و اهداف درمانی بیمار و نیز ارزیابی آن‌ها از شرایط موجود استفاده می‌کنند. به این ترتیب امکان دستیابی به نتایج مورد نظر بیمار به بهترین نحو فراهم خواهد شد.

 روش درمان

تزریق ژل اغلب با استفاده کرم بی‌حسی موضعی بر روی پوست شروع می‌شود. به این ترتیب می‌توان ژل مورد نظر را با راحتی به ناحیه گردن بیمار تزریق کرد. مدت زمان لازم برای تزریق ژل به مقدار ژل مورد نیاز و نیز ناحیه تحت درمان بستگی دارد، اما معمولاً طول مدت این درمان در حدود 15 تا 30 دقیقه می‌باشد. تاثیرات ناشی از این درمان بلافاصله پس از تزریق ژل قابل مشاهده است، هر چند معمولاً مقداری ورم و قرمزی پس از درمان در نواحی تزریق ژل ایجاد می‌شود. به هر حال این عوارض در شرایط عادی با گذشت 2 روز به خودی خود برطرف خواهند شد.

پس از درمان، بیمار می‌تواند از لوازم آرایشی در ناحیه گردن برای پنهان کردن عوارض درمان همچون ورم و قرمزی استفاده کرده و به محل کار خود باز گردد. در این زمان به فرد توصیه می‌شود از انجام فعالیت‌های شدید به منظور پیشگیری از عوارض بعدی خودداری نماید. نتایج حاصل از تزریق ژل بلند مدت بوده و بیش از یک سال ادامه پیدا می‌کند. پس از درمان معمولاً از بیمار خواسته می‌شود با گذشت 2 هفته با پزشک معالج خود ملاقات کند تا فرآیند بهبودی وی تحت نظارت قرار گرفته و از دستیابی به بهترین نتایج ممکن پس از تزریق ژل اطمینان حاصل گردد.

لیفت گردن با تزریق بوتاکس

“لیفت گردن با استفاده از تزریق بوتاکس، یک روش غیرجراحی است که می‌تواند مشکلات ظاهری گردن را با تزریق مقدار کمی بوتاکس به عضلات این منطقه حل کند. در این روش، پزشک معالج با تزریق بوتاکس به عضلات هدف، آنها را ریلکس می‌کند. نتیجه این درمان شامل سفت شدن پوست، کاهش خطوط و چین و چروک‌های موجود در گردن و همچنین صاف شدن پوست و جوانسازی این منطقه است.”

روش درمان

قبل از درمان پزشک از کرم بی‌حسی موضعی بر روی پوست ناحیه تحت درمان استفاده می‌کند تا به این ترتیب بیمار در طول درمان حداقل درد و ناراحتی را داشته باشد. در ادامه از سوزن‌های بسیار ریز برای تزریق مقادیر مشخص بوتاکس و فلج کردن عضلات مختلف در ناحیه گردن به منظور از بین بردن چین و چروک و خطوط ایجاد شده در این ناحیه از بدن استفاده خواهد شد.

با وجودی که تزریق بوتاکس عمدتاً برای صاف کردن چین و چروک‌ها و خطوط ریز ایجاد شده بر روی پوست استفاده می‌شود، این درمان می‌تواند مزایای ظاهری متعدد برای ناحیه گردن به همراه داشته باشد. توجه داشته باشید تزریق بوتاکس برای افراد زیر 18 سال مجاز نیست. همچنین برای استفاده از این روش لازم است با پزشک متخصص ملاقات و مشورت شود.

تزریق بوتاکس معمولاً یک روش درمان بسیار بی‌خطر برای افراد در نظر گرفته می‌شود، اما این درمان می‌تواند عوارض جانبی احتمالی نادر برای بیمار به همراه داشته باشد. عوارض جانبی احتمالی این درمان شامل سردرد، علائم شبیه به سرماخوردگی، احساس کسالت، و حالت تهوع (استفراغ) است.

لیپوساکشن گردن

این درمان می‌تواند بطور خاص برای بهبود ظاهر گردن افراد مورد استفاده قرار گیرد. در طول لیپوساکشن گردن، از بی‌حسی موضعی برای بیمار استفاده می‌شود. به این منظور یک شکاف کوچک در ناحیه زیر چانه ایجاد شده و از طریق این شکاف بافت چربی از زیر پوست خارج می‌گردد. علاوه بر این پزشک ممکن است برای دستیابی به نتایج مورد نظر خود با برش در عضلات گردن، آن‌ها را با نخ بخیه به یکدیگر متصل نماید. هنگامی که نتایج مورد نظر بیمار فراهم شد، شکاف‌های ایجاد شده برای درمان با نخ بخیه بسته خواهند شد.

فرآیند بهبودی

فرد می‌تواند در همان روز درمان به خانه باز گردد. در این زمان معمولاً به بیمار توصیه می‌شود برای مدت 1 هفته پس از لیپوساکشن استراحت کرده و پس از این مدت فعالیت‌های عادی خود را دوباره شروع نماید. بخیه‌های استفاده شده برای لیپوساکشن با گذشت 1 هفته کشیده می‌شوند و فرآیند بهبود جای زخم پس از درمان به صورتی است که جراحت‌های پوستی معمولاً برای سایر افراد قابل تشخیص نمی‌باشد. در این زمان پزشک از ارائه توصیه‌های لازم در ارتباط با مراقبت‌های پس از جراحی به بیمار مطمئن خواهد شد.

لیفت گردن

قبل از جراحی، توصیه‌های کامل در ارتباط با اقدامات مورد نیاز پس از جراحی در اختیار فرد قرار گرفته و فرآیند بهبودی و مراحل گام به گام آن در طول فرآیند برای بیمار تشریح می‌شود. لیفت گردن در حالت بی‌هوشی کامل بر روی بیمار انجام می‌شود. به این منظور شکاف‌های مورد نیاز در ناحیه پشت گوش‌ها ایجاد شده (مشابه شرایط لیفت صورت) و از این طریق موقعیت بافت‌های گردن اصلاح شده و پوست اضافی آن حذف می‌گردد. علاوه بر این در هنگام استفاده از این روش امکان سفت کردن عضلات ضعیف گردن از طریق ایجاد یک شکاف 2 تا 3 سانتی‌متری زیر چانه وجود خواهد داشت. طول مدت لازم برای این درمان در حدود 1 تا 3 ساعت بوده و این زمان به شرایط خاص بیمار بستگی دارد.

پس از لیفت گردن چه انتظاری از شرایط درمان وجود دارد؟

پس از عمل جراحی لیفت گردن بیمار می‌تواند در همان روز به خانه باز گردد. پس از جراحی معمولاً بیمار به مدت تقریباً 3 ساعت در بخش ریکاوری باقی مانده و در پایان روز از بیمارستان مرخص می‌شود. در پایان هفته اول پس از جراحی، نخ‌های بخیه بیمار کشیده می‌شوند و اکثر افراد می‌توانند فعالیت‌های عادی خود را با گذشت 2 هفته از این جراحی دوباره شروع نمایند.

لیفت گردن با نخ

“لیفت با نخ، یک روش درمانی موثر و بدون خطر برای افراد است که می‌تواند نتایج ظریف و طبیعی را برای گردن به ارمغان آورد. این تکنیک به پزشک امکان می‌دهد ظاهر جوان و جذابی را برای فرد به ارمغان بیاورد و در عین حال وضعیت ظاهری طبیعی گردن را حفظ کند. لازم به ذکر است که لیفت با نخ نمی‌تواند به عنوان جایگزین لیفت صورت استفاده شود. در واقع، لیفت با نخ یک روش نوآورانه با سطح تهاجم کم است که امکان دستیابی به نتایج مشابه لیفت صورت را برای فرد فراهم می‌کند.”

لیفت با نخ چگونه انجام می‌شود؟

در لیفت با نخ از نخ‌های جراحی بسیار کوچک (پلی‌پروپیلن) برای لیفت گردن و رفع افتادگی پوست در ناحیه ابرو، گونه‌ها، صورت و گردن استفاده می‌شود. به این منظور نخ‌ها به صورت دقیق به موقعیت‌های خاص پوست وارد شده و گره زده می‌شوند. علاوه بر این در این روش پوست اضافی از ناحیه جلوی گوش و پشت گوش برداشته خواهد شد.

بهبودی

هنگامی که لیفت با نخ توسط افراد متخصص بر روی بیمار انجام شود، این درمان بسیار بی‌خطر خواهد بود. در این شرایط خطرات و عوارض درمان در موارد نادر مشاهده شده و به سادگی قابل اصلاح است. در این شرایط با توجه به تخصص جراح و میزان تحمل فرد، ممکن است مقداری کبودی، ورم و گودی در ناحیه تحت درمان ایجاد شود. به هر حال این شرایط به خودی خود با گذشت چند روز برطرف خواهد شد.

مشاوره رایگان
× مشاوره در واتساپ