آدرس یوسف آباد (تهران ،میدان سلماس ، ضلع شرقی میدان،پلاک 21،واحد 1 کلینیک پوست و مو رازی)

تزریق ژل و فیلر به صورت و بدن؛مزایا،عوارض و هزینه

تزریق ژل و فیلر به صورت و بدن

فهرست مطالب

با پیشرفت سن، بافت چربی زیر پوست و روی استخوان تحلیل می‌شود و این وضعیت منجر به فرورفتگی در ناحیه صورت، افتادگی بافت و ایجاد چین و چروک در پوست می‌شود. اما امروزه، با استفاده از ژل‌های پرکننده، می‌توان این مشکلات را در بافت نرم بهبود بخشید و آن را به حالت طبیعی بازگرداند. همچنین، استفاده از این ژل‌ها قادر است چین و چروک‌های سطحی روی پوست را صاف کند.

برخلاف روش‌های تزریق مورد استفاده برای رفع چین و چروک، استفاده از ژل‌های پرکننده باعث تغییر و آسیبی به حرکت‌های کامل صورت پس از تزریق نمی‌شود. به این ترتیب، با استفاده دقیق از این روش، می‌توان ظاهری طبیعی، جوان و شاداب را به دست آورد.

بدین ترتیب، استفاده از ژل‌های پرکننده برای اصلاح بافت نرم و بازگرداندن آن به حالت طبیعی، و همچنین برای صاف کردن چین و چروک‌های سطحی پوست، روشی موثر و مناسب است که به وجود ظاهری طبیعی و جوانانه بدون تغییرات و آسیب در حرکت‌های صورت منجر می‌شود.

تزریق ژل و فیلر به صورت و بدن

متخصصین زیبایی در کلینیک تخصصی پوست و مو رازی اعتقاد دارند، تزریق ژل بهترین روش برای از بین بردن خطوط عمیق ایجاد شده بر روی پوست است. استفاده از این روش به معنی عدم نیاز به استفاده از روش‌های جراحی برای دستیابی به نتایج مورد نظر در ارتباط با صاف کردن خطوط بین ابروها، خطوط اطراف دهان، یا حتی اصلاح افتادگی خط فک می‌باشد. در صورتی که چین و چروک صورت و بدنتان شما را ناراحت و آزرده خاطر می‌کند و نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد روش‌های درمانی دارید، حتماً با متخصص کلینیک مشورت کنید. می‌توانید برای دریافت مشاوره یا رزرو نوبت با شماره‌های 02188333259 02188334029 تماس حاصل نمایید.

ژل چیست؟


 ژل پرکننده یک نوع ماده مرطوب کننده است که در هنگام تزریق به زیر سطح پوست می‌تواند حجم طبیعی پوست را بازیابی نماید. معمولاً پزشکان به این منظور فقط از ژل‌هایی استفاده می‌کنند که از یک نوع پروتئین طبیعی به نام گلیکوزآمینوگلیکان گرفته می‌شود. این پروتئین به صورت طبیعی در پوست انسان وجود دارد. در حقیقت، این پروتئین لایه ژله‌ای کره چشم را تشکیل می‌دهد. به همین خاطر، ژل‌های پرکننده به خوبی توسط بدن قابل تحمل هستند.  توجه داشته باشید ژل فیلر به سادگی از طریق تزریق یک نوع آنزیم خاص تجزیه شده و به این ترتیب امکان از بین بردن تاثیر آن در طول یک شب وجود دارد. به این ترتیب با توجه به ایمنی و قابلیت بازگشت نتایج حاصل از تزریق ژل، این روش بطور گسترده به عنوان یک درمان ضد پیری شناخته شده و به افراد امکان می‌دهد از آن به عنوان یک روش جایگزین برای عمل جراحی استفاده نمایند.

چگونه تزریق ژل می‌تواند به رفع مشکلات پوستی کمک کند؟


 تزریق ژل فیلر عملکرد بسیار خاص داشته و متفاوت از سایر روش‌های درمان زیبایی موجود است. به این ترتیب در این روش یک ماده طبیعی یا مصنوعی بطور مستقیم در ناحیه هدف تزریق می‌گردد. امروزه می‌توان از تزریق ژل برای رفع مشکلات زیر استفاده کرد:

خطوط اخم

خطوط اخم

 در این شرایط ژل پرکننده به ناحیه بین ابروها برای ایجاد برآمدگی و پر کردن خطوط اخم ثابت تزریق می‌شود. در حقیقت تزریق ژل پرکننده احتمالاً بهترین روش برای رفع این مشکل در زمانی است که خطوط اخم حتی در زمان ناراحت یا عصبانی نبودن فرد نیز در ناحیه بین ابروهای وی قابل مشاهده باشد.

خطوط امتداد یافته از گوشه بینی به سمت دهان

خطوط امتداد یافته از گوشه بینی به سمت دهان

استفاده از مقدار کمی ژل می‌تواند از عمیق شدن خطوط و چین و چروک‌های ایجاد شده اطراف دهان کمک کرده و نیز خطوط ایجاد شده را نیز تا حدودی کاهش دهد.

خط فک

خط فک

تزریق ژل می‌تواند حجم از بین رفته در ناحیه فک را بازیابی کرده و برای جوان‌سازی و شادابی مجدد صورت مورد استفاده قرار گیرد. به این ترتیب امروزه پزشکان از تزریق ژل به خط فک و چانه برای ایجاد یک ظاهر طبیعی به منظور جوان‌سازی و بهبود ظاهری شرایط صورت استفاده می‌کنند.

حجیم و برجسته کردن گونه

حجیم و برجسته کردن گونه

تزریق ژل در واقع بهترین روش برای اهداف زیبایی بوده و می‌تواند تغییرات ظریف در ظاهر گونه‌های فرد ایجاد کند. در حقیقت با افزایش سن، فرد با مقداری کاهش حجم و چربی در ناحیه صورت خود مواجه شده و این شرایط می‌تواند باعث ایجاد فرورفتگی و گودی در نواحی مختلف صورت همچون گونه‌ها شود.

حجیم کردن لب‌ها

حجیم کردن لب‌ها-

بسیاری افراد از ژل‌های فیلر برای تغییر شکل و افزایش حجم لب‌های خود استفاده کرده و از این طریق بدون نیاز به عمل جراحی می‌توانند از مزایای ظاهری ناشی از برجسته و قلوه‌ای شدن لب‌های خود بهره‌مند گردند.

خطوط پیشانی

خطوط پیشانی

ژل‌های پرکننده اغلب برای درمان خطوط ایجاد شده در ناحیه پیشانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. به این ترتیب تزریق ژل می‌تواند بخش عمده‌ای از خطوط پیشانی را از بین برده و بطور خاص برای رفع خطوط افقی ایجاد شده در این ناحیه از بدن مناسب باشد.

جوان‌سازی دست‌ها

جوان‌سازی دست‌ها

تزریق ژل و فیلر یک روش مناسب برای بازگشت و اصلاح ظاهر فرورفته یا استخوانی دست‌ها است که در نتیجه ضعیف شدن عضلات دست به خاطر عدم استفاده و نیز از بین رفتن حجم چربی زیر پوست با افزایش سن ایجاد می‌شود.

جوان‌سازی گردن

جوان‌سازی گردن

تزریق ژل می‌تواند برای پر کردن فضای خالی ایجاد شده در پوست گردن در هنگام تجزیه و از بین رفتن کلاژن و الاستین پوست مورد استفاده قرار گیرد. به این ترتیب با تزریق ژل فشار مناسب برای باز گرداندن پوست از داخل به خارج ایجاد شده و با صاف شدن پوست، چین و چروک‌های ایجاد شده در آن کاهش یافته و تا حدود زیادی از بین می‌رود.

سایر نقاط قابل درمان با تزریق ژل پرکننده


با استفاده از این روش، می‌توان چین و چروک‌ها و خطوطی که بر روی پوست شکل گرفته‌اند را رفع کرده و شرایط ظاهری مرتبط با چانه‌های ضعیف را بهبود بخشید. همچنین، این روش قابل استفاده برای درمان لکه‌ها و سیاهی زیر چشم است. پس از تزریق ژل در پوست، نتایج به سرعت مشاهده می‌شود و با صاف شدن پوست، مشکلات ظاهری در بسیاری از موارد به طور کامل رفع می‌شوند. بهبود حاصل شده در این شرایط معمولاً برای 3 ماه تا 2 سال یا بیشتر قابل مشاهده است. مدت زمان اثرگذاری و دوام نتایج این درمان به نوع ژل استفاده شده، فرایند پیری افراد و نحوه مراقبت از پوست آن‌ها بستگی دارد. علاوه بر این، شرایط عمومی سلامت فرد نیز نقش مهمی در این رابطه ایفا می‌کند.

قبل از تزریق ژل


در صورت مصرف داروهای ضد التهاب برای درد و ناراحتی عمومی، روغن ماهی یا ویتامین C، لازم است مصرف آن‌ها دو روز قبل از درمان متوقف شود تا به این ترتیب بتوان خطر ایجاد کبودی در ناحیه تحت درمان را حداقل کرد. علاوه بر این معمولاً توصیه می‌شود افراد از داروهای استروئیدی یا رقیق کننده خون قبل از شروع درمان استفاده نکنند. همچنین بهتر است افراد قبل از شروع درمان از حداقل آرایش استفاده کنند، زیرا در این شرایط لازم است بیمار قبل از شروع درمان صورت خود را بطور کامل تمیز کرده و ضد عفونی نماید.

تزریق ژل و فیلر چگونه انجام می‌شود؟


تزریق ژل و فیلر چگونه انجام می‌شود

در این روش ژل پرکننده به پوست با استفاده از دو تکنیک اصلی سوزن‌های ریز یا کانولا تزریق می‌شود. کانولا از سوزن‌های ریز و دارای لبه ضخیم تشکیل گردیده که به آرامی زیر پوست وارد شده و به این ترتیب می‌توان تزریق ژل را به نواحی هدف انجام داد. استفاده از این روش بطور قابل توجه باعث کاهش خطر کبودی و ورم در ناحیه تحت درمان شده و این روش به آرامی رگ‌های خونی را برای دسترسی به ناحیه هدف کنار می‌زند. به هر حال همیشه امکان استفاده از این روش وجود نداشته و این شرایط به ناحیه تحت درمان بستگی دارد. علاوه بر این در هنگام استفاده از کانولا باز هم نیاز به سوزن‌های بسیار ریز برای حذف خطوط جزئی سطحی پوست وجود خواهد داشت.

پس از درمان


پس از درمان معمولاً به افراد توصیه می‌شود از انجام فعالیت‌های شدید یا مصرف بیش از حد الکل برای مدت 2 تا 3 روز خودداری کنند تا به این ترتیب احتمال ایجاد ورم در ناحیه تحت درمان حداقل گردد. علاوه بر این به افراد توصیه می‌شود ناحیه تحت درمان را برای 24 ساعت اول پس از درمان ماساژ نداده یا لمس نکنند. در صورتی که بیمار با کبودی پس از تزریق مواجه شود، امکان استفاده از کرم آرنیکا و قرص‌های بروملایین وجود دارد که امکان خریداری آن‌ها از داروخانه‌ها و برخی فروشگاه‌های مواد غذایی برای کاهش شرایط مشکل وجود دارد.

آیا تزریق ژل به پوست دردناک است؟


ژل‌های پرکننده جدید حاوی مواد بی‌حسی موضعی هستند که به طور خاص در هنگام تزریق مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مواد بی‌حسی، منطقه مورد درمان را بی‌حس می‌کنند و از ایجاد درد جلوگیری می‌کنند. در صورت استفاده از کانولا، انتظار می‌رود بیمار تنها با مقدار کمی از ناراحتی مواجه شود و اغلب افراد احساس فشار را تجربه کنند بجای درد.

اما اگر از سوزن برای تزریق استفاده شود، می‌توان از کرم‌های بی‌حسی موضعی به منظور کاهش حداقل درد و ناراحتی بیمار استفاده کرد. در این صورت، می‌توان قبل از شروع درمان، حدود 40 دقیقه قبل از آن از کرم‌های بی‌حسی موضعی استفاده کرد. این اقدام به منظور کاهش درد و ناراحتی بیمار صورت می‌گیرد.

با استفاده از ژل‌های پرکننده جدید و استفاده از مواد بی‌حسی موضعی، امکان راحتی بیشتر برای بیماران در هنگام تزریق فراهم می‌شود و درد و ناراحتی به حداقل می‌رسد. انتخاب استفاده از کانولا یا سوزن و استفاده از کرم‌های بی‌حسی موضعی به عوامل مختلفی مانند نوع درمان و ترجیحات بیمار و متخصص بستگی دارد.

چه مدت یک بار لازم است از تزریق ژل پوست استفاده شود؟


نتایج حاصل از تزریق ژل می‌تواند بین 6 ماه تا 2 سال با توجه به محل تزریق و نوع ژل استفاده شده برای بیمار دوام و ماندگاری داشته باشد. هنگامی که از این روش به صورت مرتب برای بیمار استفاده شود، تزریق ژل می‌تواند فرآیند تولید کلاژن پوست را نیز تحریک نماید. گاهی اوقات برخی نقاط تحت درمان ممکن است نیاز به تکرار درمان برای چند سال اول پس از تزریق نداشته باشند.

آیا تزریق ژل به پوست بی‌خطر است؟


در صورتی که این درمان توسط یک فرد متخصص بر روی بیمار انجام شود، تزریق ژل‌های موقتی به شدت ایمن و بی‌خطر می‌باشد. این نوع از ژل‌ها قابل جذب بوده و احتمال مشاهده شرایط آلرژیک نسبت به آن‌ها بسیار کم است. به هر حال، معمولاً تزریق ژل به صورت منظم در چند مرحله بر روی بیمار انجام می‌شود تا به این ترتیب دستیابی به نتایج مورد نظر بیمار امکان‌پذیر گردد. علاوه بر این لازم است توجه کافی درباره خطرات و مزایای ناشی از این درمان برای فرد وجود داشته و فشار زیاد به فرد برای تصمیم‌گیری درباره استفاده از آن وارد نشود. در حقیقت باید توجه داشته باشید نباید از تزریق ژل برای افراد زیر استفاده شود:

  • برای افرادی که دچار بیمار صرع درمان نشده بوده و مستعد ایجاد جای زخم هیپرترونیک یا کلوئید هستند. علاوه بر این نباید از این درمان برای افراد مبتلا به پورفیری (porphyria) استفاده کرد.
  • برای افرادی که حساسیت بیش از حد به اسید هیالورونیک، لیدوکائین یا مواد بی‌حسی نوع امیدی (amide-type) دارند.
  • علاوه بر این نباید از تزریق ژل در موارد زیر برای افراد استفاده شود:
  • برای درمان نواحی خاص پوست دچار التهاب یا عفونت
  • برای درمان به صورت همزمان به همراه لیزر، لایه‌برداری شیمیایی یا درم‌آبریژن
  • برای درمان بر روی یک پروتز دائمی

خطرات ناشی از تزریق ژل چیست؟


خطرات اصلی ناشی از تزریق ژل به شرح زیر هستند:

  • ورم و کبودی موقت در نواحی تحت درمان
  • حساسیت موقت در نواحی انجام تزریق
  • ایجاد عدم تقارن یا برآمدگی در یک نقطه خاص
  • کوتاه‌تر بودن مدت دوام و ماندگاری نتایج در مقایسه با شرایط عادی مورد انتظار
  • فعال کردن ویروس سرماخوردگی در هنگام تزریق ژل به لب‌ها
  • خطر عفونت که ممکن است نیاز به خارج کردن ژل و استفاده از آنتی‌بیوتیک برای بیمار داشته باشد (در موارد نادر)

هزینه درمان


هزینه تزریق ژل و  هزینه تزریق فیلر با توجه به روش درمان انتخاب شده برای بیمار متفاوت می‌باشد. در حقیقت هزینه درمان در این شرایط به محل تحت درمان و تعداد تزریق‌های مورد نیاز در طول درمان بستگی دارد.

مشاوره رایگان
× مشاوره در واتساپ