آدرس یوسف آباد (تهران ،میدان سلماس ، ضلع شرقی میدان،پلاک 21،واحد 1 کلینیک پوست و مو رازی)

تزریق ژل لب

تزریق ژل لب

فهرست مطالب

تزریق ژل لب

بسیاری از زنان به دنبال داشتن لب‌های پر و برجسته هستند. بااین‌حال، تأثیر ژنتیک و سن اغلب بدیهی بوده و می‌تواند به باریک شدن لب‌های شما منتهی شود. پزشکان ما می‌توانند با استفاده از ژل‌های یا تزریق چربی به لب ، لب‌هایی پرتر با ظاهری کاملاً طبیعی برای شما ایجاد کنند که از داشتن آن احساس غرور کنید.

مزایای برجسته کردن لب


لب‌های پر و درشت می‌توانند برای بزرگ کردن لب‌ها مزایایی داشته باشند. این مزایا عبارتند از:

  • داشتن لب‌های پرتر و درشت تر: با بزرگ کردن لب‌ها، آنها به طور طبیعی پرتر و درشت‌تر به نظر می‌رسند. این ویژگی می‌تواند جذابیت صورت را افزایش دهد و به شکل کلی ظاهر جوان‌تری به افراد بدهد.
  • برجسته کردن لب‌های باریک: برخی افراد طبیعتاً لب‌های باریکی دارند که ممکن است باعث احساس ناراحتی یا کمبود خودشانه درباره ظاهر لب‌ها شوند. با استفاده از روش‌های بزرگ کردن لب، می‌توان این لب‌ها را برجسته کرده و آنها را به شکلی جذاب‌تر و پردرنگ‌تر نمایش داد.
  • لب‌های گوشتی در سن بالا: همانطور که افراد سن بالاتری می‌شوند، لب‌ها ممکن است به علت از دست دادن کلاژن و الاستین، باریک شوند و شروع به ترقیق و افتادگی کنند. با بزرگ کردن لب‌ها، می‌توان آنها را به حالت گوشتی و جوان‌تر بازگرداند و از اثرات پیری بر روی لب‌ها کاست.
  • ایجاد تقارن در لب‌های نامتقارن: برخی افراد لب‌هایی دارند که در آنها تقارن و تعادل وجود ندارد و یک لب به اندازه دیگری بزرگتر یا کوچکتر است. با استفاده از روش‌های بزرگ کردن لب، می‌توان تقارن مناسبی را در لب‌ها ایجاد کرده و ظاهر تعادل‌بخشی به صورت فرد بخشید.
  • کاهش پیدایش خطوط نازک در اطراف لب: با گذشت زمان و پیری، خطوط نازک و چروک‌هایی در اطراف لب‌ها ظاهر می‌شوند. با بزرگ کردن لب‌ها، این خطوط نازک به طور قابل توجهی کاهش می‌یابند و لب‌ها به شکلی جوان‌تر و صاف‌تر نمایش داده می‌شوند.

گزینه‌های برجسته کردن لب در کلینیک


تزریق چربی

تزریق چربی در لب که به انتقال چربی نیز معروف است، ذخایر چربی با استفاده از لیپوساکشن از بدن خود بیمار برداشته می‌شود. این چربی‌های جمع‌آوری‌شده تصفیه‌شده و با سرنگ‌های کوچک به لب تزریق می‌شوند. پزشک میزان دقیق بازگرداندن بافت‌های چربی را اندازه‌گیری خواهد کرد، و به‌آرامی ژل تزریقی صورت و پرکننده را به لب تزریق کرده تا مطابق با نیازهای زیباشناختی بیمار فرم لب‌ها را تغییر دهد.

تزریق ژل

تزریق ژل لب روشی رایج برای پروتز لب به شیوه غیر جراحی است. ژل‌ها از موادی ساخته‌شده‌اند که به‌طور طبیعی در بدن یافت می‌شوند ازجمله اسید هیالورونیک یا حلال‌های پایه کلاژن. ژل‌ها ظاهری زیبا در لب‌ ایجاد می‌کنند، اما نتایج کوتاه‌مدت بوده و هر 6 ماه یک‌بار نیاز به تکرار دارد. فرآیند درمان تنها نیم ساعت طول می‌کشد. نتایج تزریق ژل لب در کمتر از 3-2 روز آشکار خواهد شد و 9-6 ماه دوام دارد.

تکنیک جراحی


تکنیک جراحی به‌کاررفته برای برجسته کردن لب بستگی به نوع ماده استفاده‌شده دارد. برای تزریق ژل لب، نیازی به برش نیست. مواد با استفاده از یک سوزن ظریف کوچک به‌طور مستقیم به لب تزریق می‌شوند. در طی این فرآیند، پزشک با فشار دادن لب‌ها در نواحی موردنیاز فرم ژل را تغییر می‌دهد.

در طول / بعد از عمل جراحی


روش برجسته کردن لب با استفاده از پروتز به طور معمول در یک مرکز جراحی معتبر تحت بیهوشی کامل انجام می‌شود. این جراحی به صورت سرپایی انجام می‌شود و معمولاً در عرض یک ساعت به پایان می‌رسد. از طرفی، برجسته کردن لب با تزریق ژل نیاز به بیهوشی ندارد و معمولاً از داروی بی‌حس کننده موضعی استفاده می‌شود. پس از انجام عمل، ممکن است لب‌ها متورم شده و در برخی موارد کمی کبودی نیز دیده شود. اما این عوارض در چند روز اول پس از جراحی بهبود می‌یابند و بیمار نتایج درمان را به طور سریع مشاهده می‌کند. در حالت کلی، نتایج مطلوب ممکن است بعد از گذشت چند هفته قابل مشاهده باشند.

سؤالات رایج


پروتزهای جامد یا ژل‌ها؟

بستگی دارد. هم پروتز جامد و هم ژل تزریقی صورت دارای مزایا و معایب خود هستند. بیماران باید دوام و ماندگاری هر دو گزینه را در نظر بگیرند. پروتزهای جامد دائمی هستند درحالی‌که ژل‌ها هر 6 ماه یک‌بار نیاز به تزریق مجدد دارند. ممکن است این امکان برای بیماران فراهم شود که  ابتدا اثرات تزریق ژل در لب‌ خود را ببینند و تشخیص دهند که آیا برجسته کردن لب‌ها برای آن‌ها مناسب است یا خیر. مزایا و معایب هر دو گزینه را می‌توان در طول مشاوره اولیه موردبررسی قرارداد.

نتایج تا چه اندازه واقعی به نظر می‌رسند؟

امروزه تکنولوژی قادر به طراحی پروتزهایی است که از جنبه احساس و ظاهر طبیعی نتایج مطلوبی ایجاد می‌کنند. نتایج بهینه زمانی ظاهر می‌شوند که پروتزها کار گذاشته‌شده و با بافت طبیعی لب‌ها ادغام ‌شوند. یافتن جراحی که دارای مهارت و تجربه لازم درزمینه برجسته کردن لب‌ها باشد، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

آیا پروتز یا ژل‌ها قابل برداشتن هستند؟

بله. برداشتن پروتزهای سیلیکونی راحت‌تر از پروتزهای متخلخل است، اما هر دو قابلیت برداشته شدن در طی یک عمل جراحی ثانویه رادارند. تأثیر ژل‌های مایع به‌طور طبیعی در طول زمان از بین می‌روند زیرا مواد تزریق‌شده توسط بدن جذب می‌شود، اگرچه بخش اندکی ممکن است باقی بماند که جذب آن مدتی طول می‌کشد.

آیا این روش جای زخم برجا خواهد گذاشت؟

در پروتز، برش‌ها در امتداد خط طبیعی لب ایجادشده و زخم‌ها به‌سختی قابل‌مشاهده هستند. تزریق ژل لب هیچ‌گونه زخمی به‌جای نخواهد گذاشت. مراقبت بیشتر از زخم‌های جراحی مطابق با  تجویز پزشک برای پیشگیری از ایجاد هرگونه عفونت از اهمیت زیادی برخوردار است.

چه زمانی می‌توانم نتایج حاصل از برجسته کردن لب‌هایم را مشاهده کنم؟

بلافاصله پس از جراحی، شما قادر خواهید بود نتایج برجسته کردن لب‌های خود را مشاهده کنید. این نتایج زیبایی لب‌های شما را با تزریق ژل یا چربی بهبود می‌بخشد. شما در همان روز درمان، مطب پزشک را ترک خواهید کرد. به دلیل وجود تورم، لب‌های شما در ابتدا بزرگ‌تر از حالت نهایی پس از بهبودی کامل به نظر می‌رسند. اما پزشک ما متعهد است که ظاهری طبیعی در لب‌های شما ایجاد کند. بنابراین، در حالی که لب‌های شما پرتر و برجسته به نظر می‌رسند، در واقع کاملاً متقارن بوده و از نظر اندازه با سایر اعضای چهره شما تناسب دارد.

دوره بهبودی چقدر طول می‌کشد؟

عملاً هیچ دوره بهبودی پس از تزریق ژل و تزریق چربی در لب وجود نخواهد داشت. شما ممکن است با از بین رفتن اثر بی‌حسی موضعی درد مختصری را احساس کنید که با استفاده از مسکن‌های بدون نسخه به‌ راحتی بهبود پیدا می‌کند. مقداری تورم یا کبودی ممکن است رخ دهد که در طول یک هفته یا اندکی بیشتر برطرف خواهد شد.

خطرات برجسته کردن لب‌ها چیست؟

برجسته کردن لب‌ها از طریق ژل بسیار ایمن است. گاهی اوقات، بیماران اندکی خارش یا قرمزی را در نواحی تزریق تجربه می‌کنند. خطر خونریزی، عفونت، یا عدم تقارن لب‌ها نادر اما امکان‌پذیر است.

برجسته کردن لب‌ها تا چه مدت دوام دارد؟

ژل‌های ترکیبی به‌طور معمول حدود شش ماه دوام می‌آورند و به‌راحتی می‌توانند در طی یک جلسه درمانی دیگر تکرار شود.

هزینه برجسته کردن لب‌ها چقدر است؟‌

برجسته کردن لب‌ها یک روش بسیار مقرون‌به‌صرفه برای بهبود ظاهر شما با یک شیوه ساده و درعین‌حال جوان‌کننده است. پزشک ما در طی جلسه مشاوره در مورد هزینه با شما صحبت خواهد کرد.

مشاوره رایگان
× مشاوره در واتساپ