آدرس یوسف آباد (تهران ،میدان سلماس ، ضلع شرقی میدان،پلاک 21،واحد 1 کلینیک پوست و مو رازی)

برجسته سازی گونه (گونه گذاری) با جراحی و بدون جراحی

فهرست مطالب

گونه‌های شما می‌توانند ظاهر زیبایی را در چهره ایجاد کرده و ظاهر شما را بهتر جلوه دهند. گونه‌های تورفته و افتاده شما را مسن‌تر، خسته و با جذابیت کمتر نشان می‌دهند. گونه برجسته ، ظاهری طبیعی و زیبا را برای گونه‌های شما ایجاد می‌کند.

روش‌های مختلفی برای برجسته کردن گونه‌ها وجود دارند. هر یک از این روش‌ها، مزایا و معایب خاص خود را داشته و الزاماً هیچ‌ کدام از آن‌ها نسبت به روش‌های دیگر برتری کامل ندارد. شما می‌توانید تنها ناحیه‌ی زیر گونه را برجسته کنید و یا این که این ناحیه را به همراه گونه‌ها تحت درمان برجسته‌سازی قرار دهید. این انتخاب به عهده‌ی خود فرد می‌باشد و کاملاً دلخواه است. اگر شما هم یکی از چندین مرد و زنی هستید که قصد دارند ظاهر گونه‌های خود را بهتر کنند، متخصصین کلینیک زیبایی رازی می‌توانند در طول جلسه‌ی مشاوره به شما کمک کنند تا بهترین روش برجسته‌سازی گونه را انتخاب کنید. شما می‌توانید با شماره تلفن 0218833325902188334029 تماس حاصل فرمایید. همکاران ما در کلینیک رازی آماده‌ی پاسخگویی به سؤالات شما هستند.

برجسته‌ سازی گونه‌ها


برجسته‌سازی گونه‌ها به منظور بهبود ظاهر گونه‌های فرد بر روی صورت انجام می‌شود. روش‌های مختلفی برای دستیابی به گونه برجسته وجود دارد. یک روش متداول، استفاده از ایمپلنت‌های ویژه است که درون گونه قرار می‌گیرند. این ایمپلنت‌ها به صورت دائمی در گونه قرار می‌گیرند و باعث افزایش حجم و برجستگی آن می‌شوند. روش دیگری که استفاده می‌شود، پر کردن گونه با ژل یا چربی است. در این روش، مواد پرکننده به گونه تزریق می‌شوند تا حجم و شکل آن تغییر کند.

برجسته‌سازی گونه می‌تواند به بیمارانی که گونه‌های آن‌ها به دلیل سالخوردگی، نقایص مادرزادی یا آسیب‌های دیگر تغییر کرده است، کمک کند. با استفاده از این روش، می‌توان چهره را بازسازی کرده و شکل گونه‌ها را بهبود بخشید. استفاده از برجسته‌سازی گونه معمولاً به همراه روش‌های درمانی دیگر نظیر لیفت صورت و برجسته‌سازی چانه صورت می‌شود. این ترکیبی از روش‌ها به بیماران کمک می‌کند تا به نتایج بهتری در بهبود ظاهر صورت‌شان دست یابند.

بهترین داوطلبین انجام برجسته‌ کردن گونه


  • افرادی که دچار افتادگی یا فرورفتگی گونه شده‌اند.
  • افرادی که اندازه‌ی گونه‌های آن‌ها به نسبت بینی و چانه‌شان کوچک است.
  • افرادی که بهجوان‌سازی چهره علاقه‌مندند و می‌خواهند با کمترین مدت ‌زمان ظاهر چهره‌ی خود را جوان‌تر کنند.

در صورتی‌ که احساس می‌کنید گونه‌های شما دچار تورفتگی شده‌اند و یا حجم صورت شما کاهش‌یافته است، برجسته‌ کردن گونه می‌تواند برای شما مناسب باشد.

مزایای گونه گذاری


چرا باید عمل گونه‌گذاری را انجام دهید؟ این عمل مزایای متعددی دارد از جمله:

  1. آثار ملایم که تعادل چهره را بازیابی می‌کنند.
  2. جایگزینی ساختارهای استخوانی
  3. بازیابی اعتماد به ‌نفس

مشاوره برای گونه گذاری

پزشک مشاور شما خرسند خواهد شد که هر گونه سؤال مربوط به برجسته‌سازی گونه را در طول جلسه‌ی مشاوره‌ی اولیه پاسخ دهد. همچنین او تعدادی تست و آزمایش را بر روی شما اجرا می‌کند تا از مناسب بودن این عمل برای شما مطمئن شود. او تفاوت بین ایمپلنت چربی و ژل را نیز به شما توضیح خواهد داد.

قبل از برجسته‌سازی گونه


برای انجام برجسته‌ سازی گونه، یک بیمار آینده‌نگر باید حداقل تا دو هفته قبل از انجام درمان تحت شرایط خاصی قرار گرفته و مصرف هر گونه داروی شل کننده‌ی خون، ایبوپروفن، آسپرین، ویتامین و مکمل را کنار بگذارد. افرادی که سیگار می‌کشند باید تا حداقل 2 هفته قبل از انجام عمل، از هر گونه نیکوتین به هر شکلی دوری کنند.

تکنیک‌های مختلف


جراحی پروتز گونه

پروتز گونه با برجسته کردن گونه‌ها می‌تواند ابعاد صورت را در تعادل بیشتری با یکدیگر نشان دهد. پر بودن گونه‌ها نشان از جوانی در  چهره است. همچنین می‌توان از پروتز گونه برای اصلاح نقوص مادرزادی و عدم تعادل در چهره استفاده کرد. سالخوردگی معمولاً باعث از دست رفتن حجم صورت می‌شود و این از دست رفتن حجم و افتادگی بافت‌ها، باعث پیرتر به نظر رسیدن صورت و ایجاد ظاهری خسته خواهد شد.

نحوه‌ی درمان

عمل پروتز گونه، همانند بسیاری از عمل‌های جراحی صورت، با استفاده از بریدگی‌های کوچک در پوست انجام می‌شود. این بریدگی‌ها معمولاً در داخل دهان و زیر لب بالا بر روی لثه ایجاد می‌شوند تا جای زخم روی پوست به حداقل رسد. سپس، پزشک از طریق این بریدگی‌های کوچک، پروتز را به محل مورد نظر در صورت وارد می‌کند. پروتز گونه ممکن است بر روی استخوان گونه یا زیر آن قرار گیرد. در صورت لزوم، با استفاده از یک پیچ تیتانیومی، پروتز در محل مورد نظر ثابت می‌شود. پس از اتمام عمل جراحی، بریدگی‌ها با دوخت بسته و پانسمان می‌شوند. این عمل پروتز گونه که زمان آن کمتر از یک ساعت است، به‌صورت بیمارستانی انجام می‌شود.

برجسته‌ سازی گونه با تزریق ژل

اگر قصد دارید برای برجسته کردن گونه‌های خود از روش تزریق ژل استفاده کنید، آسوده باشید که این روش ساده چیزی در حدود 15 دقیقه زمان برده و تنها از داروهای بی‌حسی موضعی در طول آن استفاده خواهد شد.

نحوه‌ی درمان

در طول جلسه‌ی مشاوره‌ی اولیه، اهداف درمان مشخص شده و هر گونه نقص یا مورد غیرطبیعی در نظر گرفته می‌شود. بدین ترتیب یک برنامه‌ی درمانی بهینه‌ی بدون جراحی برای برجسته‌ سازی گونه‌ی بیمار طراحی می‌شود. درمان در حدود 30 دقیقه زمان نیاز دارد و در طول آن برای بهبود شکل و ظاهر گونه‌ها، به درون آن‌ها ژل تزریق می‌شود. در طول برجسته کردن گونه با تزریق ژل ناراحتی بسیار کمی برای فرد ایجاد خواهد شد و با تکنیک‌های دقیقی که مورد استفاده قرار می‌گیرند، نباید پوست فرد کبود شود. هر گونه کبودی معمولاً در عرض 1 هفته از بین خواهد رفت. ممکن است گونه‌های شما برای 3 تا 5 روز اول نسبت به لمس کردن حساسیت بالایی داشته باشند. اکثر بیماران ما از نداشتن درد پس از انجام این درمان شگفت‌زده می‌شوند.

تزریق چربی

تزریق چربی برای جراحان زیبایی یک درمان بسیار ساده است. برای برجسته‌سازی طبیعی گونه‌ها شما می‌توانید چربی برداشته شده از یک نقطه از بدن خود را به درون گونه‌ها تزریق کنید. این کار باعث بازیابی حجم از دست‌رفته‌ی صورت شده و شکل شما را به دوران 20 تا 30 سالگی می‌برد.

نحوه‌ی درمان

چربی مورد استفاده از ذخایر چربی خود بدن برداشته می‌شود، معمولاً از شکم، ران‌ها و یا باسن و با استفاده از روش لیپوساکشن. در صورتی ‌که تصمیم گرفته‌اید برای تزریق چربی از چربی‌های بنیادی استفاده کنید، چربی برداشته شده درون یک سانتریفیوژ قرار داده شده که به ‌منظور جدا کردن سلول‌های بنیادی بدن طراحی شده است، فرایندی که در آن سلول‌های بنیادی جدا شده و غنی می‌شوند. سپس چربی غنی شده به گونه تزریق شده و می‌تواند در کنار چربی‌های موجود در آن قرار بگیرد.

تورم صورت شما برای هفته‌ی اول پس از درمان بسیار شدید بوده و شما نمی‌توانید به سر کار بروید یا در اجتماع ظاهر شوید. در اکثر موارد بین روزهای هفتم تا دهم پس از درمان شرایط فرد تا حد زیادی بهبود می‌یابد ولی هنوز به‌طور کلی آماده‌ی حضور در اجتماع نشده است. اکثر افرادی که نمی‌توانند مدت زیادی محل کار خود را ترک کنند، به مدت یک هفته مرخصی گرفته و زمان آن را طوری تنظیم می‌کنند که پس از مرخصی، تعطیلات آخر هفته قرارگرفته باشد.

بهبودی


عمل چانه‌گذاری به طور کلی دارای عوارض جانبی کمی است. در اولین روزهای پس از درمان، فرد ممکن است احساس گرفتگی، تورم و ناراحتی کلی داشته باشد. همچنین، به دلیل برش‌هایی که انجام می‌شود، حرکت دادن دهان ممکن است کمی مشکل باشد. پزشک معمولاً داروهایی را به بیمار تجویز می‌کند تا این ناراحتی‌ها را به حداقل برساند. همچنین، بیمار ممکن است درخواستی برای رژیم غذایی مایع داشته باشد تا تا زمانی که فرایند بهبودی آغاز شود، از آن استفاده کند.

در طول چند روز، تورم صورت بهبود می‌یابد و بریدگی‌ها در عرض هفته تا ده روز ترمیم می‌شوند. در طول چند هفته پس از درمان، باید از ورزش‌های سنگین خودداری شود. فرایند کامل بهبودی معمولاً حدود سه تا چهار ماه طول می‌کشد.

استفاده از ژل تزریقی هیچ عوارضی ایجاد نخواهد کرد و این یکی از مزایای آن است.

هزینه‌ی برجسته کردن گونه


هزینه‌ی عمل گونه‌گذاری به خود بیمار و نوع عمل مورد انجام بستگی خواهد داشت. از آنجایی ‌که برجسته‌ سازی گونه نوعی درمان زیبایی محسوب می‌شود، معمولاً شرکت‌های بیمه هزینه ی جراحی گونه را تحت پوشش خود ندارند.

مشاوره رایگان
× مشاوره در واتساپ