آدرس یوسف آباد (تهران ،میدان سلماس ، ضلع شرقی میدان،پلاک 21،واحد 1 کلینیک پوست و مو رازی)

اصول استفاده از ضدآفتاب و آرایش روزانه

اصول استفاده از ضدآفتاب و آرایش روزانه

فهرست مطالب

اصول استفاده از ضدآفتاب و آرایش روزانه

اگر شما می‌خواهید از چروک شدن پوستتان و ابتلا به سرطان پوست جلوگیری کنید، حتما به یاد داشته باشید که همواره از محصولات ضد آفتاب استفاده کنید.

شاید نام محصولاتی را شنیده باشید که ادعا می‌کنند در عین حال مواد ضد آفتاب را نیز در خود جای داده‌اند و شما وسوسه می‌شوید که از یک کرم به جای دو کرم استفاده کنید. اما این اشتباه است، زیرا محصولات آرایشی نمی‌توانند پوشش ضد آفتاب کامل و کافی را برای پوست فراهم کنند.

به عبارت دیگر، برای اینکه محصولات ضد آفتاب اثربخش باشند، باید 7 لایه کرم آرایشی و 14 لایه پن کیک روی صورت خود بزنید. آیا این عملی است؟ البته که نه!

اما ما به شما می‌گوییم که چگونه می‌توانید همزمان از ضد آفتاب و محصولات آرایشی استفاده کنید و همچنین ظاهر زیبایی داشته باشید. در ابتدا، یک محصول ضد آفتاب را انتخاب کنید که به طور کامل پوستتان را در برابر اشعه‌های ماوراء بنفش خورشید پوشش دهد.

سرطان پوست به ما دلخواه می‌دهد که از ضد آفتاب‌هایی استفاده کنیم که پوست را در برابر اشعه‌های ماوراء بنفش خورشید محافظت کنند و حداقل SPF15 داشته باشند. اما اگر پوست صورت شما خشک و پوسته پوسته می‌شود، ضد آفتاب‌های با SPF بالای 15 مناسب نمی‌باشند.

در مرحله‌ی بعد، لایه‌ای نازک از ضد آفتاب را روی پوست صورت و گردنتان بمالید و صبر کنید تا در پوست جذب شود. سپس ضد آفتاب اضافی را با دستمال به آرامی از روی پوست پاک کنید.

حالا دستها را بشویید و آرایش کنید. اما توجه داشته باشید که اگر ضد آفتاب به دور چشم مالیده شود، ممکن است پوست کنار چشمتان حساسیت داشته باشد. بنابراین از کرم‌های ضد آفتاب مخصوص دور چشم با SPF15 استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که مرطوب کننده‌ها یا کرم‌های آرایشی که حاوی ضد آفتاب هستند، به تنهایی قادر به محافظت کامل پوست شما در برابر آفتاب نیستند. بنابراین استفاده از آنها حتماً باید همراه با ضد آفتاب‌ها باشد. در هنگام خرید، دقت کنید و محصولاتی با SPF15 یا بالاتر را خریداری کنید.

استفاده از ذرات پودر روی ضد آفتاب، پوست شما را محافظت می‌کند. همچنین پن کیک کمک می‌کند تا ضد آفتاب و کرم آرایشی شما ثابت بمانند.

لبها را فراموش نکنید! از رژلب‌های حاوی SPF15 استفاده کنید تا لبها نیز همچون پوست شما در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت شوند.

با استفاده از روشی که توضیح داده شد، شما می‌توانید اطمینان حاصل کنید که پوست شما در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت شده و در عین حال آرایش زیبایی روی صورتتان قرار گرفته است. اگر مدت زمان حضور شما زیر آفتاب طولانی خوادهد، لازم است هر ۲ ساعت یکبار این اقدامات را برای صورت و گردنتان تکرار کنید.

 

مشاوره رایگان
× مشاوره در واتساپ