آدرس یوسف آباد (تهران ،میدان سلماس ، ضلع شرقی میدان،پلاک 21،واحد 1 کلینیک پوست و مو رازی)

از رژیم تا لاغری;روش های نوین مهار چاقی های موضعی

از رژیم تا لاغری

فهرست مطالب

از رژیم تا لاغریموضوعاتی مانند لاغری، چاقی، رژیم‌های غذایی، ورزش و تناسب اندام امروزه بخشی از زندگی مدرن و پیچیده ما شده‌اند. روش‌های مختلفی برای کاهش وزن معرفی شده‌اند، از رژیم‌های لاغری گرفته تا مکمل‌ها، قرص‌های لاغری و کمربندهایی که به طرز جادویی ادعا می‌کنند شما را لاغر می‌کنند.

با این حال، قبل از امتحان هر روشی، بهتر است کمی در مورد آن تحقیق کنید و از تبلیغات فریب نخورید. به عنوان مثال، آیا می‌دانستید که مرکز گرسنگی در مغز همواره فعال است، اما مرکز سیری دوره‌ای برای کنترل مرکز گرسنگی به کار می‌رود؟ این به این دلیل است که اگر خودمان را با روش‌های مختلف کنترل نکنیم، دهانمان همواره تمایل به خوردن دارد.

حالا سؤال اینجاست که “کمربندهای لاغری” دقیقاً چه کاری می‌توانند انجام دهند؟ امروزه، کنترل اشتها به نوعی واکنش اپیدمیک در میان خانم‌ها و زنان جوان 20 تا 40 ساله شده است. تلاش برای دستیابی به اندام مناسب با استفاده از روش‌های نامناسب مانند رژیم‌های غذایی خودسرانه و بسیار کم کالری، مصرف داروهای لاغری با عوارض جانبی و حتی انجام ورزش‌های سنگین به نوعی به یک ماراتن تبدیل شده است. البته، این مشکل در میان آقایان هم وجود دارد، اما با شکل و شدتی متفاوت.

یکی از عواقب اصلی رژیم‌های غذایی نامناسب در طولانی‌مدت، ایجاد بیزاری از رژیم‌های غذایی و بازگشت به خوردن به شکل بی‌اندازه و آشتی‌ناپذیر است. علاوه بر این، عوارضی نظیر پوکی استخوان، کاهش بینایی، ریزش مو، ریختن دندان، کم‌خونی و ضعف اعصاب تنها چند مورد از این عوارض هستند که قطعاً شما نیز آن‌ها را بهتر از هر کس دیگری می‌شناسید.

احتمالاً برای کاهش وزن و رسیدن به لاغری، به رژیم‌های پرپروتئین روی می‌آورید که نیز عوارض خاص خود را دارند. این رژیم‌ها مانع جذب کلسیم توسط بدن می‌شوند و در نتیجه باعث نرمی و پوکی استخوان می‌شوند. از طرفی، رژیم‌های آب‌درمانی، پرچربی و… نیز به دیگر رژیم‌های نادرست و غیراصولی تعلق دارند.

در این بین، روش‌هایی نیز برای کاهش چاقی موضعی وجود دارند. به طور معمول، رژیم‌ها نمی‌توانند چاقی موضعی را به طور کامل کاهش دهند، زیرا اگر تأثیری هم داشته باشند، به همراه آن شلی و افتادگی پوست را نیز به همراه خواهند داشت.

لیزر لیپولیز و کرایولیپولیز از جدیدترین روش‌های کاهش چاقی موضعی هستند. شما می‌توانید با مطالعه مطالب سایت کلینیک رازی اطلاعات دقیق و جامعی درباره این روش‌ها را به دست آورید.

مشاوره رایگان
× مشاوره در واتساپ