آدرس یوسف آباد (تهران ،میدان سلماس ، ضلع شرقی میدان،پلاک 21،واحد 1 کلینیک پوست و مو رازی)

از بین بردن خط خنده و لبخند با انواع تزریق و لیفت

از بین بردن خط خنده و لبخند

فهرست مطالب

یکی از علائمی که به واسطه لبخند زدن و خندیدن مکرر روی صورت ظاهر می‌شود، خطوط خنده چینی است. این خطوط و چین‌ها در اطراف چشم‌ها و دهان شکل می‌گیرند و به عنوان چین‌های نازولابیال و پا کلاغی نیز شناخته می‌شوند. آنها می‌توانند شما را بطور ظاهری مسن‌تر از سن واقعی نشان دهند. اما خوشبختانه، امروزه روش‌های مختلفی برای درمان خطوط خنده وجود دارد که به شما امکان می‌دهند روش مناسبی را بر اساس نیازها و نتایج مورد انتظار خود انتخاب کنید.

خطوط خنده یکی از اولین مناطق در صورت است که هدف درمان با روش‌های ضد پیری یا روش‌های جوان سازی صورت می‌باشد. متخصصین ما درکلینیک پوست و موی رازی روش‌های مختلفی را برای درمان خطوط حنذه ارائه می‌دهند که این روش‌ها عبارتند از تزریق چربی و ژل، بوتاکس، لیفت صورت و لیفت با نخ. اولین قدم مشورت با متخصصین ما برای بحث در مورد نگرانی‌های شما در مورد خطوط خنده است. متخصصین خطوط خنده را همراه با دیگر ویژگی‌های صورت شما ارزیابی می‌کنند. هنگامی که شما نگرانی‌ها و اهداف زیبایی خود و انتظاراتی را که از اصلاح خطوط خنده دارید را شرح می‌دهید، پزشک معالج شما می‌تواند توصیه‌های درمانی را ارائه دهد. برای آشنایی بیشتر با این روش‌های درمانی یا رزرو نوبت می‌توانید با ما از طریق شماره‌های 0218833325902188334029 تماس حاصل نمایید.

خط خنده 

خط خنده و لبخند

خط خنده در گوشه‌های بیرونی چشم به علت نزدیک شدن چشم‌ها به یکدیگر زمانی که شما لبخند زده یا می‌خندید، به وجود می‌آیند. این چین‌ها به عنوان پا کلاغی نیز شناخته شده‌اند و هنگامی که حالات چهره خود را تغییر می‌دهید ظاهر و سپس ناپدید می‌شوند. به تدریج، این خطوط به طور دائمی روی صورت به وجود آمده و به همین دلیل بیماران به دنبال درمان‌های زیبایی برای کاهش آن‌ها هستند.
چین‌های نازولابیال از دیگر خطوط خنده‌ی شناخته شده‌ای هستند که از گوشه‌های بینی تا گوشه دهان گسترش یافته‌اند. این چین‌ها در نتیجه لبخندهای مکرر ایجاد شده و همانند چین‌های پنجه کلاغی، می‌توانند در نهایت تبدیل به خطوطی ثابت روی صورت شما شوند. خط خنده نیز می‌تواند تبدیل به خطوطی کاملاً عمیق شده که این امر درمان آن‌ها را نسبت به سایر چین و چروک‌های دیگر صورت سخت می‌سازد.

گزینه‌های از بین بردن خط خنده 

بوتاکس 

هردو نوع چین و چروک‌های دور چشم و خط خنده می‌توانند به طرز چشمگیری با استفاده از درمان‌های تزریقی کاهش یابند. تزریق بوتاکس غالباً برای چین‌های پنجه کلاغی توصیه می‌شود زیرا موجب شل شدن عضلات اطراف چشم که عامل شکل گیری این نوع از چین و چروک هستند، می‌گردد. تزریق بوتاکس فقط در عرض چند دقیقه انجام شده و نیازی به استراحت پس از تزریق ندارد. نتایج حاصل از تزریق بوتاکس به زودی پس از درمان مشهود است و برای مدت 3-4 ماه ادامه خواهد داشت.

تزریق ژل به صورت

تزریق ژل، مانند ژوویدرم و رادیس، به طور کلی یکی از بهترین گزینه‌ها برای رفع خطوط خنده است. این محصولات تزریقی در لایه زیرین پوست عمل کرده و با پشتیبانی از ساختار پوستی زیرین، چین و چروک‌های صورت را صاف می‌کنند. تزریق ژل به صورت یک روش سریع و غیرقابل توقف است، که نیاز به استراحت ندارد و روشی با حداقل تداخل است. این روش معمولاً برای مدت‌ها باقی می‌ماند، پیش از اینکه نیاز به تمدید دوباره باشد.

برای درمان با تزریق ژل به صورت، می‌توان با انجام یک تست پوستی برای تشخیص عدم وجود حساسیت شروع کرد. سپس کلاژن به کمک یک سوزن نازک در چند نقطه در امتداد لبه محل درمان تزریق می‌شود. اگر از بی حسی موضعی استفاده نشده باشد، ممکن است در محل تزریق حسی گزش یا سوزش کوچکی را تجربه کنید.

بلافاصله پس از درمان، ممکن است حس ناراحتی کوچک، سوزش یا نبض در ناحیه تزریق را تجربه کنید. گاهی اوقات ممکن است کبودی یا تورمی در این ناحیه رخ دهد، اما معمولاً این مسائل جزئی و موقتی هستند. هر قرمزی که در محل تزریق ظاهر می‌شود، معمولاً ظرف ۲۴ ساعت بینی می‌رود.

تزریق چربی

چین و چروک‌های صورت مانند خط خنده، خطوط لبخند و گودی‌های زیر چشم زمانی به وجود می‌آیند که بافت‌های زیرینی که پوست را جوان و شاداب نگه داشته‌اند، شروع به از بین رفتن می‌کنند. برای اصلاح این تاثیرات نامطلوب، چربی را می‌توان از شکم، ران یا مناطق دیگر خارج کرد و از طریق تزریق به نواحی صورت انتقال داد.
پس از این که هر دو نواحی اهدا کننده و گیرنده تمیز شده و تحت بی حسی موضعی قرار می‌گیرند، چربی با استفاده از یک سرنگ دارای یک سوزن بزرگ یا یک کانولا (همان ابزاری که در لیپوساکشن مورد استفاده قرار می‌گیرد) به یک دستگاه مکش متصل و خارج خواهد شد. چربی پس از آن جهت تزریق با سوزن به ناحیه گیرنده آماده می‌شود. گاهی اوقات محل تزریق پانسمان می‌شود.
در خصوص کلاژن، “پر کردن بیش از حد” برای جذب چربی در هفته‌های اول پس از درمان ضروری است.
چنانچه ناحیه‌ی تحت درمان وسیع است، ممکن است به شما توصیه شود که فعالیت‌های خود را برای مدت کوتاهی محدود نمایید. با این حال، بسیاری از بیماران قادر به از سر گیری فعالیت‌های طبیعی خود بلافاصله پس از انجام تزریق هستند. ایجاد علائمی مانند تورم، کبودی، یا قرمزی در هر دو ناحیه‌ی اهدا کننده و گیرنده انتظار می‌رود. شدت این علائم بستگی به اندازه و محل ناحیه‌ی تحت درمان دارد. شما باید تا زمانی که قرمزی و کبودی فروکش کند از نور خورشید دور بمانید که معمولاً از بین رفتن این علائم حدود 48 ساعت طول می‌کشد. در این میان، شما می‌توانید از مواد آرایشی ضد آفتاب برای کمک به بهبود ظاهر خود استفاده کنید.

لیفت با نخ 

لیفت با نخ با استفاده از بخیه‌های کوچک جراحی برای بلند کردن و حمایت از موارد افتادگی در نواحی غبغب و قسمت بالای گردن، بدون از بین بردن پوست و به منظور بهبود خط خنده انجام می‌شود.
پزشک معالج نواحی مورد نظر را با یک مارکر پوست نشانه گذاری کرده و پس از آن هر ناحیه را با استفاده از لیدوکائین و اپی نفرین بی حس خواهد کرد. این عمل موجب کاهش کبودی، تورم، و هر گونه درد خواهد شد. یک برش بسیار کوچک برای سوزن ایجاد شده تا به هر نخ اجازه‌ی وارد شدن دهد. سپس هر نخ به محل مناسب خود برای ایجاد اثر لیفت وارد می‌شود. انتهای هر نخ به طور کامل بسته و گره زده می‌شود تا به صورت عمقی داخل پوست قرار گیرند. سپس هر برش کوچک ایجاد شده برای عبور نخ‌ها بخیه زده شده، که این بخیه‌ها چند روز پس از انجام عمل جراحی برداشته خواهند شد. تعداد و محل قرار دادن هر یک از نخ‌ها بستگی به نواحی‌ دارد که لیفت در آن انجام می‌شود. عمل لیفت با نخ حدود 60-90 دقیقه بسته به محل و تعداد نخ‌های لیفت طول می‌کشد.

لیفت صورت

چین‌های نازولابیال را می‌توان به عنوان یک لیفت صورت کوچک تصور کرد که بر بلند کردن و سفت کردن پوست در قسمت‌های پایین‌تر صورت تمرکز می‌کند. علاوه بر صاف کردن چین‌های نازولابیال، لیفت صورت پیدایش چین و چروک‌های دیگر در صورت را نیز کاهش داده و در عین حال موجب بازگرداندن ظاهر جوان و شاداب به خط فک می‌گردد.

روش انجام درمان 

جراحان پوست در روش لیفت صورت، ابتدا با جدا کردن پوست از لایه چربی و عضلات زیرین، شروع به عمل می‌کنند. گاهی اوقات، چربی از مناطق مختلفی مانند گردن و چانه جمع‌آوری می‌شود تا کنتور صورت بهبود یابد یا به طور کامل برداشته شود. سپس، جراح عضلات زیرین و غشاء‌ها را تنگ و سفت می‌کند، پوست را به عقب می‌کشد و بازمانده‌های اضافی را بریده و برداشت می‌کند. لایه‌های بافت با استفاده از خیاطی بخیه می‌شوند و برش‌ها بسته می‌شوند؛ برای این منظور، گاهی از گیره‌های فلزی روی پوست سر استفاده می‌شود. همچنین، به منظور کاهش کبودی و تورم، پزشک ممکن است سر شما را با بانداژ‌هایی که کمی فشرده هستند، بپوشاند.

هر دو روش لیفت صورت کامل و لیفت صورت کوچک تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شوند و نیاز به یک دوره بازیابی پس از جراحی دارند. بهبودی پس از انجام لیفت صورت کامل معمولاً ۲-۳ هفته به طول می‌انجامد. نتایج حاصل از هر دو روش بسیار قابل توجه و ملحوظ خواهند بود و برای بسیاری از بیماران تا ده سال به مدت باقی خواهند ماند.

هزینه 

هزینه‌ی تقریبی اصلاح خط خنده با توجه به گزینه‌های درمانی متفاوت است. جراحی ممکن است بیش از روش غیر جراحی هزینه دربر داشته باشد.

مشاوره رایگان
× مشاوره در واتساپ